اخبار داغ

قالیباف در اهواز:

به مردم که می‌رسد می‌گویند «پول نداریم، نمی‌شود، نمی‌توانیم»/ دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت کارانه بالا می‌آید

به مردم که می‌رسد می‌گویند «پول نداریم، نمی‌شود، نمی‌توانیم»/ دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت کارانه بالا می‌آید
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: به مردم که می رسد می‌گویند «پول نداریم، نمی‌شود، نمی توانیم».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف که به خوزستان سفر کرده است برای سخنرانی وارد مسجد ارشاد شهر اهواز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قالیباف که در ابتدای ورود به اهواز به زیارت مزار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم شهر اهواز رفته بود حین ورود به مسجد ارشاد این شهر با استقبال گسترده مردم اهواز مواجه شد که در دمای بالای 40 درجه این شهر در صحن مسجد و خیابان‌های اطراف تجمع کرده بودند.

,

پیش از ورود این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گروه‌های موسیقی سنتی در خیابان‌های اطراف مسجد به اجرای برنامه پرداختند.

,

حضور اقشار مختلف مردم اهواز و شهرهای اطراف از ورزشکاران، هنرمندان، بسیجیان و... جلوه خاصی به برنامه سخنرانی قالیباف در این شهر داده بود.

,

با ورود قالیباف جمعیت حاضر یک صدا فریادهای «حی علی خیر العمل، قالیبافِ مرد عمل»، «قالیباف قهرمان برس به داد ایران»، «صلی علی محمد یاور رهبر آمد»‌ و «قالیباف پرتوان رئیس جمهور ایران» از این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استقبال کردند.

,

پس از گذشت زمان اندکی از آغاز سخنرانی قالیباف و در فرازی که وی به انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و سیاست‌هایی که صرفاً به سود 4 درصدی‌ها تدوین و اعمال می‌شود پرداخت، مردم اهواز فریاد زدند؛ «دولت 4 درصدی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم».

,

در ادامه و با افزایش صراحت جملات قالیباف در نقد عملکرد دولت یازدهم خیل عظیم جمعیت یک صدا «روحانی حیا کن مملکت را رها کن» سر دادند.

,

گزارش خبرنگار فارس حاکی است:

,

قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به حضورش در اهواز گفت: من به همه اقوام، عرب ها و بختیاری ها و جوانان این سرزمین خون و شهادت درود می فرستم. خداوند را شاکرم توفیق حاصل شد تا در جمع مردم عزیزی که بیشتر از 30 سال قبل بهترین دوران عمرم را در کنارشان سپری کردم، حضور داشته باشم؛ چه اقوام عرب از خرمشهر تا دشت آزادگان و مناطقی که در دفاع مقدس مورد اشغال دشمن قرار گرفته بود و چه همه عزیزانی که از سراسر کشور برای دفاع از این سرزمین در کنار هم ایستادیم و خون همرزمان مان در این سرزمین گرم و با صفا ریخته شد.

,

* سوال ما این است که چرا وضع خوزستان باید این باشد؟

, * سوال ما این است که چرا وضع خوزستان باید این باشد؟, * سوال ما این است که چرا وضع خوزستان باید این باشد؟,

وی در ادامه گفت: مردم خوزستان سختی های زیادی کشیدند و چه روزهایی را سپری کردند. امام راحل (ره) فرمودند: خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد، این افتخار بزرگ برای همیشه تاریخ برای مردم خوزستان خواهد ماند اما صحبت امروز ما این است که چرا خوزستان باید در این وضعیت باشد؟ خوزستان که دین خود را با فرزندان خودش از همه طوایف و عشایر ادا کرد و مردمش توانستند اینگونه افتخار بیافرینند.

,

,

, ,

قالیباف با اشاره به اقدامات مردم خوزستان در حوزه‌های مختلف گفت: امروز کشور ما کشور ثروتمندی است و خوزستان نیز در کشاورزی، تولید، نفت و گاز زرخیز است؛ اما چرا مردم نه تنها در خوزستان بلکه در سراسر کشور باید با این مشکلات روبرو باشند. مردم چنین کشوری با چنین امکانات و جوانانی چرا باید در این سرزمین زرخیز ولی فقیر و کم درآمد زندگی کنند؟

,

«یکی از دلایلی که مردم با وجود امکانات سرزمین شان در چنین شرایطی زندگی می کنند این است که مدیریت در مجموعه قوه مجریه دچار اشکال است. این در حالی است که مدیریت اجرایی مسئولیت دارد از این ظرفیت ها به درستی استفاده کرده و برنامه ریزی و مدیریت کند. همچنین باید از نیروهای جوان در سراسر کشور استفاده شود اما متاسفانه به این امر در کشور توجه نمی شود.»

,

وی در ادامه گفت: امام راحل (ره) فرمودند: مهم ترین کار انقلاب این است که مردم بر سرنوشت خودشان حاکم باشند، اما دولت ها به مرور زمان مخصوصا دولت امروز مردم را از مدیریت کشور خارج کردند. چطور شد آن روز برای دفاع از این سرزمین و میهن، برای حفظ عزت اسلام و ایران و وقت دادن خون در میدان جنگ، مردم در صحنه بودند اما در حوزه اقتصاد به جای اینکه همه مردم در صحنه باشند 4 درصد افراد جامعه اموال مردم را با استفاده از قدرت و رانت بدون هیچ زحمتی به دست می گیرند.

,

* یک نمونه از رانت خواری در دولت را جمعه گذشته دیدیم

, * یک نمونه از رانت خواری در دولت را جمعه گذشته دیدیم, * یک نمونه از رانت خواری در دولت را جمعه گذشته دیدیم,

قالیباف با اشاره به نمونه‌های رانت‌خواری در دولت گفت: یک نمونه آن را در جمعه قبل دیدیم. گفتم که صد ها نمونه از این نمونه ها وجود دارد. آنهایی که در مسند قدرت هستند آلوده به این بحث شدند و به جای اینکه اجازه دهند مردم در صحنه اقتصاد حضور پیدا کنند این فرصت را در اختیار افراد خاص می گذارند و این به مشکل امروز جامعه ما تبدیل شده است. در این سال ها در قالب طرح جهادی به همه روستاهای دوران دفاع مقدس و مناطق حاشیه اهواز سر زدم، این حاشیه اهواز امروز خودش از اهواز قدیم بزرگ تر شده و مردم اینجا حضور دارند. مردم می بینند لوله های نفت و گاز از زیر پای آنها عبور می کند اما آنها آّب خوردن ندارند. مردم می بینند اگر قانونی هم تصویب می شود که سهم چند درصدی را برای مردم مناطق نفت خیز در اختیار بگذارند در عمل حداقل آن پول را می دهند.

,

,

, ,

* به مردم خوزستان ظلم مضاعف شده است

, * به مردم خوزستان ظلم مضاعف شده است, * به مردم خوزستان ظلم مضاعف شده است,

 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم چنین کشوری با چنین امکانات و جوانانی چرا باید در این سرزمین زرخیز ولی فقیر و کم درآمد زندگی کنند. صحبت امروز ما این است که چرا خوزستان باید در این وضعیت باشد؟ خوزستان که دین خود را با فرزندان خودش از همه طوایف و عشایر ادا کرد و مردمش توانستند اینگونه افتخار بیافرینند. امروز کشور ما کشور ثروتمندی است و خوزستان نیز در کشاورزی، تولید، نفت و گاز زرخیز است اما چرا مردم نه تنها در خوزستان بلکه درسراسر کشور باید با این مشکلات روبرو باشند. مردم چنین کشوری با چنین امکانات و جوانانی چرا باید در این سرزمین زرخیز ولی فقیر و کم درآمد زندگی کنند؟ به مردم خوزستان ظلم مضاعف هم شده است، حتی میزان مالیاتی که از مردم خوزستان می گیرند بیش از خدمتی است که در بودجه های عمرانی به این مردم می دهند، آیا این سزاوار مردم است؟

,

* بعد از 4 سال چون کارنامه ندارند پا روی صداقت می‌گذارند

, * بعد از 4 سال چون کارنامه ندارند پا روی صداقت می‌گذارند, * بعد از 4 سال چون کارنامه ندارند پا روی صداقت می‌گذارند,

قالیباف در ادامه با اشاره به رانت خواری ها در کشور گفت: چهار درصدی‌ها دلال های زالو صفتی هستند که در همین استان خوزستان وقتی محصول کشاورزی را برداشت می کنید و روی دست شما می ماند و کسی نیست از شما بخرد-گاهی محصول را دوباره در زمین می ریزید و می پوسد و از بین می برود- همین محصول را به دست بقیه مردم می رسانند، قیمت آن در دست مردم چند برابر است اما قیمت خرید از کشاورز حداقل هزینه کشاورز را هم تامین نمی کند. این در حالی است که این دلال ها با رانتی که دارند سود های 400 و 500 درصدی می برند.

,

وی ادامه داد: تا زمانی که اینها وجود دارند هرگز مشکل اقتصادی و بیکاری مردم حل نخواهد شد. زیرا این افراد با قدرت و با کسانی که در مسند قدرت هستند، پیوند خورده اند. امروز به دلیل اینکه بعد از 4 سال کارنامه ای برای ارایه ندارند مجبور می شوند پا روی صداقت بگذارند. روزی که با مردم سخن می گویند، عنوان می کنند 100 روزه تحول اقتصادی ایجاد می کنیم اما روزی که می خواهند جواب دهند می گویند چه کسی گفته صد روز؟ مشکلات 100 ساله هم حل نمی شود این می شود حرف؟

,

,

, ,

* ملت ایران را از تهدید و جنگ نترسانید

, * ملت ایران را از تهدید و جنگ نترسانید, * ملت ایران را از تهدید و جنگ نترسانید,

«می گویند می خواهیم به جامعه نشاط و شادی دهیم. هیچ کس با شادی مخالف نیست اما عرض می کنیم عمیق ترین نشاط و شادی در جامعه این است که شغلی به دست جوان بدهیم. آنها می خواهند سو استفاده کنند حرف از جنگ و تهدید می زنند، اولا به آنها می گوییم هرگز ملت ایران را از تهدید و جنگ نترسانید و به ملت توهین نکنید. ملت با عزت، اقتدار، شرف و قدرت ایستاده است، اما معتقدیم شما هستید که با فقر و بیکاری جنگ را به تک تک خانه های مردم برده اید و جوانان ما را به اعتیاد کشانده اید.»

,

* دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت کارانه بالا می‌آید

, * دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت کارانه بالا می‌آید, * دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت کارانه بالا می‌آید,

قالیباف اضافه کرد: امروز درد و تهدید ما بحران های اقتصادی است. شما چرا می خواهید برای فرار از پاسخگویی به سمت حرف هایی بروید که امروز موضوع مردم ما نیست. «دولت مردم» به حول و قوه الهی، به مردم متعهد شده است تا با کمک جوانان، همه تجار و کسانی که تولید ثروت حلال می کنند، همچنین با کمک صنعتگران، کارخانه داران و کارآفرینان با تاکید بر جوانان تحصیلکرده 5 میلیون شغل ایجاد کند. من به شما متعهد می شوم دست به دست هم دهیم در دولت مردم در 29 اردیبهشت تحول ایجاد کنیم. همانطور که ما در تهران برای انجام پروژه ها زمان سنج می گذاشتیم بتوانیم برای ایجاد اشتغال هم زمان سنج بگذاریم. شما دیدید که من سایت سامانه کارانه را بالا آوردم، اما همین دولت شکایت کرد و پیگیری کرد و دستور توقف این سایت را دادند، اشکالی ندارد. عمر شما به پایان خواهد رسید و این سایت بالا خواهد آمد. اینجا را تعطیل می کنند اما خودشان تحت عنوان کارورزی سایت می زنند. شما اگر اهل کار بودید در این 4 سال که مسئولیت دستتان بود چرا به فکر مردم و جوانان نبودید حالا در آستانه رای دادن مردم سایت کاروزی می زنید! این فرهنگ 4 درصدی ها است، ما در مقابل این فرهنگ ایستادگی می کنیم.

,

وی با اشاره به تعطیلی کارخانه‌ها گفت: هر روز شما هزاران کارخانه را تعطیل کردید و باعث شدید جوان متاهل ما با همه مشکلات سرکار نروند. آیا امکان دادن 250 هزار تومان در ماه به فردی که از کار محروم شده وجود ندارد؟ این درحالی است که امکان، ضوابط و مقررات آن وجود دارد اما شما حاضر نیستید این کار را بکنید. در این دولت وقتی کار را شروع کردند بودجه جاری 104 هزار میلیارد تومان بود . ظرف 3سال 330 هزار میلیارد تومان شد یعنی سه برابر شد. در این شرایط چرا افرادی که در دهک های پائین هستند و جز یارانه درآمد دیگری ندارند را کمک نکنیم؟ عید امسال در حاشیه شهر اهواز به منزل خانواده ای رفتیم که پدر خود را از دست داده بودند و هفت نفر در خانواده بودند، به من سطل خالی آرد را نشان دادند و گفتند هیچ منبع درآمد دیگری جز یارانه ها نداریم.
* کسی که نمی تواند، باید دولت را ترک کند
«ما به این 4 درصدی ها می گوییم چطور می شود برای امورات خودتان، روحیه اشرافی گری و برای هزینه های غیرضروری دولت هزینه جاری خودش را سه برابر افزایش می دهد اما برای مستضعفی که نان ندارد و نان قرضی می گیرد، حاضر نیستید یارانه را سه برابر کنید.»

,
, * کسی که نمی تواند، باید دولت را ترک کند, * کسی که نمی تواند، باید دولت را ترک کند,
,

,

, ,

وی با اشاره به موضوع یارانه گفت: سال 89 یارانه 45 هزار و 500 تومان بود اگر امروز با گرانی مقایسه کنیم ظرفیت آن 15 هزا رتومان می شود در واقع ما می خواهیم قدرت خرید یارانه را حفظ کنیم. به مردم که می رسد می گویند؛ پول نداریم، نمی شود، نمی توانیم. ما به آنها می گوییم کسی که پول ندارد، نمی تواند و نمی شود باید دولت را ترک کند و این کار به دست مردم اتفاق می افتد. ما معتقدیم در دولت مردم هم داریم، هم می شود و هم می توانیم. به همت شما جوانان عزیز با اولویت تولید و اشتغال؛ کار و فعالیت کنیم. خوزستان بزرگ و عزیز دین خود را به اسلام ادا کرد، در دولت مردم قلب تپنده تولید و کشاورزی و اشتغال در خوزستان خواهد بود. وی در انتها با اشاره به برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت گفت: امیدوارم شما مردم در 29 اردیبهشت بتوانید وضعیت موجود را تغییر دهید و با این تغییر تحول بزرگ اقتصادی را در کشور به کمک شما شروع کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه