اخبار داغ

نامه حجت الاسلام عبادی به رئیس مجلس شورای اسلامی:

قانون منابع طبیعی موجب اجحاف و سخت گیری زیاد به روستائیان شده است/ حضور روستائیان در مرزها امنیت ساز است

قانون منابع طبیعی موجب اجحاف و سخت گیری زیاد به روستائیان شده است/ حضور روستائیان در مرزها امنیت ساز است
نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار چاره اندیشی در خصوص اجرای قانون منابع طبیعی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده مرد مبیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون منابع طبیعی و اجرای آن در مناطق محروم کویری نامه ای به رئیس مجلس شورای الامی نوشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

جناب آقای دکتر لاریجانی

,

رئیس محترم مجل شورای اسلامی

,

با سلام و تحیت

,

احتراما در مورد قانون منابع طبیعی چند نکته وجود دارد که لازم می دانم به عرض برسانم:

,
  1. قانون منابع طبیعی در مجلس هشتم به تصویب رسیده که معیار احراز زمین های منابع طبیعی، نقشه هوایی سال 1342 قرار داده شده است.
,
  • قانون منابع طبیعی در مجلس هشتم به تصویب رسیده که معیار احراز زمین های منابع طبیعی، نقشه هوایی سال 1342 قرار داده شده است.
  • ,

     

    ,
    1. این قانون در مبارزه با زمین خواری در استان های دارای جنگل و یا سواحل ارزشمند مناسب است ولی برای استان های خشک و لم یزرع موجب اجحاف و سخت گیری زیاد به روستائیان شده است بگونه ای که خانه پدری افراد، ملی اعلام شده در حالی که روستاها در کویر لم یزرع و فاقد ارزش واقع است که شبهه زمین خواری وجود دارد.
    ,
  • این قانون در مبارزه با زمین خواری در استان های دارای جنگل و یا سواحل ارزشمند مناسب است ولی برای استان های خشک و لم یزرع موجب اجحاف و سخت گیری زیاد به روستائیان شده است بگونه ای که خانه پدری افراد، ملی اعلام شده در حالی که روستاها در کویر لم یزرع و فاقد ارزش واقع است که شبهه زمین خواری وجود دارد.
  • ,

     

    ,

     

    ,
    1. قابل ذکر است که 450 روستا در استان خراسان جنوبی فاقد آب آشامیدنی هستند که با تانکر آب رسانی می شود و در این استان روستاهای زیادی وجود دارد که فاقد درخت و کشتزار بوده و مردم آن فقط با یارانه زندگی می کنند، درد بی آبی کم نیست حال زمین پدری او نیز ملی اعلام شده می شود که این امر موجب سرخوردگی زیاد روستائیان شده است.
    ,
  • قابل ذکر است که 450 روستا در استان خراسان جنوبی فاقد آب آشامیدنی هستند که با تانکر آب رسانی می شود و در این استان روستاهای زیادی وجود دارد که فاقد درخت و کشتزار بوده و مردم آن فقط با یارانه زندگی می کنند، درد بی آبی کم نیست حال زمین پدری او نیز ملی اعلام شده می شود که این امر موجب سرخوردگی زیاد روستائیان شده است.
  • ,

     

    ,
    1. حضور روستائیان در روستا خصوصا استان های مرزی امنیت ساز است و چنانچه روستاها خالی از سکنه شود هم امنیت مرزها به خطر خواهد افتاد و هم مشکل حاشیه نشینی شههای بزرگ موجب تحمیل هزینه های فراوان به دولت خواهد شد.
    ,
  • حضور روستائیان در روستا خصوصا استان های مرزی امنیت ساز است و چنانچه روستاها خالی از سکنه شود هم امنیت مرزها به خطر خواهد افتاد و هم مشکل حاشیه نشینی شههای بزرگ موجب تحمیل هزینه های فراوان به دولت خواهد شد.
  • ,

     

    ,

     

    ,
    1. دولت هیچ برنامه ای بای اشتغال روستائیان مزبور ندارد چنانچه برای اشتغال آنان برنامه ریزی نشود مهاجرت گسترده ای صورت خواهد گرفت بنابراین بجاست که در قانون منابع طبیعی بازنگری صوت گیرد تا اگر دردی از روستائیان رنج کشیده کم نمی کنیم گرفتاری جدیدی برای آنان ایجاد ننمائیم و نیز برای اشتغال آنان برنامه ریزی شود از قبیل رونق بخشیدن به صنایع دستی و غیره.
    ,
  • دولت هیچ برنامه ای بای اشتغال روستائیان مزبور ندارد چنانچه برای اشتغال آنان برنامه ریزی نشود مهاجرت گسترده ای صورت خواهد گرفت بنابراین بجاست که در قانون منابع طبیعی بازنگری صوت گیرد تا اگر دردی از روستائیان رنج کشیده کم نمی کنیم گرفتاری جدیدی برای آنان ایجاد ننمائیم و نیز برای اشتغال آنان برنامه ریزی شود از قبیل رونق بخشیدن به صنایع دستی و غیره.
  • ,

     

    ,

    لذا خواهشمند است دستور فرمائید مرکز پژوهش ها، کمیسیون های مربوطه مجلس و سایر دستگاه ها در این زمینه چاره اندیشی نمایند.

    ,

    , ,

    انتهای پیام/

    ]

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه