اخبار داغ

یادداشت

فروشگاه های اینترنتی لباس یا غیرت و حیا؟

فروشگاه های اینترنتی لباس یا غیرت و حیا؟
مسئولین وزارت صنعت! چگونه است که قوانین مربوط به تولید پوشاک منطبق بر موازین و پوشش اسلامی نادیده گرفته شده است و فروشگاه هایی که این قوانین را نادیده گرفته اند هنوز پشتیبانی شما را دارند؟! برای شما مهم نیست که این فروشگاه های اینترنتی، لباس می فروشند یا غیرت و حیا؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوالَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ: ﺑﻰ ﮔﻤﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺯﺷﺘﻜﺎﺭﻯ ﺗﺠﺎﻭﺯﮔﺮ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﺷﻮﺩ، ﺑﺮﺍﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻰ ﭘﺮ ﺩﺭﺩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ."1

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ., 1,

 حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی می فرمایند: "امروز هدف جنگ نرم دشمن و جنگ پنهان دشمن، این است که مردم را از عرصه جهاد و مقاومت دور کند، مردم را نسبت به آرمان ها بی تفاوت کند؛ ملت ایران را مایوس کند."2

, 2,

با توجه به اینکه سرمایه های اعتقادی انسان، عظیم ترین سرمایه جامعه در جهت حرکت های اجتماعی محسوب می شود و در مقابل فحشا و فساد نقش سپر دفاعی را ایفا می کند، لذا اصلی ترین کانون هجمه دشمن برای ترویج فحشا و فساد نیز، نابودی همین مفاهیم عقیدتی و سنت های جامعه اسلامی است. در طول تاریخ تضعیف، تخریب و در نهایت از بین بردن مبانی اعتقادی جامعه همیشه یکی از دسیسه های ثابت شیطان بوده است که بسته به شرایط زمانی و مکانی هر بار شکل و قالبی جدید پیدا می کند.

,

برای نمونه در زمینه پوشش و حفظ ارزش های اسلامی در باب حجاب، هم عرضه کنندگان محصولات و هم متقاضیان باید، قوانین مربوط به حجاب و عفاف را که تدوین و مصوب شده، رعایت کنند. ولی کافی است سری به فروشگاه های عرضه البسه زنانه در شهر زد تا اوج فاجعه مشخص شود. از طرفی وجود تصاویر نیمه عریان که برای تبلیغات استفاده می شود و از طرفی دیگر، ویترین هایی که حاوی مانتوهایی خلاف ضوابط هستند جلب توجه می کنند، و در نهایت مردانی که به عنوان فروشنده، در این مکان ها مشغول معرفی و فروش البسه زنان هستند. این مشکلات از دنیای حقیقی به دنیای مجازی نیز کشیده شده است.

,

امروزه مراکز فروش اینترنتی، جای خود را در بین خانواده های ایرانی باز کرده اند. در سال های اخیر شاهد پیشرفت این سایت ها بوده ایم، به طوری که بسیاری از خانواده ها محصولات مورد نظرشان را از این سایت ها خریداری کرده و آن را درب منزل تحویل می گیرند. اما نکته ی بسیار مهمی که در برخی از این سایت ها مشاهده می شود اینکه، مانکن هایی با ظاهری نامناسب و در پوشش های مختلف، تمامی سایت را پرکرده اند و سایت تبدیل به مرکز فحشا شده است. مانکن های مونثی که هر نوع لباسی را به تن کرده و با آرایش، ژست های زننده و گاها بدون حجاب، برای فروشگاه تبلیغ می کنند. به وضوح دیده می شود که این فروشگاه ها با استفاده ابزاری از زنان، بی حیایی را ابزاری برای بازاریابی خود قرار داده و سعی در فروش بیشتر محصولات خود دارند.

,

کودک یا نوجوانی که برای جستجوی مطالب مورد نظر خود در اینترنت، با این گونه تصاویر نامناسب برخورد می کند، تاثیرات بسیار مخربی را متحمل شده و دچار بلوغ زودرس نیز می گردد و این یکی از عوامل مهم انحطاط اخلاقی در سنین کودکی به شمار می آید. با دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به این تصاویر، نوعی بی بند و باری جایگزین رفتار مثبت کودک و نوجوان می شود.

,

بله، داستان غم انگیزی که بیشتر برای لالایی و خواب غفلت مسئولین گوش نوازی می کند تا بیشتر اخلاق و انسانیت را به سخره گیرند.

,

جولان دادن این سایت ها در فضای مجازی به این سبب است که نظارت ها کافی نیست و نیاز است مسئولین گشتی در اینترنت بزنند و خود ببینند چطور برخی سایت ها و جریان ها از فضای به وجود آمده سوء استفاده می کنند.

,

حضرات مسئول! فرمایش زیبای امیرالمومنین علی علیه السلام را بیاد دارید که فرمودند: "کسی که دین ندارد حیا ندارد."؟! طبق فرمایش ایشان یکی از نشانه های نداشتن دین و ایمان، بی حیایی است. چگونه ممکن است در جامعه ای که درخت اسلام با خون هزاران شهید آبیاری شده است بی حیایی خود نمایی کند؟؟؟!!!

,

مسئولین وزارت ارشاد طبق کدام ماده قانونی به این چنین فروشگاه هایی مجوز داده اند!؟ آیا می دانید که این چنین خودنمایی و حراج گذاشتن حیا باعث انحطاط اخلاقی کودکان و نوجوانان می شود و روز به روز، فحشا و فساد در جامعه اسلامی بیشتر می شود؟

,

مسئولین وزارت صنعت! چگونه است که قوانین مربوط به تولید پوشاک منطبق بر موازین و پوشش اسلامی نادیده گرفته شده است و فروشگاه هایی که این قوانین را نادیده گرفته اند هنوز پشتیبانی شما را دارند؟! برای شما مهم نیست که این فروشگاه های اینترنتی، لباس می فروشند یا غیرت و حیا؟!

,

مسئولین دولت! چرا سایت های دارای مجوز در ایران بدون نظارت رها شده اند؟! و اکنون در جهت اشاعه فحشا و فساد از این غفلت شما استفاده می کنند؟ چگونه است که هنوز برخورد با سایت های غیر مجاز را منوط به تدوین شیوه نامه ای می دانید که هم چنان تدوین نشده مانده است و مشخص نیست چه موقع تدوین خواهد شد!؟

,

برای مبارزه اصولی و کارشناسانه با هرزگی و عیاشی در فضای مجازی که یکی از عوامل توسعه انحرافات اخلاقی محسوب می شوند چه چشم اندازی را دنبال می کنید!؟

,

می دانید این نادیده گرفتن و بی توجهی از مصادیق ناتوی فرهنگی و قتل عام فرهنگی است که حضرت امام خامنه ای بارها آن را بیان نموده اند؟ با این اوصاف چگونه خواب زدگی خود را توجیه می کنید؟

,

مسئولین دولت! مراقب باشید که مصداق فرمایش پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) قرار نگیرید که فرمودند: "کسی که کار زشت را نشر دهد همانند کسی است که آن را در آغاز انجام داده است".

,

مریم حدادی؛ کارشناس فضای مجازی

,

منبع جبهه اقدام

, جبهه اقدام,

______________________________________

,
  1. سوره نور آیه 19
  2. 5/7/1395
,
  • سوره نور آیه 19
  • ,
  • 5/7/1395
  • ]

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه