اخبار داغ

گزارش خبری؛

دست و پا زدن روحانی برای کسب آرا با ایستادن مقابل رهبر انقلاب/ دستور دولت به مدیران آموزش و پرورش برای تعریف از سند 2030

دست و پا زدن روحانی برای کسب آرا با ایستادن مقابل رهبر انقلاب/ دستور دولت به مدیران آموزش و پرورش برای تعریف از سند 2030
وزارت آموزش و پرورش این روزها برای جلب آرای مردم به تعریف زا سند 2030 پرداخته و با این اقدامات مقابل رهبر معظم انقلاب ایستاده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از اقدامات دولت یازدهم در زمینه آموزش و پرورش ، سند 2030 بود؛ سندی که علی رغم انتقادات و تذکرات مقام معظم رهبری به این سند اما باز آموزش و پرورش دولت روحانی آن را افتخاری برای خود می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

سند 2030 سندی است که در سال 2015، سازمان ملل قطعنامه ای را برای دگرگون کردن جهان و توسعه پایدار جهان تا سال 2030 تصویب کرد. در این قطعنامه به بخش های مختلفی از جمله محیط زیست، تغییرات اقلیمی و هر آنچه برای نسل آتی مهم و تاثیرگذار است، اشاره شده است. یکی از بخش های این قطعنامه، بحث آموزش است که در این برنامه سازمان ملل اشاره شده است که همه 192 کشور عضو سازمان ملل تا سال 2030 باید برای مردمان خود فارغ از جنسیت، قومیت، سن و هرگونه تفاوت و تبعیضی، امکانات مساوی، با کیفیت بالا و مادام العمر تحصیل فراهم کنند. به این بخش از این برنامه سازمان ملل برای سال 2030، سند آموزش 2030 یونسکو گفته می شود.

,

 

,

مباحث مربوط به برابری جنسیتی، تربیت شهروند جهانی و ترویج توسعه پایدار در سند آموزش 2030 جزو مباحثی هستند که با اما و اگرها و نگرانی‌های بسیاری همراه شده‌اند به‌گونه‌ای که برخی کارشناسان بر این باورند «این سند تضادهای بسیاری با اسناد بالادستی کشور دارد و این در حالی است که در دولت، اجرایی شدن آن تصویب شده و الزام‌آور است. هدف این سند تقویت و شکل‌دهی ذهن کودکان و نوجوانان ما به‌سمتی است که نظام جهانی و امپریالیسم جهانی خواهان آن هستند».

,

 

,

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار با فرهنگیان کشور با اشاره به سند آموزش 2030 اشاره کردند: جمهوری اسلامی ایران تسلیم سندهایی مانند 2030 یونسکو نخواهد شد. به‌چه‌مناسبت یک مجموعه به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست این حق را داشته باشد که برای ملت‌های دنیا تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است اینکه سندی را امضا کنیم و بعد بیاییم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم، نخیر، مطلقاً مجاز نیست.

, 2030 , .,

 

,

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از اجرایی نشدن این سند با وجود گذشت چندین سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملیاتی نشده است؟ تا چه زمانی باید منتظر آماده شدن نظام نامه های سند تحول بود؟

,

ایشان افزودند: من به‌طور جدی از وزیر محترم و مسئولان می خواهم که موضوع اجرایی شدن سند تحول را پیگیری کنند زیرا آموزش و پرورش نیازمند تحول عمقی و بدور از تغییرات ظاهری است.

, .,

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع پذیرش سند 2030 سازمان ملل و یونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاههای مسئول نیز اعلام شده است.

, .,

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: به چه مناسبت یک مجموعه به اصطلاح بین المللی که تحت نفوذ قدرتهای بزرگ نیز قرار دارد، به خود حق می دهد که برای ملتهایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکلیف معین کند.

, .,

ایشان با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد.

, .,

رهبر انقلاب اسلامی با گلایه از شواری عالی انقلاب فرهنگی گفتند: این شورا باید مراقبت می کرد و نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.

, .,

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.

, .,

 

,

حال با این سخنان مقام معظم رهبری که فصل الخطاب به وزارت آموزش و پرورش بود؛ متاسفانه شاهد دستور العملی از سوی این وزارت خانه به مدیرکل های آموزش و پرورش در کشور مبنی بر تعریف از سند 2030 هستیم.

,

, ,

لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در توجیه این سند گفت: سند «چارچوب اقدام آموزش 2030» در زمره پیمان نامه ها نیست و در حقیقت یک توصیه نامه به شمار می رود و بنابراین توسط هیچ کشوری امضا نشده است.

, .,

 

,

حال عین این سخنان را دولت برای دیگر مدیران آموزش و پرورش کشور هم دیکته کرده است تا برای تشویش اذهان عمومی و وارونه جلوه دادن ماهیت سند ننگین بیان کنند که به خوبی در سایت وزارت آموزش و پرورش این نمایان است.

,

, ,

دولت تدبیر و امید که در دو روز مانده به انتخابات آرای خود را در حال ریزش می بیند دست به دامان آموزش و پروش شده است تا با خوب جلوه دادن سند 2030 در اذهان عمومی، آن واقعیتی که مردم از طریق سخنان مقام معظم رهبری و کارشناسان مربوطه کسب کرده بودند را به نوعی زیر سوال ببرد.

,

 

,

در واقع این روزها همه متوجه ماهیت ننگین سند 2030 و اینکه این سند به نوعی اسلام را با ترویج روابط جنسی در مدارس زیر سوال می‌برد شده اند اما متوجه شدن این واقعیت از سوی مردم سبب شده است تا دیگر به دولت تدبیر و امید اعتمادی نداشته باشند و از این دولت روی برگدانند.

,

 

,

دولت که اکنون آرای خود را در حال ریزش می‌بیند دست به دامان مدیران آموزش و پروش خود شده است تا در همه استان ها تعریفی از این سند ارائه کرده و این سند را خلاف تاکیدات و سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند " باید جلوی این سند گرفته شود" ایستاده و آن طور که برای این دولت نفع انتخاباتی دارد رفتار کرده و می خواهد از این طریق برای خود کاسب کاری در انتخابات داشته باشد.

,

 

,

مردم خوب این روزها فهمیده اند که دولت تدبیر در این چند سال هیچ اقدامی در راستای زندگی و معیشت مردم نکرده است؛ بلکه با بستن قراردادهای ننگین ایران و اسلام را در جهان خدشه دار کرده است؛ روحانی در این دوماه مانده به انتخابات دست به کار شد تا اذهان عمومی که  با ناکارآمدی وی در عرصه های مختلف برگشته بود را به نوعی با خود همراه کند از این رو دست به اقدامات انتخاباتی زد.

,

 

,

دولت این بار هم به بهانه انتخابات دارد از آموزش وپرورش سوءاستفاده‌های انتخاباتی می کند تا به نوعی بتواند ماهیت سند ننگین 2030 را تغییر دهد اما مردم خوب می دانند سند 2030 چیست و با این اقدامات دولت دیگر فریب نمی خورند.

,

 

,

مردم می دانند که دولت روحانی چگونه می خواهد به بهانه های مختلف و بهره گیری از حربه‌های گوناگون عملکرد خود را درست جلوه دهد اما دیگر حنای دولت در نزد ملت رنگی ندارد؛ مردم به خوبی فهمیده اند که دولت روحانی چگونه عمل کرده است و می دانند حال با وجود این اسناد جای توجیهی برای کارهای غلط دولت و  وزرای بی برنامه او وجود ندارد، ای کاش به جای این سیاست‌های غلط جرات عذر خواهی از مردم ورهبر معظم انقلاب را داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه