اخبار داغ

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات مطرح کرد

بحران بی آبی در روستاهای قاین/ 39 روستای قاین با تانکر آبرسانی می شود

بحران بی آبی در روستاهای قاین/ 39 روستای قاین با تانکر آبرسانی می شود
رئیس امور آب وفاضلاب روستایی قاین با بیان اینکه برخی روستاهای قاین با بحران بی آب مواجه هستند گفت: احتمال افزایش روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شوددرسال جاری وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیدی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات در گفتگو با نسیم قائن،  گفت:در سال گذشته 1568سرویس آب رسانی با 3دستگاه تانکر به 39روستای شهرستان قاین که مشکل آب آشامیدنی داشته اند حمل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود: دراین 39روستای شهرستان قاینات1950خانوار ساکن هستند وپیش بینی می شود درتابستان 96باتوجه به وضعیت خشکسالیها این تعدادبه45روستاافزایش یابد.

,

عیدی اظهارداشت:راهبری حمل آب شرب به روستاها با تعاونی اتحادیه دهیاران نیز می باشد.

,

مدیرامور آب وفاضلاب روستایی با اشاره به کاهش شدید منابع آبی وتداوم خشکسالی ها گفت:آبرسانی سیار یک شیوه مدیریتی است که برای مواقع بحران وضروری شکل گرفته است اما تداوم خشکسالی ها باعث شده است که آبرسانی سیار در شهرستان قاینات ماندگار شود.

,

عیدی با بیان این که سال گذشته 18هزارو906مترمکعب آب به 39روستای شهرستان وبا جمعیتی بالغ بر4هزار نفر حمل شده است گفت: عدم تخصیص اعتبارات آبرسانی سیار ونامساعد بودن شرایط جاده ای برخی از روستاها از جمله مشکلاتی است که برای آبرسانی سیار به روستاهای فاقد آب آشامیدنی ویا روستاهایی که بر اثر خشکسالی با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند داریم.

,

عیدی گفت: سال گذشته 345میلیون تومان اعتبار  برای آبرسانی سیار گذاشته شده بود که اعتبار تخصیص یافته کمتراز 50درصد بوده است و علی رغم مشکلات پیش رو وعدم تخصیص اعتبارات بازهم تلاش ما این بوده است که خدمت رسانی به مردم را به صورت شبانه روزی وبادیون ادامه دهیم.

,

 

,

مدیرامور آب وفاضلاب روستایی قاین  مجموع فاصله ی حمل آب شرب بر اساس کیلومتر در طول 12 ماه سال 95 رابه میزان 23 هزارو949کیلومتر اعلام کردوگفت:بیشترین آب شرب حمل شده در سال 95 به روستاهای دره باز، عباس آباد میم از بخش نیمبلوک و شندان عرب ، اندریک از بخش مرکزی و کرچ از بخش سده بوده  است.

,

عیدی در پایان گفت:دراواخرسال گذشته  4روستای قاین شامل اندریک،شندان عرب،فتح آباد وعلی زنگی ازچرخه آبرسانی سیار خارج شده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه