اخبار داغ

مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور:

آنچه در دولت آقای روحانی می بینیم شتابزدگی و واقع نبینی بود

آنچه در دولت آقای روحانی می بینیم شتابزدگی و واقع نبینی بود
مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور گفت: مسئولین دولتی دارند آمار فروش نفت را دارند به جای رشد اقتصادی جلوه می دهند که این یک آمار غلط است؛ چرا که باز هم ایران نمی تواند پول نفت را دریافت کند و به جای آن باید واردات داشته باشد که باز هم تأثیری در ایجاد شغل ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ مجتبی احمدی، مسئول کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد شهرکرد ضمن بیان تاریخچه ای از وضعیت اقتصادی کشور در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب گفت: ما بعد از انقلاب تئوری اقتصادی نداشتیم و این بسیار جای تأسف دارد البته قبل از انقلاب هم نداشتیم.

وی ابراز داشت: امام(ره) فرمود: پس از جنگ اقتصاد را هم باید مردم بسازند ولی برخی از افراد آمدند و الگوی اقتصاد غربی را وارد کشور کردند.

احمدی بیان داشت: خرداد سال ۱۳۷۱ سه سال پس از فوت امام(ره) تورم بسیار شدید در کشور ایجاد شد؛ این در حالی است که دولت باید سبب تسهیل توسعه کشور شود. در آن زمان یک سیکل بد شروع شد. در دولت آقای خاتمی اولویت به سیاست داده شد نه به اقتصاد، بعد از گذشت این همه سال با شروع دولت آقای احمدی نژاد، شاکله اقتصادی و مدیریت اقتصادی به دست افرادی افتاده بود که پول بازی می کردند و رانت خیلی جدی شکل گرفته بود.

این کارشناس اقتصادی با ابراز تأسف از اینکه در دولت آقای احمدی نژاد نظام بانکی اصلاح نشد و قبل از آنکه نظام بانکی را اصلاح کندبه سراغ اصلاح و هدفمندی یارانه ها رفت؛ تصریح کرد: و اما آنچه در دولت آقای روحانی می بینیم شتابزدگی و واقع نبینی بود. آقای روحانی الگوی غلطی را پیش گرفت. آقای روحانی اگر در برجام دستش پر بود روی دیوار کشی و نبات دادن و ... تکیه نمی کرد. مسئولین دولتی دارند آمار فروش نفت را دارند به جای رشد اقتصادی جلوه می دهند که این یک آمار غلط است؛ چرا که باز هم ایران نمی تواند پول نفت را دریافت کند و به جای آن باید واردات داشته باشد که باز هم تأثیری در ایجاد شغل ندارد. شکست بد آقای روحانی در رأی آوردن ترامپ بود.

مجتبی احمدی افزود: در تعریف تورم باید بگویم تورم یعنی پول ورم کرده؛ پول زیاد شده و تولید کاهش پیدا کرده، پول هم در اختیار قشر خاصی است؛ این بود که شکاف طبقاتی بوجود آمد.

نمیدانم آقای رئیسی متوجه این ریسک است یا نه که مصیبت های وارده توسط دولت را چگونه می خواهد بپذیرد ولی دو اتفاق در آینده در کشور باید رخ بدهد:
۱) اصلاح نظام بانکی
۲) اصلاح ساختار بودجه ای


در پایان برنامه دانشجویان سوالات و شبهات خود را مطرح کردند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه