اخبار داغ

یادداشت وارده به خاورستان؛

راهی جالب و هوشمندانه برای انتخاب اصلح در بین کاندیداهای شورای اسلامی شهر!

راهی جالب و هوشمندانه برای انتخاب اصلح در بین کاندیداهای شورای اسلامی شهر!
قطعا کسانی که در همان ابتدا منافع شخصی خود را بر قانون و منافع شهر ترجیح می دهند؛ در آینده نخواهند توانست نماینده خوبی برای مردم در شورای شهر باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از مخاطبین پایگاه خبری تحلیلی خاورستان؛ یادداشتی را برای این پایگاه ارسال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

در این یادداشت آمده است:

,

 

,

سخنی با مردم عزیز شهرمان دراین آشفته بازار وتبلیغات غیرقانونی؛

,

 

,

سوال اساسی این است کسانی که قانون ودستورالعمل تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی را علی رغم ابلاغ این دستوالعمل به کاندیداهای محترم وتوجیه توسط فرمانداری در دوجلسه باحضورهمه کاندیداهای و باتوجه به عدم نظارت کافی واعمال کامل قانون توسط فرمانداری ودستگاههای ناظر(به بهانه جالب شور انتخاباتی!) این تبلیغات غیرقانونی خارج ازعرف به نوعی عرف تبدیل وخیلی از نامزدهای محترم که تاکنون خود را ملزم به رعایت قانون می دانستند وامیدوار به جمع آوری کامل یابخش اعظمی تبلیغات غیرقانونی توسط دستگاههای ناظر بودند، اما با عدم اعمال قانون ، برای عقب نیفتادن از این قافله به جمع آنان پیوسته و سیما ومنظرشهر به این صورتی که می بینید شد،حال صحبت وبیان اصلی اینجاست که آیا کسانی که حاضر به رعایت قانون وتقوای انتخاباتی وتبلیغاتی نشدند آیا درصورت راهیابی به شورای اسلامی شهر نسبت به رعایت قانون در شورای شهر وگذشتن ازمنافع شخصی چگونه عمل خواهند کرد؟

,

 

,

آیا رسیدن به هدف وسیله را توجیه می کند؟ آیا چنانچه این دوستان زمانی در شورای شهر بین دوراهی  انتخاب قانون یا انتخاب منفعت مثل هم اکنون مخیر شدند کدام راه را انتخاب کرد ؟

,

 

,

حال اگر برخی ازاین نامزدهای بگویند که متن قانون راعلی رغم بحث دردوجلسه برای رفع شبهات وتفاسیردرفرمانداری نمی دانستیم ،این خود مایه ضعف است که کسانی که خود را نامزد انتخابات می کنند، دوصفحه قانون تبلیغات را نمی دانند و اگر بگویند که می دانند ولی کار غیرقانونی می کنند که دیگر جای عذری ندارند وحتی اگر همه خلاف کنند کسی که خود را می خواهد نماینده مردم قرار دهدمی بایست قدرت کنترل نفس داشته وهمانطوری که حضرت امام رحمت الله فرمودند عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی علاوه برضمان قانونی حرمت شرعی هم دارد و باید دید در این کارزار که به نوعی آزمایش الهی است چه کسانی در جنگ اکبرکه همان نبرد با نفس اماره درون است پیروز می شوند که حتی اگر دراین انتخابات رای کافی هم نیاورند بنظرمان آنان پیروز واقعی انتخابات بوده و اجر و پاداش معنوی دنیوی واخروی دارند.

,

 

,

برخی از مفاد دستوالعمل تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی:

,

 

,

1-به استناد تبصره ذیل ماده 65 آ.ش هرنامزد می تواند در هرمنطقه شهرداری صرفا یک ستاد تبلیغات داشته باشد(که بانظرفرماندار به دوستاد خواهران وبرادران افزایش یافت) وچون درشهربیرجند دومنطقه داریم هرکاندیدا نهایتا می تواند 4 ستاد داشته باشد ومی بایست آدرس ستادها ومسئولین آن را کتبا به فرمانداری محل اعلام نماید.

,

 

,

اما آیا واقعا اینگونه است و برخی کاندیداهای محترم حد و سقفی برای خود قائل شده اند یاخیر؟

,

 

,

2-به استنادبند2ماده62 آ.ش وبند 2ماده63آ.ر دستورالعمل مذکورنصب هرگونه پلاکارد وبنربا ابعاد بیشتر از70سانتیمتردر100سانتیمترجزدرمحل ستادهای تبلیغاتی(که بانامه رسمی به فرمانداری اعلام شده)ممنوع است.

,

 

,

ضمنا فضاهایی که با قرارداد بابخش خصوصی طرف قراردادشهرداری اجاره شده بارعایت همان ابعاد70 در100سانتیمتر و چیدن این تصاویر در کنارهم روی یک بنر نیزقانونی است.

,

اما برخی کاندیداها فضای و سیمای شهر را به چه صورتی درآورده اند؟

,

 

,

3-به استنادذیل بند8ماده 62آ.ش وذیل بندماده63 آ.رانجام تبلیغات روی تاسیسات دولتی وصندوقهای پست، باجه های تلفن ، پست های برق وتلفن ،تابلوها واملاک بخش خصوصی وهرگونه تابلوی راهنما (آویزان کردن به درخت، دیوارمردم، تیربرق، ستون لامپ و...) ممنوع و از مصادیق تبلیغات غیرمجاز است.

,

 

,

اما اکنون برخی ازکاندیداها یا طرفدارانشان چه بلایی برسر ستونهای برق ،درختان ،تابلوها آنهم برخی باچسب سریشم و....آورده اند و این آثار نامطلوب برخی تا ماهها و سالها  روی سیما و منظرشهری باقی می مانند و باعث بازی با روان و اعصاب عابرین می گردد وچه کسی این حق را به آنها داده است؟

,

 

,

کاش به همان محل های عمومی به استناد تبصره2ماده62آ.ش که توسط شهرداری آماده شد و 4ستاد کفایت شده و به جای آن به تبیین برنامه ها و اهداف و اینکه تاکنون چه کارمثبتی برای شهرشان کرده اند و سخنرانی درمساجد و پاسخگویی به مطالبات ... رادرپیش گرفته و همه به قانون احترام می گذاشتند.

,

 

,

قطعا کسانی که در همان ابتدا منافع شخصی خود را بر قانون و منافع شهر ترجیح می دهند؛ در آینده نخواهند توانست نماینده خوبی برای مردم در شورای شهر باشند و بتوانند برای آنها قوانین مناسبی تدوین کنند یا اینکه خودشان مطیع قانون باشند. اکنون انتخاب با مردم ، شهروندان و صاحبان این نظام و انقلاب است که به چه کسی رأی دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه