اخبار داغ

مشارکت ۶۱.۶۹ درصد اصفهانی‌ها در انتخابات

مشارکت ۶۱.۶۹ درصد اصفهانی‌ها در انتخابات
اخبار لحظه به لحظه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستای استان اصفهان را می‌توانید اینجا بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» و «پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا» در استان اصفهان امروز جمعه (299 اردیبهشت‌ماه) همزمان با سایر  استان‌های کشور در حال برگزاری است. پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد را از طریق صفحه استانی تسنیم اصفهان دنبال کنید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مشارکت 2 میلیون و 158 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ میزان مشارکت "61.69 درصد"

,

احمدرضا ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون 2 میلیون و 158 هزار و 78 نفر در استان اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

,

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، میزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 61.69 درصد بوده است.

,

مشارکت مردم شهرضا در انتخابات به 70 درصد رسید

,

محسن گلابی در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه امروز 29 اردیبهشت ماه جشن انتخابات و جشن ملی برای کشور و جمهوری اسلامی ایران بود، اظهارداشت: بیش از 107 هزار نفر در شهرستان شهرضا واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

,

وی افزود: تا ساعت21 بیش از 65 هزار نفر در شهرستان شهرضا در انتخابات شرکت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 70 هزار نفر در انتخابات این دوره مشارکت کنند که این امر مشارکت 70 درصدی مردم شهرستان شهرضا را رقم می‌زند.

,

فرماندار شهرضا با بیان اینکه انتخابات شورای شهر به صورت کاملا الکترونیکی در شهرضا برگزار می‌شود، گفت: 100 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش‌بینی شده که از این تعداد 67 شعبه ثابت شهری در شهر شهرضا و 7 شعبه ثابت در شهر منظریه و 17 شعبه ثابت در مناطق روستایی وجود دارد که جمع آنها به 91 شعبه ثابت می‌رسد.

,

وی بیان کرد: در شهرستان شهرضا حدود 3 هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مسئولیت دارند که از این تعداد 700 نفر به طور مستقیم درگیر برگزاری انتخابات هستند.

,

گلابی افزود: در مرحله ثبت نام انتخابات در مجموع در شهرستان شهرضا در بخش‌های شهری و روستایی 430 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد 362 نفر مرد و 68 نفر زن بودند.

,

وی با اشاره به اینکه در این مرحله برای انتخابات شورای اسلامی شهر 203 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 166 نفر مرد و 37 نفر زن بودند، گفت: برای این انتخابات در شهر منظریه نیز مجموعاً 23 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 19 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.

,

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان 204 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 177 نفر مرد و 27 نفر زن بودند، اظهارداشت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، 27 نفر از این افراد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند و به این وسیله شمار این افراد به 150 نفر رسید.

,

وی با بیان اینکه هیچ حادثه خاصی در شهرستان درباره انتخابات نداشته‌ایم، بیان کرد: تمام بداخلاقی‌های انتخابات رصد شده و بعد از انتخابات گزارشی از آن تهیه می‌شود.

,

گلابی با بیان اینکه امروز بیش از 270 خودرو و 42 دستگاه اتوبوس ستاد انتخابات را یاری کردند، افزود: شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در این دوره 80 درصد نسبت به دور قبل افزایش داشته است.

,

وظیفه عوامل اجرایی و نظارت صیانت از آرا مردم است

,

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه مردم ایران بسیار فهیم و پایبند به اسلام و انقلاب هستند و برای پیشرفت کشور خود تلاش می‌کنند که در این راستا شاهد مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات هستیم، همچنین امیدواریم مردم با عقلانیت به فرد اصلح رای دهند تا کشور به سمت پیشرفت صعود کند.

,

وی با بیان اینکه وظیفه عوامل اجرایی و نظارت صیانت از آرا مردم است، افزود: براساس آموزه‌های دینی و شرعی و مسائل قانونی آن گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آراء حق‌الناس و امانت به دست افرادی است که در هیئت‌های اجرایی و نظارت مشغول به فعالیت هستند.

,

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: امیدواریم انتخابات سالم و بدون هیچ مشکلی به پایان برسد، همچنین همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همگان باید به نتیجه آرا مردم تمکین کنند.

,

وی گفت: انتخابات یک رقابت و مسابقه است و ما امیدواریم که مردم با شور و در حالی که به این عرصه وارد شدند یک فرد صالح، کارکنان، جهادی و انقلابی را انتخاب کنند تا حافظ خون شهدا و اسلام و انقلاب باشد و رونق خوبی در معیشت و وضعیت اقتصادی کشور حاصل کند تا سبب کوری چشم دشمنان شود.

,

ترکی با بیان اینکه دشمنان خارجی و عوامل آن‌ها در داخل کشور به دنبال این هستند که ما پیشرفتی در کشور نداشته باشیم، بیان کرد: مشکل اصلی در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی بوده است که امیدواریم با انتخاب فردی شایسته مشکلات مردم مرتفع شود.

,

تاکنون تخلف انتخاباتی در شهرستان اردستان نداشتیم

,

علیرضا غیور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون روند انتخابات با صحت و سلامت در شهرستان اردستان پیش رفته و شاهد هیچ گونه تخلفی در روند انتخابات نبوده‌ایم.

,

وی افزود: ما امروز در 92 شعبه اخذ رای که در شهرستان اردستان پیش بینی شده بود از ساعات اولیه شروع انتخابات کار اخذ رای با حضور خوب مردم آغاز شد که خوشبختانه تا این لحظه شاهد حضور خوب مردم در سطح شهرستان هستیم و مردم در شعب اخذ رای حاضر شدند و روند انتخابات در حال انجام است.

,

فرماندار اردستان گفت: نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد این است که در ساعات اولیه رای‌گیری مشارکت مردم نسبت به دوره‌های قبل پرشورتر و بیشتر بوده است.

,

وی به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات، اشاره کرد و ادامه داد: در سطح شهرستان اردستان شاهد تحقق و شکل گیری تاکید مقام معظم رهبری هستیم و امیدواریم تا پایان ساعات رای گیری شاهد حضور و مشارکت بیشتر مردم نسبت به دوره‌های قبل در انتخابات باشیم. 

,

غیور بیان کرد: تا این لحظه خوشبختانه با توجه به پیگیری و نظارت خوبی که توسط هیئت‌های نظارت ریاست جمهوری و شوراها داشتیم گزارشی دال بر تخلف مشهود و یا تخلفی که سببب ایجاد ایراد و اشکال در انتخابات باشد، نبوده‌ایم.

,

وی خاطر نشان کرد: ما براساس واجدین شرایط رای دادن تا این لحظه شاهد مشارکت حدود 50 درصدی مردم شهرستان اردستان بوده‌ایم.

,

پیش بینی مشارکت 80 درصدی مردم سمیرم تا پایان ساعات اخذ رای

,

محمد حسن نصرتی فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به میزان مشارکت مردم سمیر م در انتخابات اظهار داشت: معمولا مردم سمیرم مشارکت بالایی در انتخبات دارند این بار هم در انتخابات شاهد حضور پر شور و میزان مشارکت مردم این شهرستان هستیم. 

,

وی افزود: در دوره قبل برای دهمین دوره انتخابات مجلس شاهد میزان مشارکت 92 درصدی مردم سمیرم بودیم، امسال هم برای انتخابات دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا شاهد میزان مشارکت پرشور مردم این شهرستان  هستیم.

,

فرماندار سمیرم گفت: با سرکشی‌هایی که به حوزه‌های انتخابیه در شهرستان داشتیم تاکنون شاهد تخلف و مشکلی در فرآیند انتخبات و رای گیری به وجود نیامده است میزان مشارکت مردم تا این ساعت حدود 55 درصد بوده است و پیش بینی می شود تا پایان ساعات رای گیری میزان مشارکت مردم این شهرستان حدود 80 درصد باشد.

,

واکنش معاون استاندار اصفهان به احتمال تخلف در انتخابات

,

سیدرضا عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در واکنش به احتمال تخلف در انتخابات اصفهان و اخباری که در این زمینه مطرح می‌شود، اظهار داشت: اگر تخلفی قبل و بعد از انتخابات صورت بگیرد، حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

,

تخلفات انتخاباتی در اصفهان به صورت هماهنگ و سازمان‌یافته/ مسئولان با تخلفات برخورد کنند

,

سید فرهاد قادریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون تخلفات انتخاباتی صورت گرفته از سوی طرفداران یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اصفهان اظهار داشت: چنین رفتارهایی در همه انتخابات وجود داشته ولی اکنون این تخلفات به صورت سازمان یافته و هماهنگ در حال انجام است.

,

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان اصفهان با بیان اینکه تخلفات هماهنگ و متعدد از سوی طرفداران دیگر کاندیداها سبب نگرانی ما شده، تصریح کرد: موارد مورد نظر ما به مسئولان مربوط منتقل شده و امیدوار هستیم نتیجه برخورد قانونی که از سوی مسئولان انجام می‌شود به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.

,

به گزارش تسنیم، به گفته محمدرضا اکرمی، عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان در بررسی‌های میدانی تعدادی از شعب مرتکب تخلف شدند.

,

در خارج از تعدادی شعب اصفهان عناصری از ستاد خاص، تبلیغات نامزدی خاص را توزیع کردند که با کمک عوامل انتظامی جلوی این کار گرفته شد و با این تخلف صورت گرفته در چند حوزه انتخابیه برخورد شد.

,

*کمبود تعرفه رای در ‌حوزه‌های انتخابیه شرق اصفهان‌

,

‌رئیس ستاد انتخاباتی استان اصفهان گفت: با اتمام تعرفه‌های حوزه‌های انتخابیه در شرق اصفهان، تعرفه جدید برای این مناطق ارسال شد.

,

سید رضا عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار داشت:  در شرق اصفهان تعرفه‌ها به اتمام رسیده بود که دوباره برای حوزه‌های انتخابیه این مناطق از جمله بهارستان و شرق اصفهان تعرفه ارسال کردیم.

,

وی افزود:  در دیگر مناطق استان اصفهان با مشکل کمبود تعرفه مواجه نیستیم و تنها دو مورد در شرق اصفهان و بهارستان بود که با ارسال تعرفه مشکل برطرف شد و رأی‌گیری در این مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

,

‌* مشارکت یک میلیون و 560 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ میزان مشارکت "45 درصد"

,

احمدرضا ضیایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون یک میلیون و 560 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

,

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، میزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 45 درصد بوده است.

,

* بازدید سرزده استاندار اصفهان از برخی شعب اخذ رای‌

,

استاندار اصفهان با حضور در برخی شعب اخذ رای تعدادی از شهرستان های استان از مراحل رای گیری بازدید کرد.

,

‌‌استاندار اصفهان که پیش از ظهر امروز با حضور در شعبه میدان خواجو رای خود را به صندوق انداخت با سفر به برخی شهرستان های استان تعدادی از شعب اخذ رای را مورد بازدید قرار داد.

,

رسول زرگرپور با حضور در شعبه مسجد رضوی اصفهان، مسجد مصلای خمینی شهر، دبیرستان امام صادق (ع) نجف آباد و فلاورجان از مراحل رای گیری بازدید کرد و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

,

استاندار اصفهان در این بازدیدها بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم استان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور پرشور و حماسی خود صحنه ای از قدرت و صلابت ایران را به نمایش گذاشتند.

,

وی تاکید کرد: مردم فهیم اصفهان با حضور گسترده و سراسر شور و حماسه خود در پای صندوق های رأی چشم دشمنان ایران اسلامی را کور و دل دوستداران انقلاب اسلامی را شاد کنند.

,

زرگرپور افزود: خوشبختانه روند برگزاری انتخابات در استان اصفهان با امنیت، آرامش، سلامت و دقت در حال برگزاری است و حضور گسترده مردم در ساعات اولیه، نوید بخش مشارکت حداکثری ملت غیور ایران خواهد ‌بود.

,

* بررسی میدانی شعب اخذ رای اصفهان برای مشخص شدن توزیع تعرفه‌های بدون مُهر

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: برای مشخص شدن توزیع تعرفه های بدون مهر نیروهای ما به صورت میدانی شعب را بررسی می کنند.

,

مرتضی طبیبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره احتمال وجود تعرفه‌های بدون مهر انتخاباتی که سبب تخلف و باطل شدن آرا می شود، اظهار داشت: هنوز به صورت دقیق در این زمینه نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

,

وی افزود: در حال حاضر برای بررسی این موضوع نیروهای خود را به میدان فرستاده‌ایم تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

,

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن بررسی‌های میدانی می‌توانیم به صورت دقیق در این باره صحبت کنیم.

,

به گزارش تسنیم، همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور اخباری مبنی بر توزیع تعرفه‌های بدون مهر در برخی شعب که منجر به باطل شدن آرا می‌شود منتشر شد.

,

‌* حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود

,

آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری صبح امروز پس از انداختن رأی خود در صندول با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی باعث تقویت نظام می‌شود، اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود که تقویت نظام از اوجب واجبات است.

,

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و اقتدار نظام اسلامی است،تصریح کرد: با توجه به این موضوع مردم باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

,

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شرکت مردم پای صندوق‌‌های رأی اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در حال حاضر توجه دوست و دشمن به ایران است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اهمیت بسیاری دارد.

,

وی با بیان اینکه شرکت همگانی مردم پای صندوق‌های رأی، موجب نگرانی دشمن و خوشحالی دوستان به شمار می‌رود، ادامه داد: شرکت گسترده مردم زمینه تقویت نظام را فراهم کرده و به نظر من از اوجب واجبات نظام جمهوری اسلامی است.

,

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات اضافه کرد:  امروز امنیت کشور ایران در جهان نمره اول است و کشورهای دیگر حسرت امنیت کشورمان را می‌خورند که امیدوار هستم که این امنیت در کشور پابرجا بماند.

,

* برگزاری انتخابات در 107 شهر استان اصفهان

,

امروز در 50 بخش، 107 شهر، هزار و 349 روستا و 131 دهستان استان اصفهان انتخابات در حال برگزاری است.

,

جمعیت استان اصفهان 5 میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار و 477 نفر مرد و 2 میلیون و 521 هزار و 373 نفر زن هستند.

,

سه هزار و 861 کرسی از آنِ اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان است که 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.

,

تعداد نهایی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان 9 هزار و307 نفر هستند که از این تعداد 3 هزار و 852 نفر در انتخابات شورای شهر و 5 هزار و 455 نفر در انتخابات شورای روستا برای به دست آوردن صندلی شورا باهم رقابت می‌کنند.

,

شهر اصفهان هم امروز شاهد رقابت حدود 800 نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن 13 کرسی شورای اسلامی شهر است.

,

اصفهانی‌ها امروز علاوه بر شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا ، در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم با 33 نامزد تایید صلاحیت شده برای به دست آوردن یک کرسی، شرکت می‌کنند.

,

* توزیع 10 میلیون تعرفه در شعب اخذ رای استان اصفهان

,

سیدرضا عقدایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 10 میلیون تعرفه انتخاباتی برای هر سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس توزیع شده است.

,

وی افزود: در شهرستان‌های اصفهان برای دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به ازای 15 درصد صندوق‌های رای برگه اضافه ارسال شده است و 5 درصد از این برگه‌ها را در مرکز استان دادیم به این دلیل که اگر بعد از وقت حدود 8 ساعت اولیه هریک از شعب تعرفه کم آورد، بتوانیم از 5 درصد توزیع کنیم ضمن اینکه 15 درصد در هر فرمانداری موجود است که پشتیبانی نمی‌کنیم و مطمئن هستیم که تعرفه به اندازه کافی وجود دارد. 

,

رئیس ستاد انتخاباتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بالگرد برای فرستادن صندوق‌های رای به مناطق محروم وجود دارد، گفت:  اما با امکاناتی که داریم در شهرها صندوق‌ها به تمامی مناطق اصفهان همچون فریدن و فریدون شهر و پشت کوه فرستاده شده است اما باز هم یک فروند بالگرد در صورت نیاز آماده اعزام است.

,

وی تصریح کرد: به احتمال زیاد عمده صندوق‌های ما با هم باز می‌شود در مرحله نخست شمارش آرا را انجام می‌دهند و بعد اگر برگه رای ریاست جمهوری به اشتباه در صندوق شورای شهر و روستا انداخته شده بود برگه رای ریاست جمهوری برداشته می‌شود و به صندوق‌های ریاست جمهوری باز می‌گردد.

,

عقدایی بیان کرد: اعضای پای صندوق و افرادی که برگه رای را اخذ می‌کنند، رای دهنده‌ها را توجیه می‌کنند که کدام صندوق مختص ریاست جمهوری و مجلس و شوراها است احتمال دارد چون در اصفهان یک نماینده مجلس و یک رئیس جمهوری در برگه‌های جداگانه با جایگاه تکی نوشته می‌شود این اشتباه صورت بگیرد که در برگه رئیس جمهور نام نماینده مجلس و بالعکس درج شود. 

,

وی افزود: تعداد کل شعب اخذ رای در استان اصفهان 3180 شعبه است از این تعداد شعب ثابت 2892 و سیار 288 شعبه است، همچنین شعب اخذ رای مراکز شهری در کل استان 2150 که از این تعداد 2065 شعبه ثابت و 85 سیار است.

,

رئیس ستاد انتخاباتی استان اصفهان اظهار داشت: شعب اخذ رای روستایی 1030 شعبه و ثابت 827 وسیار 203 شعبه است، همچنین تعداد شعب اخذ رای ویژه خواهران (مجریان و دست اندرکاران انتخابات) 91 شعبه است.

,

وی با بیان اینکه 10 شهر استان اصفهان انتخابات الکترونیکی تمام مکانیزه دارند که کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، نطنز، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان، زرین شهر، مبارکه، شهرضا و فولادشهر است، بیان کرد: تعداد شعب تمام مکانیزه در استان 755 صندوق است که البته آموزش‌های مفصلی در شهرها به عوامل دست اندرکار داده شده است همچنین تعداد شعب شهرستان اصفهان 964 شعبه است. 

,

عقدایی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایتا با انصرف 5 نفر از کاندیداها تعداد نامزدهای نهایی 24 نفر شده است که از این تعداد 23 مرد و یک زن هستند.

,

وی با اشاره به تعداد داوطلبان شوراهای شهر و روستا گفت: تعداد کل داوطلبان در استان 11 هزار و 136، تعداد کل کرسی 3 هزار و 862 است و تعداد کل داوطلبان شهری 4 هزار و 505 نفر، تعداد کرسی‌های شهری 571 کرسی است و میزان استقبال 26.09 درصد است همچنین تعداد داطلبان روستایی 6 هزار و 63 نفر، تعداد کرسی های روستایی 3 هزار و 291 کرسی است.

,

رئیس ستاد انتخاباتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کل افرادی که در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اصفهان انصراف دادند 1319 نفر و در شهرهای استان 771 نفر و انصراف‌های روستایی 550 نفر است.

,

* برقراری امنیت انتخابات با حضور 14 هزار مامور نیروی انتظامی در اصفهان

,

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: انتخابات در استان اصفهان به صورت مستقیم توسط 14 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی تامین امنیت می‌شود.

,

سرهنگ حسین حسین زاده به آمادگی فرماندهی انتظامی اصفهان برای تامین امنیت انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در نگاه نخست مجموعه برآوردهای نیروی انتظامی این پیام را به ما می‌دهد که یکی از امن‌ترین انتخابات در طول 4 دهه انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

,

وی افزود: در نیروی انتظامی تمام ساز و کارهای لازم برای برگزاری شایسته انتخابات در نظر گرفته شده است و از مدت‌ها قبل برای مدیریت هفته منتهی به انتخابات که هیجانات گاهی نیز به اوج خود می‌رسید آمادگی پیشگیری از تخلفات را داشتیم.

,

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان تصریح کرد: حدود 14 هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی به صورت مستقیم وظایف خود را براساس آموزش‌ها و امکانات اجرا می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه از نخستین ساعات بامداد امروز تمام شعب اخذ رای با نهایت دقت و هوشیاری توسط عواملی که برای حفاظت از شعب تعیین شدند از مردم استقبال خواهند کرد و ما آمادگی برقراری 

,

حسین زاده خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه مردم پای‌بند به قانون هستند تاکنون مشکلی نداشتیم، برخی تخلفات جزئی در اصفهان و برخی شهرستان‌ها رخ داد که نیروی انتظامی در معیت عوامل قضایی وظیفه خود را انجام دادند اما به گونه‌ای نبود که قابل ذکر باشد.

,

* استاندار اصفهان رای خود را به صندوق انداخت‌

,

 اصفهان، رسول زرگرپور در نخستین دقایق رای‌گیری با حضور در رای خود را در صندوق انداخت.

,

استاندار اصفهان با حضور در پل خواجو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 29 اردیبهشت ماه روز تجلی مردم سالاری دینی ملت بزرگ و با عظمت ایران است که ابهت و بزرگی خود را به نمایش می‌گذارند.

,

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات میثاق مجدد با رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در 38 انتخابات برگزار شده با یک موضوع مواجه بودیم که برخی از رای دهندگان ترجیح می‌دادند در ساعات آخر رای خود را به صندوق بیاندازند که این مشکلاتی را از نظر قانونی و اجرایی پدید می‌آورند.

,

زرگرپور افزود: باید در نخستین زمان کار نیک را انجام داد و با اقتدا به مقام معظم رهبری رای خود را در نخستین ساعات رای خود را به صندوق بیندازند.

,

وی بیان کرد: از همه 3 میلیون و 500 هزار واجد شرایط استان که امروز در رای‌گیری شرکت می‌کنند می‌‌خواهیم، زودتر اقدام کنند تا مجبور به تمدید زمان نشویم.

,

استاندار اصفهان ادامه داد: امیدوار هستیم که انتخابات با امنیت و آرامش و سلامت کامل و با شکوه و ابهتی را در کشور و استان اصفهان داشته باشیم و آرزو می‌کنم سبب وحدت و انسجام کشور شود.

,

وی در پیام خود به 76 هزار رای اولی استان اصفهان گفت: از رای اولی‌ها می‌خواهیم بلوغ سیاسی خود را امروز پای صندوق‌های رای جشن بگیرند.

,

* 2892 شعبه به صورت ثابت اقدام به رای گیری می‌کنند

,

استاندار اصفهان اظهار داشت: تمهیدات و امکانات زیرساختی لازم برای امروز فراهم شده است تا مبادا با اختلالات احتمالی مواجه شویم، همچنین دستگاه‌های خدمات‌ رسان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هر گونه اختلال پیش بینی کرده‌اند.

,

رسول زرگرپور گفت: امروز یک رویداد سیاسی و اجتماعی مهم است و علی رغم فراز و نشیب‌های بسیار روند برگزاری انتخابات با حداقل مشکلات و مسائل در حال اجرا است.

,

وی با بیان اینکه روند برگزاری انتخابات باید با جدیت برگزار شود، ادامه داد: تا آنچه که رضایت خداوند، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و بخشنامه‌های وزارت کشور است به خوبی اجرایی گردد، ما به عنوان مجریان انتخابات ملزم به بی طرفی صددرصد و اجرای مُر قانون و امانت داری از رای مردم و آنچه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان رعایت حق الناس یاد می‌کنند، هستیم.

,

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی در 10 شهر استان، گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی به دلیل پایلوت بودن آن بسیار اهمیت دارد، برای حدود 20 درصد حائزان شرایط اخذ رای در استان، انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات در استان هستند، تصریح کرد: 2892 شعبه به صورت ثابت و 288 شعبه به صورت سیار اقدام به اخذ رای می‌کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه نیز در استان 754 شعبه است.

,

*حضور در انتخابات نیازمند بصیرت کافی مردم است

,

محسن آذر افروز صبح امروز با حضور در پای صندوق‌های رای و انداختن رای خود در صندق‌های رای گیری اظهار داشت: راهبرد اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران با مشارکت حداکثری تحقق پیدا می‌کند، با یک رای بیشتر اقتدار و عظمت ایران بالا می‌رود و سبب شادی روح حضرت امام خمینی (ره) و شهدا می‌شود.

,

وی افزود: کارکنان خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با حضور در مناطق رزمایش در منطقه اصفهان حضور دارند و با پیش بینی صندوق‌های رای در ساعات اولیه مشغول رای دادن هستند.

,

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در پیامی به مردم ایران توصیه کرد: حضور پرشور در انتخابات یک واجب شرعی است و همان گونه که نماز خواندن اول وقت فضیلت و برکات بسیار دارد مشارکت در انتخابات هم به همین صورت است، انتخابات یک واجب شرعی است که در همان ساعت های ابتدایی باید آن را به‌جا آورد.

,

وی بیان کرد: در انتخابات صرف نظر از مشارکت حداکثری یک بصیرت کامل نیاز دارد که در انتخاب فرد اصلح که در خط مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) باشد را می‌طلبد، همچنین مشارکت حداکثری و در کنار آن بصیرت و فرد اصلح نمود پیدا می کند.

,

* آیت‌الله طباطبائی‌نژاد رای خود را به صندوق انداخت‌

,

آیت‌الله سید یوسف طباطبا‌ئی‌نژاد امام جمعه اصفهان در نخستین ساعت آغاز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در میدان امام(ره) اصفهان رأی خود را در صندوق انداخت.

,

امام جمعه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی به‌معنای این است که کارگزاران به دست مردم اما با قانون اسلامی تعیین شوند و وظیفه اجتماعی و عمومی ماست که همه بیاییم و حقی که به گردن مان است ادا کنیم.

,

وی افزود: شرکت در انتخابات بر همه مردم واجب اجتماعی و اخلاقی است و مراجع تقلید و رهبر انقلاب گفته‌اند باید مردم در انتخابات شرکت کنند و در سخنرانی‌هایشان هم فرموده‌اند که حضور مردم با درصد بالا پای صندوق‌های رأی باعث عقب‌نشینی دشمن و امنیت کشور و سربلندی ملت می‌شود.

,

آیت‌الله طباطبا‌ئی‌نژاد بیان کرد: امروز وقتی دنیا فهمید بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی مردم هنوز دل‌بسته حکومت اسلامی هستند و حاکمان را امین خود می‌دانند و می‌دانند رأیشان از بین نمی‌رود متوجه می‌شوند که این حضور حداکثری دلیل بر قوت جمهوری اسلامی و تمدن مردم است و مردم دل‌بسته به حکومتی هستد که قوانینش اسلامی است.

,

وی ادامه داد: مردم اصفهان هم به امید خداوند با شور و هیجان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و حتی کسانی که امروز هم سرکار هستند سعی کنند با جایگزینی یک نفر حتما برای رأی دهی بیایند.

,

امام جمعه اصفهان بیان کرد: ما خدا را شکر می‌کنیم که در عین اینکه بعضی‌ها ادعای حکومتی مردمی می‌کنند ما در ایران اسلامی در حقیقت مردمی بودن حکومت را شاهد هستیم چون از رئیس جمهور تا بقیه مسئولان را مردم و برخی مسئولان را هم با واسطه انتخاب می‌کنند. بهترین دموکراسی در طول تاریخ در ایران است و امیدواریم مردم به همه جهان به اثبات برسانند.

,

آیت‌الله طباطبا‌ئی‌نژاد افزود: مردم باید همچون سال‌های گذشته با روحیه‌ای برادرانه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و بدون خصومت در کنار هم رأی دهند، معنای آزادی اسلامی همین است.

,

وی بیان کرد: امیدوارم مردم با آرامشی بهتر از همیشه پای صندوق‌های بیایند و در انتخابشان هم دقیق باشد چون منتخب مردم در سرنوشت کشور و شهرمان موثر است و اگر دقت نکنیم اول به خودمان و بعد به کشور خیانت کردیم.

,

* شرکت در انتخابات یک تکلیف انقلابی برای همه ایرانیان است

,

 اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی در نخستین ساعات رای‌گیری با حضور در امامزاده نرمی اصفهان رای خود را به صندوق انداخت.

,

حسینعلی حاجی دلیگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ملت ایران سرنوشت خود را مشارکت در انتخابات تعیین می‌کند.

,

وی افزود: همه ملت ایران امروز حس شور و امید دارند به ویژه رای اولی‌ها در با شرکت در انتخابات به دوره جدیدی زندگی خود وارد می‌شوند.

,

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات تکلیف انقلابی است که همه افرادی که واجد شرایط هستند در این انتخابات شرکت کنند.

,

* 13 هزار نیروی امنیتی، امنیت انتخابات را در استان اصفهان برعهده دارند

,

 اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی صبح امروز با حضور در میدان امام اصفهان و انداختن رای خود در صندوق های رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات امسال از یک شور و نشاط خاصی برخوردار است و این نشان دهنده این است که مردم نسبت به وضعیت و موقعیت سیاسی و اجتماعی خود حساس هستند.

,

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز روز عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است که مردم این عظمت را نشان می‌دهند و می‌توان این موضوع را با 8 سال دفاع مقدس تطبیق داد، امروز حضور مردم با شکوه و با نشاط است و نشان دهنده این است که مردم به آینده امیدوار هستند.

,

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان 13 هزار نیروی امنیتی، امنیت انتخابات را برعهده دارند، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی به وجود نیامده است و امیدواریم این انتخابات با حضور پرشور مردم و آن چیزی که خواسته نظام و رهبر معظم انقلاب است به منصه ظهور برسد.

,

* شمال تا جنوب استان اصفهان حماسه‌ای ماندگار در کشور خلق می‌کنند

,

استاندار اصفهان گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 10 شهر به صورت تمام الکترونیک  برگزار می‌شود.

,

رسول زرگرپور افزود: کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، نجف آباد، خمینی شهر، زرین شهر، مبارکه، شهرضا، فولاد شهر و گلپایگان شرستان‌هایی هستند که انتخابات امروز در آنها به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

,

وی تعداد شعب الکترونیکی شهرستان‌های استان را 754 شعبه اعلام و خاطر نشان کرد: تعداد شعب اخذ رأی ثابت 2892 و شعب سیار در همه شهرستان‌های استان اصفهان 288 است که 85 شعبه شهری سیار و 203 شعبه روستایی سیار است.

,

استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات امروز در استان هستند، خاطرنشن کرد: 3245 شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده که از این تعداد 2145 شعبه شهری و 1059 شعبه روستایی و 42 شعبه عشایری است.

,

وی با اشاره به اینکه 2892 شعبه به صورت ثابت و 288 شعبه به صورت سیار در استان اقدام به اخذ رأی می‌کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه در استان 754 شعبه است، گفت: تعداد عوامل اجرایی برای برگزاری 3 انتخابات در استان اصفهان حدود 75 هزار نفر اعلام شده است.

,

* واجدان شرایط رأی دادن در استان اصفهان

,

براساس قانون کسانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که ایرانی الاصل و دارای 18 سال تمام باشند در واقع متولدان 29 اردیبهشت 1378 به بعد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

,

برای شرکت در انتخابات همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

,

101 هزار نفر در شهرستان مبارکه واجد شرایط رأی دادن هستند و بیش از سه هزار و 200 نفر رأی اولی در این انتخابات شرکت می‌کنند و هزار و 530 نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند.

,

برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان 78 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 75 شعبه برای انتخابات شورای اسلامی در 6 شهر و 24 روستای شهرستان مبارکه در نظر گرفته‌شده است.

,

انتخابات شورای اسلامی شهر در مبارکه به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

,

تعداد کل داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان 415 نفر است.

,

در شهرستان چادگان 255 نفر نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و 1500 رأی اولی امروز در این شهرستان رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

,

اهالی چادگان در 64 شعبه رأی می‌دهند و 1700 نفر مأمور اجرایی انتخابات در این منطقه هستند.

,

* همدلی مردم شهرستان‌های استان اصفهان امروز پای صندوق‌های رأی

,

2 هزار و  300 نفر، امروز در شهرستان اردستان برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

,

فرماندار اردستان گفت: برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا امروز 92 شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش بینی شده و از این تعداد  63 شعبه ثابت شامل 26 صندوق شهری و 37 صندوق روستایی و 29 صندوق به صورت سیار آرای شهروندان و روستاییان را جمع آوری می‌کنند.

,

علیرضا غیور افزود: برای اولین بار در این شهرستان صندوق اخذ رای در دبیرستان ابن سینا به بانوان اختصاص داده شده و صندوق اخذ رای مستقر در شهرداری اردستان فقط از آقایان رای گیری می‌کند.

,

وی تعداد واجدان شرایط رای در اردستان را 32هزار و 624 نفر اعلام کرد.

,

در شهرستان لنجان  192574 نفر واجد شرایط رأی و 6500 نفر رأی اولی هستند که امروز رأی خود را در  149 شعبه به صندوق‌‌ها می‌اندازند.

,

همچنین در این شهرستان با 9 شهر و جمعیت 275 هزار نفری ، 667 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا با هم رقابت می‌کنند.

,

به گفته فرماندار شهرستان نطنز 30 هزار و 770 نفر در این شهرستان واجد شرایط رأی هستند.

,

یوسف حسنی بافرانی با اشاره به اینکه 485 نفر از این تعداد رای اولی هستند، افزود: 77 شعبه اخذ رای برای کسب آرای مردم نطنز و از این تعداد، 20 شعبه در شهرهای نطنز و طرق­رود و 18 شعبه در شهرهای بادرود و خالدآباد در نظر گرفته شده است.

,

وی گفت: برای روستاهای بخش مرکزی تعداد 30 شعبه اخذ رای و برای روستاهای بخش امام­زاده تعداد 9 شعبه اخذ رای پیش­بینی شده است.

,

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: 410 نفر در مجموع شهرستان برای شورای شهر و روستا ثبت نام کرده­اند که از این تعداد 382 نفر از آقایان و 28 نفر از بانوان هستند.در شهرضا هم 150 نفر در انتخابات شورای شهر به رقابت می‌پردازند.

,

فرماندار شهرضا گفت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهرضا اعلام شده تاکنون، 27 نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند و شمار این افراد به 150 نفر رسید.

,

محسن گلابی اظهار داشت: در مرحله ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای شهر شهرضا 203 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 166 نفر مرد و 37 نفر زن بودند.

,

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرضا حدود 3 هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مسئولیت دارند که از این تعداد 700 نفر به طور مستقیم درگیر برگزاری انتخابات هستند، افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر شهرضا به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

,

فرماندار شهرضا گفت: 100 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد 67 شعبه ثابت شهری در شهرضا و 7 شعبه ثابت در منظریه و 17 شعبه ثابت در مناطق روستایی وجود دارد که جمع آنها به 91 شعبه ثابت می‌رسد.

,

وی با اشاره به افزایش 80 درصدی شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، بیان کرد: این مسئله نشان دهنده رشد و بالندگی سیاسی مردم شهرستان است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: افرادی که دارای شناسنامه‌های قرمز رنگ و کارت ملی‌های قدیمی هستند برای حضور در انتخابات با هیچ مشکلی روبرو نیستند.

,

حسین غفرانی افزود: کارت ملی نمونه قدیم و شناسنامه‌های قرمز رنگ برای رأی دادن معتبر است و برای انتخابات نیازی به تعویض ندارند و شناسنامه‌های المثنی هم که از قبل در نوبت صادر شدن بوده پس از مراجعه صاحبان آن، یک روزه صادر می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، داشتن کارت هوشمند ملی ضروری نیست و افراد باید اصل شناسنامه و شماره ملی را به همراه داشته باشند.

,

به گفته مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اداره‌های ثبت‌ احوال استان برای صدور شناسنامه‌های خدماتی و تعویضی به منظور حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تا پایان روز انتخابات آمادگی دارد.

,

وی گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان هم برای تحویل شناسنامه‌های صادره احتمالی تحویل گرفته نشده در دفاتر به طور همزمان فعال هستند اما در صدور شناسنامه و کارت ملی نقشی ندارند.

,

* فعالیت 964 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان

,

احمد رضوانی در نخستین ساعات رای گیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و همچنین میان دوره ای مجلس دهم از ساعت 8 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان اصفهان آغاز شد.

,

وی افزود: حضور مردم در نخستین ساعات رای گیری بسیار گسترده است و شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای هستیم.

,

فرماندار اصفهان با بیان اینکه 964 شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان کار رای گیری را انجام می دهند، گفت: 694 شعبه در شهر اصفهان فعال هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: همه عوامل برای برگزاری یک انتخابات خوب و پرشور فراهم شده و از شهروندان تقاضا داریم حضور در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

,

* حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده قدرت بازدارندگی در برابر دشمن است

,

حجت‌الاسلام احمد سالک صبح امروز با حضور در مسجد نورباران اصفهان و  انداختن رای خود در صندوق‌های اخذ رای اظهار داشت: علی‌رغم تلاش دشمن بر ایجاد ناامنی در کشور اکنون شاهد آرامش و آسایش بسیار خوبی بر کشور هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه امیدوارم تا پایان انتخابات امروز شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم، افزود: این نکته مهم است که از جمعیت 80 میلیون نفری ایران، بیش از 56 میلیون نفر در سراسر کشور واجد شرایط رای‌دادن هستند و می‌توانند رای بدهند.

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حضور گسترده مردم معنا و مفهوم خاصی دارد چراکه قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان اسلام را نشان می‌دهد، تصریح کرد: امروز حضور حداکثری را مردم با تمام وجود درک کردند و از ساعت 8 صبح همزمان با بازگشایی شعب اخذ رای حضور خود را اعلام کردند و ما این شلوغی را غنیمت می‌دانیم.

,

وی گفت : مردم ما از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های دفاع از انقلاب بودند و بعد از پیروزی انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشتند به ویژه مردم اصفهان که در جنگ وفعالیت‌های مختلف حضور داشتند، 38 سال از انقلاب می‌گذرد و می‌توان گفت هر ساله انتخابات در کشور برگزار شده است و حضور پرشور مردم در انتخابات قابل تقدیر است.

,

سالک بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نوعی عشق به نظام را به جهانیان القا می‌کند و این عشق انگیزه دینی، علمی، بصیرتی، فهم عمومی و انگیزه تحت تاثیر مسائل اسلامی را داراست، مردم با تمام وجود درک کردند که باید این نظام را با تمام وجود خود حفظ کنند چرا که امام(ره) فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است و یکی از مسائل مهمی که نظام را حفظ می کند، نصب مدیرانی است که با رای مردم در جایگاه‌های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها نصب می‌شوند و در حقیقت امانت را به امانتدار می‌سپارند نه دست نااهلان و نامحرمان.

,

وی ادامه داد: من به نوبه خود در مقابل مردم سر تعظیم فرود می آورم و از همه مردم و از افرادی که در منازل خود هستند، خواهش میکنم این حضور را پر توان‌تر کنند.

,

*مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، یکی از سیاست‌های کلی نظام است

,

فرایند رأی‌گیری انتخابات در شهرستان شهرضا از ساعت 8 صبح امروز هم‌زمان با سراسر ایران آغاز شد و مردم پای صندوق‌های اخذ رأی آمده‌اند تا به کاندیداهای موردنظر خود رأی دهند.

,

امام جمعه شهرضا در در زمان حضور در یکی از شعب اخذ رأی در گفت وگو با تسنیم با تأکید بر اینکه مرحله نخست حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و سپس رأی‌دادن به گزینه انتخابی، اظهارداشت: هرچه نرخ مشارکت در انتخابات بالاتر رود فرایند تأمین منافع ملی افزایش پیدا می‌کند.

,

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلی نظام مشارکت حداکثری شهروندان در فرآیند انتخابات است، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در این دوره دارای اهمیت بیشتری بوده و رئیس‌جمهور منتخب هرچه با آرای بیشتری انتخاب شود به فرایند تأمین منافع ملی کمک می‌کند.

,

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابات شرکت کرده و دیگران را به آن دعوت و تشویق کنند، افزود: اینکه رهبر ما فرمودند روز انتخابات روز جشن ملت است پس باید همه اول وقت در این جشن بزرگ شرکت کنند و همه اقشار با شادی و نشاط و به موقع در انتخابات شرکت کنند.

,

امام‌جمعه شهرضا با بیان اینکه برای حمایت از ارزش‌های اسلامی و بدون جهت‌گیری‌های سیاسی باید به فکر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم، بیان کرد: در نظام اسلامی نقش مردم حائز اهمیت است و آنها سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

,

وی با بیان اینکه امروز در نظام اسلامی مردم سرنوشت خود را رقم می‌زنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنم در ساعات اولیه در شعب اخذ رأی حضور یافته و به دنیا ثابت کنند که ما نظام، انقلاب و دین خود را می‌خواهیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه