اخبار داغ

عضو شورای نگهبان:

شورای نگهبان هیچگاه از قانون تخطی نکرده و نمی‌کند/ قانون تنها ملاک برای بررسی صلاحیت‌ها

شورای نگهبان هیچگاه از قانون تخطی نکرده و نمی‌کند/ قانون تنها ملاک برای بررسی صلاحیت‌ها
یک عضو حقوقدان شورای نگهبان ملاک این شورا برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را قانون دانست و تأکید کرد که فرد اصلح را خود مردم باید تشخیص دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اسماعیلی در گفتگو با کاشمربصیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رویکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چگونه است اظهار داشت: رویکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها همان رویکردی است که همیشه داشته است و آن عمل بر مبنای قانون می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی با بیان اینکه شورای نگهبان هیچگاه از قانون تخطی نکرده و نمی‌کند افزود: شورای نگهبان، نامزدهایی که شرایط قانونی لازم را داشته باشند تأیید خواهد کرد و آن هایی را که فاقد این شرایط باشند تأیید نمی کند.

,

این عضو شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: نکته ای که خوب است به آن توجه کنیم این است که شورای نگهبان فقط کسانی را تأیید می کند که حداقل شرایط لازم را دارند و این تأیید معنی اش این نیست که همه نامزدهایی که توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت می شوند مانند هم هستند و تفاوتی با هم ندارند و یا شایستگی هایشان مساوی است.

,

اسماعیلی تصریح کرد: مردم باید از بین افرادی که شورای نگهبان آن ها را تأیید می کند جستجو کرده و بهترین آن ها را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند، به تعبیر دیگر آنچه شورای نگهبان انجام می دهد معرفی صالحان است ولی آنچه مردم باید انجام بدهند انتخاب اصلح است چرا که صالح با اصلح تفاوت دارد و معرفی صالح با شورای نگهبان و پیدا کردن اصلح در میان این صالحان، کار مردم است.

,

وی همچنین با تجلیل از روحیه مذهبی و انقلابی مردم شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: بنده با توجه به اینکه توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس، همرزم سردار شهید علیرضا عاصمی باشم، بیش از سی سال است که به شهرستان کاشمر رفت و آمد دارم و امیدواریم خداوند به مردم این شهرستان، خیر و عاقبت بخیری عنایت کند چرا که حضور دینی و انقلابی آن ها در صحنه های مختلف واقعاً چشمگیر است.

,

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: مردم کاشمر باید مراقب باشند همان فضای مذهبی و دینی که در این شهرستان دیده می شود محفوظ باقی بماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه