اخبار داغ

تهدیدامارات برای افشای اسناد رشوه دهی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022

تهدیدامارات برای افشای اسناد رشوه دهی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022
یک نشریه اماراتی نوشت که مقامات سیاسی این کشور حکومت قطر را تهدید کردند چنانچه دست از سیاست های خصمانه در قبال این کشور بر ندارند صدها سند مربوط به پرونده رشوه دهی قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 را افشا می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانانشریه البیان چاب ابوظبی نوشت : بهتر است حاکمان امیر نشین قطر دست از حمایت از اخوان المسلمین مصر بردارند و سیاست های لجام گسیخته خود در قبال کشورهای همسایه و منطقه را تغییر دهند و اگر نه اسناد زیادی دال بر اقدام مسوولان وقت فوتبال قطر به رشوه دهی و تطمیع برخی کشورها و فدراسیونها برای رای دادن به نفع میزبانی جام جهانی 2022 در دوحه وجود دارد.

البیان افزود : مسوولان قطری به خوبی می دانندکه درحد و اندازه ای نیستند که بتوانند سیاست های مغایر با دیگر کشورهای عرب منطقه برای خوش خدمتی به بیگانگان در پیش گیرندبنابراین بهتر است تا دیر نشده خود را با سیاست های همسایگان خود در منطقه وفق دهند.

از اواخر سال 2013 سه کشور عربستان ،بحرین وامارات اعلام کردند که به دلیل حمایت مالی و رسانه ای قطر از اخوان المسلمین مصر و دخالت در امور داخلی این کشورها ، روابط سیاسی خودرا با قطر قطع می کنند. این کشورها سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

همچنین این سه کشور در این مدت از اکثر مسابقات ورزشی منطقه ای و جهانی که قطر میزبان آنها بوده است ،کناره گیری کردند.

شائبه دادن رشوه برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 از طرف دست اندرکاران قطری مدتهاست که به سوژه داغ رسانه ها و محافل ورزشی جهان تبدیل شده است.

این در حالی است که روزنامه ساندی تایمز نیز حدود دو ماه پیش مطلبی را در مورد اعطای رشوه پنج میلیون دلاری محمد بن همام برای جلب آرای مسئولان جهانی فوتبال به نفع قطر در تایید میزبانی این کشور برای برگزاری جام جهانی منتشر کرد.

این روزنامه در 11 صفحه مدعی شدکه «محمد بن همام» چگونه به اعضای کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به خصوص روسای فدراسیون های فوتبال 30 کشور آفریقایی رشوه داده است و با پرداخت پول، هدایای نفیس، منافع سرشار مالی و هواپیماهای جت اختصاصی رای اعضای کمیته اجرایی فیفا را برای انتخاب قطر به منظور میزبانی جام جهانی خریده است.

ساندی تایمز در ادامه نوشت که در روزهای آتی به افشای جزییات بیشتری در این زمینه خواهد پرداخت .

پس از آن کشور قطر به شدت این اتهامات را تکذیب و تاکید کرد که بن همام هیچ نقشی در کسب میزبانی جام جهانی 2022 قطر نداشته است.

تاکنون عده زیادی از کارشناسان و افراد بانفوذ فوتبال در قاره های مختلف جهان خواستار رای گیری مجدد برای انتخاب کشور میزبان بیست ودومین دوره جام جهانی 2022 شده اند اما رییس فیفا خواستار موکول شدن این موضوع به بعد از رقابتهای فوتبال جام جهانی 2014 برزیل شد .
 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام /*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه