اخبار داغ

در مناظره «گفتمان اصلح» در بندرعباس چه گذشت؛

قدیری ابیانه: ۵ میلیون فارغ التحصیل در حصر و بیکار داریم

قدیری ابیانه: ۵ میلیون فارغ التحصیل در حصر و بیکار داریم
مناظره انتخاباتی صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی و محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و فعال حوزه سیاسی با موضوع «گفتمان اصلح» در سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مناظره انتخاباتی صادق زیباکلام استاد دانشگاه و فعال سیاسی و محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک و فعال حوزه سیاسی با موضوع «گفتمان اصلح» در سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی برگزار شد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

صادق زیبا کلام در این مناظره اظهار داشت: بین ۵ تا ۷ میلیون نفر بیکار داریم و برای ایجاد یک شغل نیاز به سرمایه گذاری می باشد و با قیمت های کنونی در ایران بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هر شغل نیاز به سرمایه گذاری دارد و اگر شما تعداد ۵ میلیون بیکار را با ۱۰۰ میلیون ضرب کنید به یک رقم نجومی ۵۰۰ هزار میلیار تومان می رسید، و اگر هر دولتی از فردا کمر همت ببندد که بخواهد بیکاری را رفع کند نیاز به به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذار ی دارد.

,

وی بیان داشت: کل بودجه دانشگاه های دولتی کشور در سال ۹۵ حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده و کل بودجه محیط زیست کشور۳۰۰ میلیار تومان بوده و کل بودجه عمرانی کشور که در  سال ۹۵ هزینه شده ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده، و بودجه عمرانی که دولت پیشنهاد داده و مجلس تصویب کرده ۳۸ هزار میلیارد تومان ،ولی در عمل ۱۳ هزار میلیار تومان دولت بیشتر نتوانسته هزینه کند و اینها واقعیت های اقتصادی کشور ماست.

,

قدیری ابیانه در نقد این سخنان بیان داشت:گفتند ۱۰۰ میلیون تومان برای ایجاد شغل، فقط صندق ذخیره فرهنگیان ۱۲ هزار میلیارد تومان اختلاس شده که با ۵۰۰ میلیون تومان می شود ۱۲۰ هزار شغل، همین جلوی اختلاس ها را بگیریم می توانیم ۱۲۰ هزار شغل رو ایجاد کنیم.

,

از فامیل آقای روحانی اع ندارم کسی منصب بالایی نداشته باشد

, از فامیل آقای روحانی اع ندارم کسی منصب بالایی نداشته باشد,

وی افزود: این دولت، دولت بسیار پرخرجی است؛ یک سفر تا کرج رفتند ۱٫۵ میلیارد تومان خرجشان شده در صورتی که تا کرج نیم ساعت بیشتر فاصله ندارد درحالی که با همین رقم می شد ۷۵ مدرسه عشایری ساخت ولی در یک سفر درون شهری خرج شد.

,

این فعال سیاسی ادامه داد: حالا کسانی را که استخدام کردند؛شریک برادر رئیس جمهور، همشهری رئیس جمهور، بنده الان سراغ ندارم کسی از فامیل آقای روحانی باشد و منصب بالایی نداشته باشد مردم دیگه آدم نیستند و غیرسرخه ایی ها توانایی ندارند، هیچ نخبه ایی وجود ندارد.

,

امیر کویت زودتر از رئیس چمهور خودمان پیام تسلیت به آذربایجانی ها داد

, امیر کویت زودتر از رئیس چمهور خودمان پیام تسلیت به آذربایجانی ها داد,

قدیری ابیانه گفت: اگر دولت کار مثبتی را انجام داده باید گفته شود، وزیر جدید مسکن در ابتدا گفت خانه های مسکن مهر مزخرفه، معلومه در برابر کاخ چند ده میلیاردی شما مزخرفه، گفتند ما مسکن مهر را قبول نداریم مسکن اجتماعی را پیاده می کنیم، فقط یکی را نشانه بدهیم که دولت مسکن اجتماعی بتواند بسازد، عمده فعالیت های اقتصاد کشور در دست دولت است؛ البته در مورد دستاوردهای دولت درسته در این هفته ایران از واردات بنزین بی نیاز شد و این نیز با تلاش سپاه پاسداران بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین خاورمیانه را ساخته شد و البته در زمانی که ما در آذربایجان سیل آمد و ما کشته می دادیم امیر کویت زودتر از رئیس چمهور ما پیام تسلیت دادند، پروژه های تکراری رو افتتاح کردند و همین مانده خلیج فارس را هم افتتاح کنند.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: ما الان ۵ میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم رقم خیلی بالاتر از این می باشد اینها کسی را یک ساعت در هفته کار کند را شاغل فرض کردند بخاطر این می گویند ۵ میلیون بیکار داریم در صورتی که کسی که یک ساعت در هفته کار کند اصلا نمی تواند کفاف زندگی خود را تامین کند؛کجا یک ساعت در هفته شغل محسوب می شود، این دولت به ملت اعتماد نداند، وزیر این دولت می گوید ایرانیان فقط تخصص درست کردن آبگوشت را دارند، خوب شما چرا غذای داخل قطارها ر را به اتریشی ها دادید، اعتماد به ملت ما ندارند، و فقط همین مانده که ما مدیر هم از خارج از کشور بیاریم، بخاطر همین بود که رهبر گفتند که نامزدها بیاند و بگویند که برای مدیریت کشور نگاهشان به درون کشور باشد.

,

زیبا کلام در ادامه مناظره اذعان کرد: مشکل بعدی ما دولتی بودن اقتصاد ماست، اقتصادی بودن کشورها از دو قرن پیش آغاز شده است و در بین این دو قرن، آخرین آنها اتحاد شوروی بود، امروزه تنها کشورهایی که دارای اقتصاد دولتی هستند شامل کوبا، کره شمالی،ایران، زیمباوه و دو سه کشور دیگر است؛ دیگر هیچ کشوری که دارای اقتصاد دولتی باشد نتوانسته موفق شود.

,

قدیری: روحانی دروغگوترین رئیس جمهور در ۳۷ ساله انقلاب است؛ یکی از آن دروغ ها، وعده ۱۰۰ روزه دادن بود

, قدیری: روحانی دروغگوترین رئیس جمهور در ۳۷ ساله انقلاب است؛ یکی از آن دروغ ها، وعده ۱۰۰ روزه دادن بود,

وی گفت: همه ما نسبت به مفاسد می شنویم و از درب و دیوار مفاسد اقتصادی می آید، پس حالا یک سوال پیش می آید که ما در جمهوری اسلامی ایران برای دادن یک پست ساده دولتی به شخص باید گزینش شده، اطلاعات نظر بده،حراست و… چرا پس جمهوری اسلامی ایران که مدیرانش خداپرست، جنگ رفته، و آزاده هستند علی رغم این همه نهاد امنیتی، پس چرا این همه مفاسد اقتصادی وجود دارد؟ یکی از ویژگی های اقتصاد دولتی فساد است چون همه چیز دست دولت است و تصمیمات اقتصادی نیز توسط دولت گرفته می شود.

,

در ادامه قدیری افزود: بنده با بحث خصوصی سازی کاملا موافق هستم و البته یکی از کارهایی که این دولت انجام نداند نیز همین خصوصی سازی بود چرا که سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد هر دو زیر نظر رئیس جمهور هستند و آنجایی که انجام دادند نیز فساد بزرگ ایجاد کردند؛ ما در این ۳۷ سال دروغگوترین رئیس جمهور را داشتیم و یکی از آن دروغ ها، وعده ۱۰۰ روزه دادن بود.

,

زیباکلام: به دولت روحانی در وزات خارجه نمره قبولی می دهم ولی در آزادی بیان و رفع حصر نمره قبولی نمی دهم

, زیباکلام: به دولت روحانی در وزات خارجه نمره قبولی می دهم ولی در آزادی بیان و رفع حصر نمره قبولی نمی دهم,

زیبا کلام بیان داشت:در مورد عملکرد دولت آقای روحانی در وزارت خارجه بنده به ایشون نمره قابل قبول را می دهم؛ اما در خصوص تولید اشتغال ایشون نمره قابل قبولی را دریافت نمی کنند.

,

این استاد فعال در حوزه سیاسی ادامه داد: در خصوص آزادی بیان، آزادی مطبوعات، رفع حصر، در این حوزه نمره قبولی به ایشون نمی توانم بدهم و ضمن اینکه می دانم حصر دست ایشان نیست و آزادی مطبوعات و برگزاری انتخابات آزاد هم که شورای نگهبان به هرکس می خواست گفت صلاحیت نداری؛ اما چیزی که بنده مایل بودم از ایشان ببینم این بود که ببینم پیگیررفع حصر هستند، شما نزدیک به ۸سال در مورد انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ هر چه خواستید گفتید اگر در این ۸ سال به ازای هر سال  یک دقیقه فرصت می دادید جمعا ۸ دقیقه فرصت به آنها داده می شد ولی شما حتی به خودتان اجازه این ۸ دقیقه که هیچ حتی ۸ ثانیه را به آنها ندادید.

,

قدیری افزود: با این سیاست هایی که دولت در پیش دارد تاسیسات هسته ایی ما را که دفن کردند و با این سیاست ایران را نیز دفن می کنند.

,

قدیری ابیانه:اگر آقای روحانی رئیس جمهور بشود خطر جنگ از ایران دور نمی شود

, قدیری ابیانه:اگر آقای روحانی رئیس جمهور بشود خطر جنگ از ایران دور نمی شود,

وی گفت: صدای مهدی هاشمی که برای تشدید تحریم ها به لندن رفت هست؛ مایکل اوین می گوید ما پیغام دادیم به موسوی ما در حمایت از شما  چکار نکنیم، مایکل اوین می گوید به ما جواب دادند: تحریم های را تشدید کنید و حمایت از ما را علنی نکنید؛ یا همینطور محمد رضا خاتمی با سفیر آلمان دیدار می کند در سال ۸۶ و می گوید چکار کنیم در جواب خاتمی می گوید تحریم ها را تشدید کنید و چند روز بعد چندین قطعنامه بر علیه ما داده می شود. اینها می خواستند با این کار بگویند وضع اقتصادی مردم بد است اگر می خواهید نجات پیدا کنید به ما رای بدهید.

,

این فعال سیاسی عنوان کرد: در این دولت دائما ملت را از جنگ می ترسانند و این هم سیاستی که از زمان روحانی ایجاد شده؛ اگر آقای روحانی رئیس جمهور بشود خطر جنگ از ایران دور نمی شود، کلینتون با صرف میلیون ها دلار ۵ هزار ایرانی را آموزش داده که در ایران علیه شخصیت های انقلابی شایعه پراکنی کنند.

,

زیبا کلام در ادامه اظهار کرد: من در مورد جریانات بعداز سال ۸۸ هیچ قضاوتی نکردم فقط می گویم به این افراد بعد از ۸ سال حتی ۸ دقیقه به اذای سالی یک دقیقه فرصت داده نشد معتقدم که حصر هم غیرقانونیه هم غیر انسانینه و هم غیر اسلامی است و آقای روحانی را از درس جامعه  مدنی می اندازم، ولی با توجه به سیاست خارجه و حل مسئله هسته ایی نمره قابل قبول برای ریاست جمهوری چهار سال آینده می گیرد، اگر شما از سال ۸۸ به بعد در دانشگاه درس می خواندید می دیدید هیچ تشکل دانشجویی نمی توانست در دانشگاه ها کار کند و تنها تشکل هایی که وابسته به حکومت بودند می توانستند فعالیت کنند.

,

قدیری ابیانه گفت: به آقای موسوی و کروبی پیشنهاد دادندکه بیایید در مقابل رسانه ملی مناظزه کنید اما ایشون قبول نکردند و گفتند بنده خودم باید تنها بیایم و صحبت کنم،اما الان ۵ میلیون فارغ التحصیل داریم که در حصرند و بیکار در خانه نشستند در بسیاری از استانها میزان بیکاری به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

,

به گفته سفیرسابق ایران در استرالیا، تورم به دوصورت پایین  می آید یا با رونق اقتصادی و یا با رکود، وقتی مردم توانایی خرید نداشته باشند خطرناکترین نوع رکود را الان در این دولت داریم؛ اختلاس ذخیره فرهنگیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بزرگترین فساد دوران تاریخ ایران در دولت آقای روحانی اتفاق افتاد، فقط در کرسنت ما ۲۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردیم.

,

صادق زیباکلام در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی یکی از دانشجویان مبنی بر حصر خانگی موسوی و کروبی و اینکه آیا جرم است یا خیر؟ بیان کرد: هر وقت شما آنها را در یک دادگاه علنی محاکمه کردید و دادستان گفت این جرم های شماست، و آنها پذیرفتند قبول می کنم ولی فعلا ۸ سال است که یک جانبه به آنها اتهام می زنید و حتی یک ثانیه به فرصت صحبت کردند ندادید.

,

زیباکلام: احمدی نژاد حق شرکت در انتخابات را داشت و شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیتش را بیان کند

, زیباکلام: احمدی نژاد حق شرکت در انتخابات را داشت و شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیتش را بیان کند,

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری؛ شما که حرف از کلی گویی نامزدها می زنید آیا وعده های دولت آقای روحانی عملی شده؟ بیان داشت: اول اینکه دولت روحانی وقتی تشکیل شد مهم ترین معضل آن در حوزه بین المللی و  و سیاست خارجه وحل آن بود و دوم  همین که کشور در وضعیت اسفناک سال ۹۱-۹۲ قرار ندارد بهترین دستاورد این دولت است و کار دیگری که این دولت انجام داد این بود که از هسته ای بهره برداری سیاسی نکرد اما دولت نهم و دهم آمدند و هسته ایی را خرج مناسبات آمریکاستیزی کردند و آن بلاها را بر سر ایران آوردند.

,

زیباکلام در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید اگر ما احمدی نژاد را حذف کردیم برای این بود که در مقابل رهبری ایستاد آیا شما  می توانید فتنه گران را حذف کنید؟ میز گفت: اصول گراها و کسانی که تا دیروز هاله نور دور سر احمدی نژاد می دیدند الان از خواب پریدند، زیبا کلام تنها کسی بود که از حق احمدی نژاد برای شرکت در انتخابات دفاع کرد و بعضی اشخاص وقتی که احمدی نژاد رد صلاحیت شد روی برگرداندند احمدی نژاد حق شرکت در انتخابات را داشت و شورای نگهبان باید دلایل رد صلاحیت ایشان را بیان کند.

,

قدیری نیز در پاسخ به سوالی با محوریت توافق هسته ای مثل عهد نامه گلستان نیز بیان داشت: چه کسی گفته اگر توافق هسته ایی صورت نمی گرفت جنگ می شد؟ براساس کدام استدلال؟ اینها چون استدالالی نداشتند می گفتند جنگ می شد، آمریکا در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد بدهی دارد که به اندازه درآمد ۵۰۰ سال نفت ایران است و درگیر جنگ جدید شدن برای آنها میسر نیست.

,

وی در مورد اختلاس ها در دولت یازدهم و موضوع دکل نفتی نیز گفت: عامل دکل نفتی پسر مهاجرانی بوده که آقای مهاجرانی یک اصلاح طلب است در دولت قبل اختلاس گران را گرفتند و مجازات کردند و اعدام کردند اما در این دولت به اختلاس گران می گویند ذخیره انقلاب، به نام کارتون خواب ها چندین وام چند صد میلیاردی دادند اما خودشان اختلاس کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه