اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان درسال گذشته

پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان درسال گذشته
مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: سال گذشته 76 درصد از نوزادان استان تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا وارثی در گفت‌وگو با   صبح قزوین با اشاره به پوشش 76 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سال گذشته اظهار کرد: بیش از 17 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: از 23 هزار کودک متولد شده در سال گذشته، 17 هزارو 495 نوزاد در طرح غربالگری شنوایی شرکت داشتند که ازاین تعداد 185 نوزاد دچار مشکلات طبی و توانبخشی بوده و 22 کودک نیز مبتلا به اختلالات شنوایی شناسایی شده‌اند. 

وارثی بیان کرد: در راستای کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام پیشگیری از معلولیت شنوایی در سال گذشته، بهزیستی استان اقدام به اجرای طرح غربالگری شنوایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله کرده است. 

وی اضافه کرد: این طرح تا یک ماهگی برای کلیه شیر خواران متولد شده در بیمارستان‌های سطح استان توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

وارثی در ادامه افزود: در صورتیکه در مرحله اول طرح غربالگری، نوزادان مشکوک به کم شنوایی یا ناشنوایی تشخیص داده شوند جهت انجام مراحل غربالگری در سه ماهگی و شش ماهگی مورد سنجش و تشخیص قرار می‌گیرند. 

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص چگونگی اجرای طرح تشریح کرد: نوزادان متولد شده در بیمارستان‌ها و زایشگاه‌های سطح استان از طریق دستگاه‌های الکتروفیزیولوژیک مورد معاینه شنوائی قرار گرفته و در در صورت نیاز با اقدامات طبی و توانبخشی، تحت درمان و بازتوانی قرار می گیرند. 

وارثی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص سطوح تخصصی، کودکانی که کاندید سمعک و کاشت حلزون باشند بعد از مراحل مددکاری از طرف معاونت توانبخشی بهزیستی استان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: کودکانی که بین سنین 2 الی 3 سالگی تشخیص ناشنوائی داده می‌شوند، اقدامات طبی و توانبخشی برای آنها نتایج چندان مثبتی به همراه نداشته و کودک دچار مشکلات زبانی و ارتباطی و به دنبال آن مشکلات تحصیلی، اجتماعی و روانی خواهد شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه