اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبرداد

بهره برداری از قسمت زیارتی صحن حضرت فاطمه (س) حرم امام علی (ع) تاچند روز دیگر/ انجام 100 هزار مترمربع ساخت این صحن توسط مردم استان

بهره برداری از قسمت زیارتی صحن حضرت فاطمه (س) حرم امام علی (ع) تاچند روز دیگر/ انجام 100 هزار مترمربع ساخت این صحن توسط مردم استان
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: قسمت زیارتی صحن حضرت فاطمه زهرا (س) تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد و مردم خراسان جنوبی 100 هزار متر مربع از سنگ کاری این صحن را انجام دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، اظهارکرد: در آذر ماه سال گذشته حساب رسی از ستاد بازسازی عتبات را داشته ایم که همه اسناد و مدارک بررسی شده و پس از بررسی نمره قبولی را از بازرسان دریافت کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،, :,

 

,

وی با بیان اینکه تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 95 سه میلیار تومان بوده است، افزود: در سال گذشته چهار میلیارد و 280 میلیون تومان وجوهات و نزورات جمع آوری شد که با توجه به محرومیت های استان این رقم قابل توجه است.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرانه وجوهات در کشور برای هر نفر سه هزار تومان است که در خراسان جنوبی در سال گذشته این سرانه برای هر نفر پنج هزار و 900 تومان بوده است.

,

 

,

جوینده گفت: نیروهای مسلح و آموزش و پرورش در بحث کمک به عتاب مقدسه پیشتاز هستند.

,

 

,

وی با اشاره به شایعات موجود که گفته می شود چرا این همه پول در کشور عراق هزینه می شود، افزود: یک ریال پول نقد وارد عراق نمی شود و تمامی این پول ها در استان تبدیل به محصول شده و سپس وارد عراق می شود و این کار کمک بسیاری به اشتغال و اقتصاد مقاومتی در سطح استان کرده است.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه صحن حضرت فاطمه (س) با وسعت 220 هزار متر مربع تا پایان سال 96 به پایان خواهد رسید، گفت: قسمت زیارتی این صحن تا چند روز آینده به بهره برداری می رسد باعث افتخار است که تمامی پرسنل ایرانی بودند.

,

 

,

جوینده تصریح کرد: حدود سه هزار نفر مهندس و کارگر در پروژه صحن مطهر حضرت فاطمه(س) از کل ایران و 590 نفر از خراسان جنوبی به صورت سه شیفت مشغول فعالیت هستند.

,

 

,

وی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی برای صحن حضرت فاطمه زهرا (س) ساخت 100 هزار متر مربع  است.

,

 

,

وی افزود: ساخت صحن عقیله بنی هاشم به وسعت 180 هزار متر مربع در کربلا و مرتفع سازی گنبد امام حسین (ع) از دیگر پروژه های در دست کار ستاد است.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان با اشاره به فرآوری 26 هزار متر مربع سنگ در سال 95، بیان کرد: 70 کامیون سنگ را به عراق ارسال کرده ایم که هزینه ارسال آن 175 میلیون تومان بوده است و همچنین 120 میلیون تومان برای پالت جهت بسته بندی هزینه شده است و همه این هزینه در خود استان صرف شده و ظرفیت استان استفاده شده است.

,

 

,

جوینده افزود: دو میلیارد و 283 میلیون تومان سنگ از معادن استان خریداری شده و فراوری شده و در حال حاضر چهار کارخانه در استان با ستاد بازسازی در ارتباط هستند که بطور میانگین هفته ای سه تریلی سنگ به عراق ارسال می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه های قالی بافی از دیگر اقدامات ستاد است، گفت: در حال حاضر 174 کارگاه قالی بافی در سطح استان فعال است که حدود 13 هزار قالی باف خانم در این خصوص با ستاد در ارتباط هستند و هفت هزار و500 متر قالی در این کارگاه ها تولید شده است.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان با بیان اینکه هدف از این اقدامات کمک به اشتغال و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و معادن است، افزود:  تولید دوهزار متر مربع حوله به ارزش 70 میلیون تومان و بافت 400 متر گلیم از دیگر اقدامات ستاد در حوزه کمک به اشتغال بوده است.

,

 

,

جوینده با اشاره به ادامه طرح بزرگ قالی بافی توسط خواهران برای ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در سال 96، افزود: اجرای طرح همراه با کاروان کربلا برابر تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و ستاد بازسازی عتبات عالیات خاص دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس خراسان جنوبی و ادامه طرح فروش متری سنگ برای صحن حضرت زهرا در غالب دفترچه های ذخیره آخرت از دیگر فعالیت های ستاد در سال جدید است.

,

 

,

وی از پیگیری و اجرای طرح چهره به چهره با انتخاب افراد خیر علاقمند و خاص خبرداد و گفت: اجرای طرح فروش خشت های آسمانی برای طلا کاری گنبد امام حسین (ع) و پیگیری و اعزام خیرین خاص برای بازدید از طرح های اجرایی در عتبات عالیات نیز در دستور کار خواهد بود.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی مخصوص خواهران در قالب همایش فاطمیون و ادامه اعزام نیروهای متخصص کار بنا به درخواست ستاد مرکز به عتاب مقدسه نیز از جمله برنامه های سال 96 است.

,

 

,

جوینده افزود: درخواست اجرای طرح بیمه بافندگان فرش و آموزش متقاضیان، واگذاری زمین جهت ساخت اماکن اداری برای ستادهای شهرستانی و مرکز استان، کمک به ایجاد نمایشگاه دستاوردها و اقدامات ستاد، استفاده از ظرفیت پیام کوتاه اداره مخابرات جهت اطلاع رسانی و تامین بخشی از هزینه های جاری ستاد توسط استانداری برابر دستور وزات کشور از جمله در خواست های ستاد عتبات عالیات از دستگاه های مربوطه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه