اخبار داغ

به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی؛

هشدار امام در مورد خطر نفوذ لیبرال ها در کشور/ انقلاب نباید به دست لیبرال ها بیفتد

هشدار امام در مورد خطر نفوذ لیبرال ها در کشور/ انقلاب نباید به دست لیبرال ها بیفتد
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هشدار امام خمینی (ره) درباره خطر نفوذ جریان لیبرال در کشور و اینکه انقلاب نباید به دست لیبرال ها بیفتد گفت: امام خمینی خطر نفوذ جریان لیبرال به داخل کشور را بارها هشدار دادند و فرمودند "ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ابوترابی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار شاهرود در تبیین سیره سیاست خارجی حضرت امام (ره) با اشاره به مخالفت شدید حضرت امام خمینی (ره) با نظام سلطه جهانی که حاکم بر سرنوشت کشورهای اسلامی شده بود گفت: از منظر حضرت امام راحل آمریکا و دیگر ایادی استکبارگر هم پیمان او بزرگترین دشمنان جهان اسلام به شمار می آمدند و در پیروزی انقلاب و سال های بعد از آن بارها مورد انتقاد ایشان وارد شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

وی به بی اعتنایی امام راحل به قطب بندی های نامتعارف آن زمان اشاره و اظهار کرد: در آن زمان دو قطب غرب به سرکردگی آمریکا و قطب شرق به سرکردگی شوروی سابق بر سرنوشت دیگر کشورها حکمرانی کرده و آنها را به مصادره خود درآورده بودند اما امام خمینی (ره) با بر هم زدن این قطب بندی ها و تقسیمات نامتعارف قطب جدیدی به نام اسلام با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضرت امام حتی دیگر کشورهایی را که مورد ظلم و ستم نظام سلطه قرار گرفته بودند به انقلاب فراخواند افزود: مبارزه با نظام سلطه و طغیان علیه استکبارگران از اصول غیر قابل اجتناب سیاست خارجی حضرت امام (ره) بود.

,

نتیجه تعامل با کشورهای استعمارگر مورد تسلط قرار گرفتن است

, نتیجه تعامل با کشورهای استعمارگر مورد تسلط قرار گرفتن است,

ابوترابی با تاکید بر اینکه امام راحل بارها این نکته را متذکر شدند که اگر کشوری بخواهد با قدرت های غربی و استعماری وارد تعامل شد ثمره ای جز تسلط کشورهای استکبارگر بر آنان نصیبش نخواهد شد بیان کرد: متاسفانه امروز عده ای در کشور، غرب و اروپا را جامعه آرمانی و الگو و نمونه های برتر می بینند و به دنبال گشوردن راه نفوذ بیگانگان به داخل کشور هستند و با وجود این افراد که برای دشمن در داخل کشور فرش قرمز پهن می کنند دیگر نیازی به تهاجم نظامی آنها نیست.

,

وی با اشاره به هشدار امام خمینی (ره) درباره خطر نفوذ جریان لیبرال در کشور و اینکه انقلاب نباید به دست لیبرال ها بیفتد یادآور شد: جریان لیبرال از همان ابتدای پیروزی انقلاب در قالب دولت موقت، ریاست جمهوری بنی صدر، جریانات، احزاب سیاسی و رسانه های خاص در چهره های متفاوت و در دولت های مختلف تلاش برای حاکمیت داشتند تا جایی که امام (ره) فرمودند "ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت".

,

حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام مورد تایید جهانی مسلمانان قرار گرفت

, حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام مورد تایید جهانی مسلمانان قرار گرفت,

کارشناس مسائل سیاسی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام به خوبی آگاه بود که صدور این حکم تنش های زیادری در روابط ایران با نظام بین الملل ایجاد خواهد کرد اما با صدور این حکم به همگان اعلام کرد که در دفاع از موجودیت اسلام و جامعه اسلامی جای مصلحت بینی منافع ملی مطرح نیست.

,

ابوترابی اذعان کرد: فتوی قتل سلمان رشدی در واقع پیشگیری امام از هتک حرمت اسلام، مقدسات اسلامی و دیگر ادیان بود تا هیچ کس جرئت توهین به اسلام را نداشته باشد و علی رغم تلاش زیاد اتحادیه اروپا این حکم مورد تایید اکثریت کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان قرار گرفت.

,

وی با اشاره به مرزبندی امام بین دوستان و دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی گفت: حضرت امام قدردان افرادی بود که برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی حتی جان خود را نثار می کنند و از سوی دیگر موضع ایشان در برخورد با افرادی که به نام اسلام و مقدسات کمر به نابودی اسلام بسته و به آن خیانت می کنند مشخص کرده بود.

,

زوایای زندگی امام و مقام معظم رهبری بر هیچ کس پوشیده نیست

, زوایای زندگی امام و مقام معظم رهبری بر هیچ کس پوشیده نیست,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه صحبت های خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام الگویی کامل در همه زمینه ها بود و عمل به فرامین و دستورات الهی، انجام واجبات و مستحبات و ترک محرمات از ایشان الگویی بی بدیل و تمام عیار ساخته بود که در دل و جان مردم نفوذ پیدا کرده وبود.

,

ابوترابی امام تا آخرین روزهای عمر خود نسبت به مردم پنهانکاری نکرد، در خانه ای ساده زندگی کرد و تمام زوایای زندگی ایشان هم در زمانی که در تبعید به سر می بردند و هم زمانی که به کشور بازگشتند برای همه مشخص بود و زندگی ساده و زاهدانه مقام معظم رهبری خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) نیز بر هیچ کس پوشیده نیست.

,

وی با اشاره به اعترافات عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات خاتمی که پناهنده انگلیس شد ادامه داد: این فرد با اینکه با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران زاویه پیدا کرده است اما اعلام کرد که لکه خاکستری در زندگی امام و مقام معظم رهبری وجود ندارد تا دشمنان آن را وارونه جلوه داده و سیاه نمایی کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی کشور با تاکید بر اهتمام ویژه حضرت امام خمینی (ره) به مردم گفت: از منظر امام راحل مردم قدرتمندترین نیرو در تمام عرصه ها هستند و حضور آنها در تمامی صحنه های چه پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم فاسد شاهنشاهی، چه در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و چه در عرصه های دیگر کارساز است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه