اخبار داغ

داستان پر کش و قوس انتخابات شورای شهر زنجان؛

انتخابات زنجان در انتظار ابطال یا تایید/ چرا آرای دستی را کتمان کردند؟

انتخابات زنجان در انتظار ابطال یا تایید/ چرا آرای دستی را کتمان کردند؟
با گذشت بیش از دو هفته از روز سرنوشت ساز انتخابات کشور هنوز شاهد هستیم که نتایج انتخابات شورای شهر زنجان تایید نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، بعد از شمارش آراء انتخابات شورای شهر  زنجان و اعلام نتایج انتخابات، اعتراض هایی به نتایج انتخابات شورای شهر زنجان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

در پی این اعتراض ها، کاندیداهای شورای شهر زنجان در مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار باز شماری آراء و شفافیت نتایج انتخابات شدند.

,

در کنار این تجمع ها شاهد صدور بیانیه های مختلف و ایجاد کمپین برای ابطال نتایج انتخابات شورای شهر زنجان بودیم.

,

با پیگیری مردم و مسئولان مشخص شد که حدود ۱۰ هزار رای در شورای شهر زنجان شمارش نشده است.

,

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اخذ ۱۰ هزار رای به صورت دستی در شهر زنجان گفت: ۱۰ هزار رای در شورای شهر زنجان شمارش نشده است.

,

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار رای به صورت دستی اخذ شده است، افزود: این تعداد رای که به صورت دستی نوشته شده شمارش نشده است که با توجه به صراحت قانونی حتما باید به هر نحوی رایی که گرفته می‌شود، شمارش شود.

,

فرماندر زنجان در واکنش به این خبر گفت:  هر دو مطلبی که اقای وقفچی به آن اشاره کردند بی پایه و اساس است، یعنی گزارشات درست به ایشان داده نشده است.

,

وی با بیان اینکه ما بیش از 11 هزار رای باطله داشتیم، اضافه کرد: این افراد به هر دلیلی رای سفید داده‌اند که جزو آراء باطله محسوب می‌شود.

,

وی در مورد صورتجلسات نیز گفت: در انتخابات تمام الکترونیک صورتجلسات دستی معنایی ندارد.

,

تاکنون تصاویری از رای های ممهور به انتخابات دستی در زنجان منتشر شده است.

,

وجود سخنان متناقض و عدم نظارت و مدیریت دقیق در انتخابات باعث شده که مردم به نتیجه انتخابات واکنش نشان داده و نتیجه این انتخابات را مبهم می دانند.

,

سوال کاربران شبکه های اجتماعی این است که چرا بعد از 15 روز رای های دستی معلوم شده است و اگر کسی اعتراض نمی کرد این رای ها هرگزشمارش نمی شد؟

,

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان نتایج باز شماری آراء را به کجا رسانیده و عکس العمل مردم چه خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه