اخبار داغ

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

مردم تبریز از دستگاههای تصفیه آب استفاده کنند

مردم تبریز از دستگاههای تصفیه آب استفاده کنند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی: متاسفانه میزان و درجه سختی آب آشامیدنی تبریز بالا رفته و در فصول مختلف این میزان کم و زیاد می شود از این رو باید مردم را در این خصوص آگاه سازیم تا در صورت امکان از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، سعید شبستری خیابانی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بر اهمیت سلامت در بین مردم واقف بوده و هم و غم این دولت تامین سلامت جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, تبریز بیدار,

وی با بیان این که کارگروه سلامت بالاترین مرجع تصمیم‌گیر در حوزه سلامت استان است، خاطرنشان کرد: باید شاخص های سلامت استان از سوی این کارگروه تهیه و بر اساس آن جایگاه فعلی استان تثبیت و برنامه های آینده ترسیم شود.

,

وی همچنین از اعضای این کارگروه خواست تا در خصوص آب آشامیدنی روستایی، سلامت آب، شناسایی علل مصرف کم سبزیجات و تغذیه سالم راهکارهای لازم را شناسایی و برای طرح و اجرایی شدن در کارگروه استان ارایه کنند.

,

شبستری گفت: متاسفانه میزان و درجه سختی آب آشامیدنی تبریز بالا رفته و در فصول مختلف این میزان کم و زیاد می شود از این رو باید مردم را در این خصوص آگاه سازیم تا در صورت امکان از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند.

,

وی همچنین با اشاره به این که 16 درصد مردم استان، سیگار و قلیان مصرف می‌کنند، گفت: مصرف سیگار اولین دروازه ورود به اعتیاد است که متاسفانه آمار مصرف آن در جامعه بالا رفته و مصرف مشروبات الکلی نیز رو به افزایش گذاشته که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود استان در حوزه بهداشت و سلامت ارایه کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و حوادث ترافیکی و غیرترافیکی سه عامل عمده مرگ و میر در استان در سال گذشته به شمار می‌روند.

,

محمدحسین صومی افزود: هم‌اکنون نرخ امید به زندگی در بین مردان استان، 73 سال و در بین زنان، 75 سال است.

,

وی همچنین مصرف ناکافی سبزی و میوه، مصرف سیگار و قلیان، فعالیت فیزیکی کم و چاقی را از مهم‌ترین عوامل خطر سلامت در استان ذکر کرد و گفت: 16 درصد از جمعیت استان از سیگار و قلیان استفاده می‌کنند و 48 درصد جمعیت نیز مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند.

,

در این جلسه پس از توضیحات مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص ساماندهی میادین دام، نظارت بهداشتی بر محصولات دامی و پروتئینی، طرح پلاک‌کوبی دام‌ها، شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ، تعیین میزان فلزات سنگین در استخرهای پرورش ماهی و ردیابی گوشت مرغ، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی میزان تحقق موارد مطرح شده را بررسی و اعلام کند.

,

در این جلسه همچنین برنامه اجرایی حل مشکل اولویت‌دار چاقی و اضافه‌وزن تشریح و مقرر شد دستگاه‌های مسوول این برنامه را مطالعه و نظرات خود را به دبیرخانه کارگروه سلامت ارایه کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه