اخبار داغ

محرومیت پنج ماهه کارگران فضای سبز بندرعباس از حقوق و مزایا/سکوت مسئولان شهرداری در برابر مطالبه کارگران

محرومیت پنج ماهه کارگران فضای سبز بندرعباس از حقوق و مزایا/سکوت مسئولان شهرداری در برابر مطالبه کارگران
کارگران فضای سبز شهرداری منطقه دو بندرعباس جامعه کوچک از کارگران هرمزگانی هستند که بیش از پنج ماه است حقوق و حق بیمه آنها پرداخت نشده و این قشر مظلوم را با بحران معیشتی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛هفته کارگر تمام شد و برای این قشر زحمتکش جامعه چیزی به جز وعده حاصل نگردید کارگرانی که وضع مالی و زندگی شان بهتر از سال گذشته نشده بلکه حتی از حقوق اولیه خود که به صراحت در قانون کار ذکر گردیده، محروم شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این محرومیت و این وضعیت کنونی اقشار کارگر مروبط به گذشته نبوده بلکه در شرایط کنونی و وضعیت بغرنج اقتصادی جامعه شاهد بحران کارگران هستیم و تاکنون  از سوی دستگاهها برای حل مشکل این قشر مظلوم هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

چگونه است که برای قشر کارگر با وجود سختی کار و خطرات احتمالی بیمه ثبت نمی گردد و هیچ نهاد و ارگان نظارتی نیز پیگیر حق و حقوق سرمایه های واقعی نظام نیست چنانچه اگر اتفاقی رخ دهد دیگر وزیر هم نمی تواند پشت تریبون بگوید که خیالتان راحت آنها بیمه بوده اند و اینگونه این قشر ضعیف جامعه مورد استثمار قرار میگیرند.

,

کارگران سازمان فضای سبز بندرعباس با وجود تلاش های شبانه روزی در گرما گرم نوروز و دمای طات فرسای اردیبهشت هم گام با شعاع آفتاب داغ جنوب کف پارک ها و خیابان های شهر مشغول به کار هستند تا با تغییر جلوه کنونی شهر شادابی و نشاط را به شهروندان بندری ارمغان دارند اما دریغ از آنکه چندماهی است این قشر مظلوم که عمدتا اقشارضعیف و حاشیه نشین را تشکیل می دهند از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و کاری خود محرومند و ماهها بدون دریافت دستمزد و بیمه کار خود را دنبال می کنند.

,

تلاشگران بی ادعایی که با طراوت بخشیدن به شهر روح و روان مردم ساحل نشین را جلا می دهند تا با همتی مضاعف دلیرانه از مرز و بوم خود دفاع کنند اما دریغ از آنکه غرور و ابهت مردانه این بزرگان به خاطر عدم پرداخت حقوق و بیمه ها در برابر همسر و فرزندانشان خرد شده تا علی رغم کار طاقت فرسا، در برابر خواسته های کودکانه فرزندانشان عرق شرم بریزند و یا مجبور شوند برای تولد فرزندی که سال ها انتظار آمدنش را می کشیدند به خاطر بیمه نبودن، مجبور به فرش طلای همسر شود تا هزینه زایمان را پرداخت کند.

,

, ,

بی تدبیری مسئولان شهرداری گریبانگیر کارگران فضای سبز

,

یک کارگر فضای سبز بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به سختی کار در فضای سبز بیان کرد:چندین سال است در این شغل مشغول بکار هستم و با سختی های بیشمار دسته پنجه نرم می کنم اما مسئولین و پیمانکاران برای آرامش و راحتی ما کارگران هیچ اقدامی نکرده اند و هر سال مشکلات جدیدی در کارمان ایجاد می شود.

, هرمز,

وی افزود: کارگران فضای سبز باید در زمان کاری تعیین شده در محل حضور داشته باشند و کارها باید بدون کوچک ترین مشکلی انجام شود اما شهرداری در پرداخت حقوق و بیمه کارگران رویه ای متفاوت دارد .

,

این کارگر شهرداری منطقه دو بندرعباس گفت: همه کارگران برای کسب روزی حلال و تامین معاش خانواده آستین همت بالا می زنند اما در مقابل با روندپیمانکاران و بخش های خصوصی وابسته به منابع دولتی از حقوقی که طبق قانون تعریف شده محروم می مانند.

,

وی با بیان اینکه با تمدید قراردادها در آذر سال 95 تا کنون حق بیمه کارگران پرداخت نشده و همه همکاران را با مشکلات متعددی مواجه هستند،اظهار کرد:با وجود پیگیری های متعدد موفق نشده ایم که حق بیمه پرداخت شود لذا به خاطر زایمان همسرم و نداشتن دفترچه مجبور شدیم که انگشترش را بفروشد تا بتوانیم مخارج بیمارستان را پرداخت کنیم.

,

, ,

کارگرانی که توان هزینه رفت و آمد به محل کار هم ندارند

,

کارگر دیگر از شهرداری منطقه دو بندرعباس گفت:فقط درخواستم از مسئولین این است که فقط به مدت چند ساعت در تابستان  اوج گرما کنار کاگران، ناظر کارشان باشند که ببینند آیا توان نظارت را دارند .

,

وی افزود:کارگران پایین ترین قشر جامعه هستند و با توجه به اینکه در چند روز گذشته روز کارگر نام گذاری شده شهرداری حتی از کارگران تشکر خشک و خالی نکرده است.

,

این کارگر فضای سبز بندرعباس اظهار کرد:در سازمان ها و ارگانی مختلف کارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند اما شهرداری علاوه بر تکمیلی نکردن بیمه کاران از پرداخت بیمه معمولی نیز دریغ کرده و ماهانه حق بیمه از حساب کاراگران فضای سبز کم می شود .

,

وی تاکید کرد:با زمان گرم شدن هوا در استان، کارگرانی که ساعت ها در گرما مشغول کاشت گیاه و پاکسازی فضای سبز هستند که حتی آب شرب را با خود از خانه می آوردند تا از این طریق روزی حلال سر سفره خانوادشان بگذارند.

,

کارگر شهرداری منطقه دو بندرعباس تصریح کرد:هیچ ثباتی در پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد و این امر موجب شده تا حتی هزینه رفت و آمد به محل کار را نداشته باشیم و زمانی که با مسئولین مورد نظر بیان می کنیم می گویند:" شرایط بحرانی است و اگر کار بهتری سراغ دارید می توانید مشغول به کار شوید."

,

, ,

پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده ایم

,

یکی دیگر از کارگر فضای سبز بندرعباس با توجه به شرایط و مشکلات گفت: بیش از پنچ ماه  است که از پرداخت حق بیمه ما کارگران می گذرد و تاکنون هیچ اقدامی برای حل این موضوع نشده  چنانچه اگر در گذشته مشکلمان ندادن حقوق در یک زمان مشخص بود بر آن پرداخت نکردن بیمه هم به آن اضافه شده و درآینده نزدیک معلوم نیست چه مشکل دیگری برایمان ایجاد شود.

,

وی افزود: همه کارگران عیال وار هستند و پرداخت نکردن حق بیمه کارگران زندگی را برای افراد سخت و دشوار می کند برای نمونه  چند روز گذشته خودم با مشکل برخوردم  چرا که فرزندم در یک بازی آسیب دید که به دلیل نداشتن بیمه درمانی همه مخارج  را آزاد پرداخت کردیم.

,

این کارگر شهرداری خاطر نشان کرد:با نبود بیمه اگر برای منی که کارم در خیابان و چهار راه های شهر برای زیباسازی شهر است و اتفاقی رخ دهد آیا مسئولین پیگیر و در پرداخت هزینه  درمانی کمکی می کنند؟

,

لازم به ذکر است با توجه به پیگیری های مکرر شبکه اطلاع رسانی هرمز در خصوص مشکلات کارگران فضای سبز اما تاکنون مسئولان شهرداری پاسخگوی این اهمال کاری نیستند و زندگی این قشر از جامعه محکوم به فناست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه