اخبار داغ

آیت الله علم الهدی:

انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست/ ضرورت تشکیل دولتی در تراز انقلاب

انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست/ ضرورت تشکیل دولتی در تراز انقلاب
آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست بلکه انتخابات صحنه خدمت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد:  پایبندی به این انقلاب در این مشارکت ارزشمند و حماسه آفرینی امروز مردم در پای صندوق های رای مشهود است و از این بابت از مردم تشکر می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات یک جشن است، ادامه داد: جشن آزادی و اختیار در انتخاب سرنوشت است، جشنی که اداره زندگانی ما در آن به دست خودمان رقم می خورد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: انتخابات عرصه رقابت برای دستیابی به قدرت نیست این در فرهنگ اسلام یک نکته منفی است. این رقابت برای دستیابی به قدرت در اسلام منافصه نام دارد و از نظر ما مذموم است و انتخابات صحنه خدمت است.

,

وی حاطرنشان کرد: مراجع عالی قدر تقلید و رهبر معظم شرکت در انتخابات را واجب شرعی می دانند و هرکس که در این فریضه شرکت نکند یک واجبی را انجام نداده است.

,

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی انتخابات بستر سه اتفاق است، توضیح داد: خود انتخابات دسترسی به قدرت نیست برای ۳ چیز دیگر است. ابتدا برای ارتقای فرهنگ سیاسی مردم است، این رشد سیاسی کنونی حاصل انتخابات پیاپی است.

,

وی ادامه داد: دومین بستر تحکیم همدلی ملت است که اکنون می بینید پیر و جوان و زن مرد در کنار هم رای می دهند و در صف می ایستند. سومین عرصه چاره جویی برای حل مشکلات است که هر چهار سال یک بار مردم جمع می شوند و یک تصمیم برای حل مشکلات می گیرند.

,

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: باید در جمهوری اسلامی دولتی تشکیل شود که در تراز این انقلاب باشد و کسی باید رئیس جمهور شود که بتواند چنین دولتی تشکیل دهد.

,

وی با برشمردن 10 ویژگی برای دولت مرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: ویژگی اول برخورداری عدالت همراه با معنویت و عقلانیت است. ملاک دوم این است که حافظ فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی باشد و ملاک سوم روحیه جهادی و خدمت گذاری بی منت است .

,

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: برخورداری از روحیه انقلابی و ولایت مداری دو ویژگی دیگر دولت مرد انقلابی است و کسی که روحیه انقلابی دارد باید ولایی هم باشد. نقد پذیری و برخورداری از شرح صبر و مبارزه جدی با فقر و فساد و تبعیض  دو ویژگی مهم دیگری است که باید دولتمردان انقلابی از آن برخوردار باشند.

,

به گفته وی مقاومت و بی اعتماد به دشمن، ضد اشرافی گری بودن و مدیریت کارآمد و عملیاتی نیز از دیگر ویژگی هایی است که باید یک دولتمرد انقلابی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه