اخبار داغ

یادداشت/مقداد ذکی زاده

تکرار یک وعده تکراری

تکرار یک وعده تکراری
این روزها در حالی که همه منتظر بودند تا روحانی دراین باره توضیح قانع کننده ای ارائه دهد، در کمال ناباوری وی باز هم وعده ای را که چندی پیش کتمان کرده بود بر زبان جاری ساخت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مقداد ذکی زاده مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی دانا طی یادداشتی در روزنامه افکار نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

  اولین روزهای سال جدید بود که حسن روحانی در یک نشست خبری، وعده صریح خود در مورد بهبود اوضاع اقتصادی کشور در 100 روز را که در سال 92 و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود، کتمان کرد.

,

روحانی گفت: «من حافظه ام کم نیست، من می دانم چه گفتم، من گفتم در پایان 100 روز اعلام می کنم چه کار کردم. مگر مشکلات در 100 روز حل می شود؟ کسی این را می گوید که عقل نداشته باشد. مشکلات اقتصادی 100
سال دیگر هم حل نمی شود... »

,
,


بعد از اینکه روحانی در اواخر دوره ریاستش بر دولت یازدهم، این چنین زیر یکی از مهم ترین وعده هایش زد، رسانه ها با باز نشر سخنان وی در سال 92 به وی یادآوری کردند که وعده بزرگی همچون «حل مشکلات اقتصادی در 100 روز » موضوعی نیست که افکار عمومی به این راحتی از کنار آن عبور کند، بر همین اساس رئیس جمهور باید در قبال این وعده و دلایل عملی نشدن آن پاسخگو باشد.

,
,


اما این روزها در حالی که همه منتظر بودند تا روحانی دراین باره توضیح قانع کننده ای ارائه دهد، در کمال ناباوری وی باز هم وعده ای را که چندی پیش کتمان کرده بود بر زبان جاری ساخت و روز گذشته به هنگام ورود به سازمان صدا و سیما برای ضبط برنامه تلویزیونی، درباره برنامه عملی خود برای ایجاد رونق تولید، خروج از رکود و حل بیکاری گفت: یک برنامه مدون دارم که آن را منتشر می کنم.

,
,

وی افزود: در این برنامه درباره تولید که چه اقداماتی باید انجام بگیرد وهمچنین بحث اشتغال مطرح می شود و مسئله رکود؛ البته ما الان رکود نداریم جز در یک بخش. یعنی اقتصاد ما فقط در یک بخش و آن هم مسکن رکود دارد مابقی بخش ها از رکود خارج شده؛ در عین حال درباره رونق اقتصادی هم در این برنامه آمده است ضمن اینکه من بازهم یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می کنم.

,


رئیس جمهور در این مصاحبه بر خلاف ادعایش در نشست خبری اخیر خود، خواسته یا ناخواسته اعلام کرد که وعده بهبود اوضاع اقتصادی طی 100 روز از برنامه ها و وعده هایش در زمان انتخابات قبلی بود و حالا به هر دلیلی این وعده محقق نشده و بر همین اساس وی قصد دارد تا یک برنامه 100 روزه دیگر ارائه دهد؛ به هر صورت استفاده روحانی ا ز واژه «بازهم » در سخنان اخیر خود بهترین موید برای این است که وی پیش از این وعده 100 روزه را داده بود و معلوم نیست که چرا در نشست خبری خود این وعده را کتمان کرد.

,
,

اعلام برنامه 100 روزه برای حل مشکلات اقتصادی کشور آنهم زمانی که مردم با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند در رأی آوردن روحانی بی تأثیر نبود چرا که مردم در زمان رقابت های انتخاباتی با استناد
به همین وعده رئیس جمهور، خوشحالی خود را از پایان مشکلات اقتصادی اعلام می کردند.

,
,

البته با لحن قاطعی که روحانی وعده صریح خود در مورد بهبود اوضاع اقتصادی در 100 روز را کتمان کرد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که در روزهای آینده این وعده تکراری وی چه سرنوشتی پیدا می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه