اخبار داغ

مطالبات زنان از رییس جمهور آینده

مطالبات زنان از رییس جمهور آینده
آنچه مهم است نحوه برخورد یک دولت با مسائل زنان است و نه صرفاً انتخاب زنان در پست های مختلف ،توجه به چالش‌های حقوقی زنان و خانواده چرا که تا تحقق کامل نگاه اسلام ما مسیر طولانی در پیش داریم و باید قوانین ما در این راستا اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بانوپرس : زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه و به دلیل فعالیتهای مختلف در اجتماع در کنار رسیدگی به امور خانه و خانواده و به دلیل تاثیر بسیار زیادی که بر کل افراد جامعه دارند و بدیهی است که با توجه به نقش کلیدی زنان در جامعه امروز مطالباتی داشته باشند.  برای آگاهی از این مطالبات بر آن شدیم تا در گفت‌وگو با تعدادی از زنان جامعه مان از انتظارات آنها از رییس جمهور آینده آگاه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس ,

مینا سیدنبوی کارشناس ارشد الهیات و مدرس علوم دینی در این باره گفت : آنچه مهم است نحوه برخورد یک دولت با مسائل زنان است و نه صرفاً انتخاب زنان در پست های مختلف . گاهی به زنان پست هایی هم داده می شود اما نه تنها به نفع زنان کاری انجام نمی دهند بلکه در امور مربوط بخ زنان و خانواده اختلال هم ایجاد می کنند . به نظر من مسائل مربوط به زنان و خانواده باید دغدغه دولت باشد و برای آن کاری انجام دهد نه اینکه فقط به زنان پست بدهند و بعد ادعا کنند که مسائل حوزه زنان دغدغه ما بود و برای آن کاری انجام دادیم . دغدغه زنان فقط مدیریت نیست .

,

زهره الهیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: روند عملکرد در حوزه زنان نیاز به یک آسیب شناسی دقیق دارد و اینکه آیا کارنامه عملکرد دولت‌های گذشته منطبق با سیاست‌های کلان نظام و دیدگاه امام و مقام معظم رهبری بوده و اگر عملکردها منطبق بوده است تا چه حد این همگرایی وجود داشته است.

,

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه زنان و خانواده کارهای زیادی انجام شده است اما تا تحقق دیدگاه‌های اسلام و انقلاب فاصله بسیار است.

,

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که ایشان تأکید فرمودند مسئله خانواده از موضوعات درجه یک کشور است دولت باید پاسخگو باشد .

,

الهیان گفت : در رابطه با بحث معیشتی زنان و بالاخص زنان خانه‌دار و همچنین بیمه زنان خانه‌دار باید در دولت آینده یک حرکت جدی انجام شود و حمایت از زنان کارآفرین و زنانی که در عرصه اقتصاد فعال هستند اولویت دیگر دولت باشد.

,

وی ادامه داد: در خصوص سیاست‌های جمعیتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کردند ‌باید سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری برای مادران را مدنظر قرار دهند،توجه به سلامت خانواده و توجه به شاخصه‌های سلامت مانند تغذیه و ورزش و آموزش مادران از جمله محورهایی است که ذیل این موضوع باید به آن پرداخته شود.

,

عاطفه موسوی کارشناس ارشد حقوق به خبرنگا بانوپرس گفت : از مسائل مهمی که در حوزه زنان و خانواده باید در دولت آینده به آن پرداخته شود موضوع بررسی چالش‌های حقوقی زنان و خانواده است چراکه تا تحقق کامل نگاه اسلام ما مسیر طولانی را در پیش داریم و باید قوانین ما در این راستا اصلاح شود که دولت آینده می‌تواند با ارائه لوایحی حقوق زنان و بازبینی چالش‌های حقیقی زنان به این امر بپردازد.

,

مریم علیزاده کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت :  اعتیاد یکی از بزرگ ترین مسائلی است که زندگی زنان را با مشکلات زیادی رو برو می‌کند چه خود زنان درگیر این پدیده شوم شوند و چه همسرانشان چرا که اعتیاد مردان بیش از هر چیز زندگی زنان را با چالش روبرو خواهد کرد.  دولت آینده باید از زنانی که همسر معتاد دارند، حمایت کند زیرا اغلب زنانی که شوهر معتاد دارند، شوهرانشان بیکار بوده و این زنان برای امرار معاش خود با مشکل روبرو هستند و دولت باید از این زنان حمایت مالی و اجتماعی به عمل آورد و زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای آنها فراهم کند . تا این خانواده ها از هم پاشیده نشود و مشکلات بعدی پیش نیاید .

,

وی افزود : دولت آینده باید از زنان مطلقه نیز حمایت کند به دلیل اینکه زنان وقتی طلاق می گیرند، در واقع نان آور خود را ازدست می دهند و دچار مشکلات اقتصادی بسیاری می شوند. بنابراین لازم است که تحت حمایت قرار گیرند، تا مجبور نشوند به اعمال ناشایست و رفتارهای خلاف دست زنند.

,

نادیا چنانه یک بانوی سرپرست خانوار اهوازی به خبرنگار ما گفت : یکی از مطالبات جدی زنان از رئیس‌جمهوری منتخب، مباحث حمایتی و معیشتی زنان سرپرست خانوار است. بیمه زنان سرپرست خانوار ، مسکن زنان سرپرست خانوار و ایجاد زمینه اشتغال و درآمدزایی برای آنها

,

زهره متقی دکترای دارو سازی ساکن شوشتر گفت : مقام معظم رهبری در دیداری که اردیبهشت‌ سال ۹۲ با بانوان فرهیخته حوزه و دانشگاه داشتند تاکید کردند: «حضور زنان در مشاغل و مناصب اجرایی اشکالی ندارد». بنابراین طبیعی است که زنان از رئیس‌ جمهور منتخب انتظار داشته باشند تا متناسب با توانمندی‌هایشان بتوانند در کابینه دولت آینده و پست های مدیریتی در کشور نقشی موثری ایفا کنند .

,

این ها تنها بخشی از مطالبات زنان از رییس جمهور آینده است و حالا نوبت رییس جمهور منتخب است که پاسخ گوی زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه باشد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه