اخبار داغ

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

روحانی گزینه «عاریتی» اصلاح‌طلبان بود/ مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم

روحانی گزینه «عاریتی» اصلاح‌طلبان بود/ مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روحانی عضو جریان اصلا‌ح‌طلب نبود و گزینه عاریتی آنها بود که عقبه جریان اصلاح‌طلب در آرای وی مؤثر بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدحسین صفارهرندی صبح امروز در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد اظهار داشت: انتخابات برای ما جنبه طریقیت و موضوعیت دارد و طریقیت بدین معنا که راهی برای شناخت مسئولان کشور است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی خاطرنشان کرد: اما از نگاه بالاتر به‌منزله یک نشانه است به‌طوری که رجوع به آرای مردم یعنی تکیه‌گاه نظام رأی و خواست مردم است.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عموماً در انتخابات مختلف بالای 60 درصد مشارکت مردمی داشته‌ایم، گفت: این آمار رقم خوبی در دنیا است چرا که در کشورهای مدعی دموکراسی غالباً مشارکت مردم حداکثر به 50 درصد می‌رسد و مسئله‌ای که شاخص مقبولیت و مشروعیت نظام است در کشور ما دو سال یک بار در قالب انتخابات‌ها محک زده می‌شود.

,

صفارهرندی تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم پایه‌های نظام را محکم می‌کند و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند باید حضور مردم حداکثری باشد. از ابتدای انقلاب بین دو جریان شناخته‌شده کشور، دست اندرکاران سیاسی رقابت تنگاتنگی داشتند و در انتخابات پیشِ‌رو نیز اصل رقابت بین جریان اصلاح‌طلب و اصولگراست.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: روحانی عضو جریان اصلا‌ح‌طلب نبود و گزینه عاریتی آنها بود که عقبه جریان اصلاح‌طلب در آرای وی مؤثر بود.

,

صفارهرندی با اشاره به اینکه مشرب اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دو ذائقه سیاسی مردم است، گفت: نگاه مقام معظم رهبری این است که این دو جریان مادامی که در چارچوب وفاداری به اصل نظام باشند، حفظ شود‌ و مساوی هستند‌. هیچ وقت فکر نکنیم با حذف یک جریان، جریان دیگر خالص است بلکه این چنین نیست و همان جریان دچار انشعاب و تجزیه می‌شود پس باید یاد بگیریم جریان وفادار به انقلاب با مثل خودش همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در فتنه 88 این قاعده به هم خورد چون در آن زمان کسانی به اسم رقابت در داخل نظام، پای غیرنظام را وارد کردند و وقتی کار به اینجا رسید آن جریان را باید حذف کرد.

,

صفار هرندی افزود: به عناصر فتنه بهحق اجازه داده نمی‌شود دوباره بیایند و وارد بازی شوند اما هیچ‌وقت گفته نشد همه اصلاح طلبان فتنه‌گر هستند و نباید وارد سیاست شوند.

,

وی با ابراز اینکه "باید گفتمان و برنامه‌های ما قوی باشد"، تصریح کرد: اکنون طرف مقابل احساس خطر کرده است چون یک گفتمان قوی، آنها را به چالش کشیده و می‌گوید شما راهی را رفتید و جواب نداد پس باید در توزیع این گفتمان قوی بسته و آرایش زیبا به کار بریم‌.

,

وزیر اسبق ارشاد خاطرنشان کرد: ما روش شخص‌محوری در دولت را باید حل کنیم، وقتی دولت در شخص رئیس جمهور خلاصه شود بقیه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها کم‌اثر می‌شود پس باید به جمع‌گرایی برسیم تا تمام ظرفیت‌های دولت، استعداد یک رئیس جمهور را داشته باشند. 

,

وی با بیان اینکه "باید در انتخابات جا بیفتد که ما داریم یک تیم اداره کننده کشور را انتخاب می‌کنیم"، گفت: شخص‌محوری که از دوره  مرحوم هاشمی رفسنجانی شروع شد تاکنون ادامه داشته و امتداد آن مشکلاتی ایجاد کرده است.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز مسائل اقتصادی دارد بهانه‌ای برای طرح مسائل دیگر می‌شود پس باید روی آن  تمرکز کرد و برای حل مسائل اقتصادی قدم برداشت.

,

صفار هرندی با اشاره به ضرورت وحدت در جبهه وفاداران به انقلاب گفت: کسانی در سال 92 تصورشان این بود که وحدت ضرورتی برای موفقیت نیست بلکه مزاحم است و باید وحدت را شکست که نظریه باطلی بود و بعد از آن تصمیم گرفته شد که در راستای جمع شدن و وحدت اقدام شود.

,

وی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب حرکت بزرگی در راستای تجمیع قوا و نیروهای پراکنده وفادار به انقلاب بود و تاکنون نیز خوب جلو آمده‌اند. در واقع وحدت از اجماع مهم‌تر است چرا که اجماع زودهنگام ممکن است به‌ضرر باشد و فرد مورد اجماع مورد اقبال عمومی قرار نگیرد.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با این تذکر که "در اوج فعالیت‌های سیاسی فراموش نکنیم که ما مؤمن هستیم"، تصریح کرد: باید متعهد به حق، عدل و چارچوب باشیم و حق نداریم متوسل به ترفندهای غیرالهی شویم همان‌طور که حضرت آقا بارها فرمودند فکر نکنید به هر قیمتی حق دارید طرف مقابل را از صحنه خارج کنید و اگر از حدود و عدالت پا را فراتر بگذارید از جانب خداوند ضربه می‌خورید.

,

صفارهرندی با تأکید بر اینکه "مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم"، گفت:  میدان نبرد را دشمن برایمان طراحی نکند چرا که اگر چنین باشد هرقدر ترفندهای خوب را به کار بگیریم چون طراح دشمن بوده است، سود نخواهیم برد.

,

وی تصریح کرد: مراقب القاءها و صحنه‌سازی‌ها باشیم برای مثال وقتی جلوی 16 کنسرت از بین 1200 تا 1400 کنسرت  گرفته می‌شود می‌گویند "اینان جلوی هنر را می‌گیرند و اگر روی کار بیایند فعالیت‌های فرهنگی تعطیل می‌شود" در حالی که برخی از آن کنسرت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی لغو شده بود.

,

صفارهرندی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی مردم مسئله اقتصاد است هرکس در این زمینه فرمول‌های اقتصادی مؤثر ارائه دهد مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه