اخبار داغ

گزارشی از یک اشتباه فاحش در دولت روحانی؛

گرای اشتباه در غله زار/ چه کسی سیل زدگان را تماشاگر جلوه داد؟!+فیلم

گرای اشتباه در غله زار/ چه کسی سیل زدگان را تماشاگر جلوه داد؟!+فیلم
با وجود تلاش های مسئولین استانی و کشوری و نیروهای لشکری و امدادی در طی چند روز گذشته برای خدمت رسانی به موقع به سیل زدگان از کنار دو موضوع به راحتی نمی شود عبور کرد. موضوعاتی که به خودی خود شاید اهمیتی نداشته باشد اما وقتی پای ریشه یابی حوادث به میان می آید موضوع اندکی تفاوت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، با شروع بارش های کم سابقه از روز پنج شنبه در آذربایجان و وقوع سیل روز جمعه در بخش‌هایی از است به ویژه در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر که  منجر به وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات فراوان و جان باختن تعدادی از هموطنان و مفقودی آنها شد یکی دیگر از روزهای غم بار مردم آذربایجان در تاریخ به وقوع پیوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

 

,

انتشار عکس ها و فیلم های کوتاه از لحظات وقوع سیل و خسارت به بار آمده، به معنای واقعی کلمه، غم بر دل هر انسانی می گذارد، اما زمانی که این لحظات دردناک با اظهارات غیر مسئولانه همراه باشد تلخی حوادث پیش آمده قطعاً چند برابر می شود.

,


با وجود تلاش های مسئولین استانی و کشوری و نیروهای  لشکری و امدادی  در طی چند روز گذشته برای خدمت رسانی به موقع به سیل زدگان  از دو موضوع به راحتی نمی شود عبور کرد. موضوعاتی که به خودی خود شاید اهمیتی نداشته باشد اما وقتی پای ریشه یابی حوادث به میان می آید مسئله اندکی تفاوت می کند.

,
,

 

,

در ساعات های اولیه بروز این حادثه، مسئولین کشوری و استانی حاضر در صحنه در علل ریشه یابی تلفات نسبتا بالای انسانی و مالی این حادثه خود مردم را مقصر معرفی کردند و حتی عنوان شد که چون برخی برای گرفتن سلفی به کنار رودخانه ها رفته اند این حادثه پیش آمده است. پس از این حادثه هم دو روزنامه سراسری با استناد به " برای سلفی گرفتن رفته بودند"  تیترهای تلخ و به ظاهر مغرضانه ای برای این حادثه تلخ انتخاب کردند که زمینه ساز سوء استفاده برخی دشمنان و توطئه گران را فراهم آورد در حالی که اگر  مسئولین  این گونه به افکار عمومی گرا نمی دادند قطعاً دست اندار کار هیچ رسانه ای هم به خود اجازه نمی داد که بدین صورت در میان غم های مردم قلم به دست بگیرد و تیتر بزند.

,

 

,

نکته جالب توجه اینجاست که صحت این اظهارات در خصوص "سلفی گرفتن مردم در هنگام سیل" هم  در هاله ای از ابهام قرار دارد. محمد اسماعیل سعیدی در واکنش به این اظهارات می گوید: اینکه ادعا می‌کنند اکثر جان‌باختگان برای گرفتن سلفی رفته بودند کذب است، سیل در مسیری که از ‌آن به عنوان جاده استفاده می‌شد قربانی گرفت.

,

 

,

 

,

زهرا ساعی دیگر نماینده تبریز در این خصوص هم  اظهار داشت:  در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که کنار پل، مسیر تردد خودرو بوده و مردم برای عکس و فیلم آنجا نبودند و سلفی در کار نبوده است.

,

 

,

 

,

در کنار این اظهارات، انتشار فیلم ها و عکس ها از گرفتار شدن تعدادی خودرو میان سیلاب در زیر پل غله زار شهرستان آذرشهر، برگ دیگر از حقیقت ماجرا و  بی توجهی زیر مجموعه های وزارت راه  به مسائل ایمنی می گشاید. جاده ای که با عبور از دهانه های جنبی پلی که بر روی رودخانه قرار دارد به عنوان راه عبوری روستا ترتیب داده شده بود که امروز شاهد هستیم در همین نقطه حادثه تلخ مرگ چند هموطن رخ داد.

,

 

,

حال در این وضعیت مسئولین استانداری ادعا می کنند که این جاده راه اصلی دسترسی مردم نبوده است و برخی در این نقطه مشغول تصویر برداری از سیلاب بوده اند.

,

 

,

 

,

جبارزاده در این خصوص گفته است:برخلاف ادعای رسانه‌ها زیرپل غله‌زار محل تردد خودروها نبود در آن روز مسئولان محلی با اطلاع از احتمال وقوع سیل، با تاکید از رانندگان خودروهای متوقف در محل می خواستند که آنجا را ترک کنند. همچنین پورمهدی معاون عمرانی استاندار می گوید: ۳۰۰ متر جلوتر از دوربرگردان قبلی، دوربرگردان جایگزین ‌قرار داده شده و با این حال ساکنان آن منطقه اصرار به تردد از مسیر قبلی داشته و دارند و همین موضوع نیز سبب افزایش شمار قربانیان سیل شد.

,

 

,

 

,
,
, ,
,
, ,
,
, ,
, , ,


این دو اظهارات در حالی است که  رئیس مدیریت بحران کشور می گوید:  اینکه به خودروها اجازه داده شده علی‌رغم جاری شدن سیل از رودخانه عبور کنند، جای تعجب دارد!!؟

,
,

 

,

 

,

 

,

سعیدی نماینده مردم تبریز  هم در این باره می گوید: کسانی که سیل آن‌ها را با خود برده است در حال تردد با خودرو از این منطقه بوده‌اند، آقایان مسیری را که محل رودخانه بوده است آسفالت کرده‌اند و برای آن ورودی وخروجی قرار داده‌اند و سال‌ها به عنوان جاده از آن استفاده می‌شده است.

,

 

,

بنابر این بر خلاف آنچه مسئولین استان اعلام می کنند نه تنها این مسیر رسمی رفت و آمد بوده بلکه در صورت عیب گرفتن از مردم برای عبور از  این مسیر، هیچ مانعی برای رفت و آمد ایجاد نشده بود که امروز شاهد این فاجعه نباشیم؟
 

,
,

آنچه مشخص است این که در این بین برخی نواقص وجود داشته اما سوال اینجاست چرا دولتمردان با انداختن توپ در زمین مردم سعی در پوشاندن نقص های فاحش مدیریتی خود هستند؟ گویا پاسخگویی به سبک وزیر راه در حادثه قطار تبریز-مشهد در میان دیگر مسئولین سرایت کرده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه