اخبار داغ

درختان چنار کهنسال روستای ورزق شهرستان قاینات ثبت میراث طبیعی می شود

درختان چنار کهنسال روستای ورزق شهرستان قاینات ثبت میراث طبیعی می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری قاین گفت:درختان چنار کهنسال روستای ورزق شهرستان قاینات ثبت میراث طبیعی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، عباسی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات با اعلام این خبر گفت: مهندس ملکوتی مدیر پایگاه بیابان لوت و مسئول میراث های طبیعی استان با حضور در شهرستان قاینات از منظره های طبیعی، دشت لاله ها و درختان چنار  تنومند روستای ورزق شهرستان قاینات بازدیدکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:در این طبیعت گردی که با حضور  اعضاء محترم شورا و دهیار روستا انجام شد، دشت لاله ها و درختان چنار اطراف چشمه و قنات روستای ورزق که شامل 11 درخت کهنسال می باشد مورد کارشناسی و برداشت قرار گرفت که مسئول میراث طبیعی استان  در مقایسه با گونه های ثبت شده  درختان چنار در استان، ثبت درختان چنار روستای ورزق را قطعی عنوان کرد

,

عباسی افزود: شهرستان قاینات به عنوان قطب میراث طبیعی استان خراسان جنوبی 17 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی به صورت تک درخت و مجموعه ای را دارد.

,

وی بیان داشت: در مجموع بیش از چهل اثر طبیعی شامل درختان چنار، گردو، سرو، بنه و بید درقاین وجود دارد که یکی از ظرفیت های مهم گردشگری  است وهرساله درایام مختلف سال مورد استقبال مسافرین و گردشگران قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه