اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

22 هزار نوآموز قزوینی در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند

22 هزار نوآموز قزوینی در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امسال بالغ بر 22 هزار نوآموز طی دو مرحله مقدماتی و تشخیصی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بیست و چهارمین طرح ملی سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان صبح امروز(یکشنبه) با حضور مسئولین استان قزوین آغاز شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه مراسم افتتاح طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان که به صورت نمادین در آموزشگاه میثاق برگزار شد، افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و به منظور ارزیابی سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان در 15 پایگاه ثابت و سیار برگزار می‌شود. 

وی افزود: پایگاه تخصصی نیز در طول روزهای تابستان در زمان اجرای طرح سنجش به منظور بررسی مشکلات نوآموزانی که در پایگاه‌های اولیه تشخیص داده شده‌اند، دایر می‌شود. 

قاسمی ادامه داد: امسال بالغ بر 22 هزار نوآموز طی دو مرحله مقدماتی و تشخیصی در زمینه‌های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، اوتیسم، قد، توده بدنی، دندان و معاینات عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و ثبت نام قطعی دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی با ارائه دفترچه سنجش سلامت انجام خواهد شد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت بدون مشکل ارزیابی شوند، برای ثبت‌نام به مدارس عادی و نوآموزانی که مشکوک به مشکلاتی در هر یک از زمینه‌های یاد شده باشند جهت تکمیل پرونده سلامت به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد. 

قاسمی تأکید کرد: در سال گذشته 22 هزار و 169 نوآموز در استان در طرح سنجش شرکت نمودند که تحت بررسی ارزیابی سلامت عمومی و آمادگی تحصیلی گرفتند. 

وی ادامه داد: امسال برای سومین بار نوآموزان استان قزوین در طرح ملی سنجش به صورت اینترنتی ثبت نام و مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه