اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک عنوان کرد

عربستان و سازمان سیا دست‌های پشت پرده در حادثه تروریستی تهران/ کاهش بودجه دفاعی بر خلاف مصلحت کشور است

عربستان و سازمان سیا دست‌های پشت پرده در حادثه تروریستی تهران/ کاهش بودجه دفاعی بر خلاف مصلحت کشور است
کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه داعش توسط اسرائیل، آمریکا و انگلیس ایجاد شده است، گفت: قطعا در پشت پرده این عملیات تروریستی سازمان سیا و عربستان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص، درخصوص حادثه تروریستی در تهران اظهار کرد: قطعا در پشت پرده این عملیات تروریستی سازمان سیا و عربستان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

وی با بیان اینکه داعش توسط اسرائیل، آمریکا و انگلیس ایجاد شده است، افزود: ترامپ در مناظرات انتخاباتی، کلینتون را متهم به ایجاد داعش کرده بود.

,

کارشناس مسائل استراتژیک ابراز کرد: اینکه وزیرخارجه عربستان بعد از حادثه تروریستی در تهران گفته است هیچ یک از اتباع عربستان در این عملیات نقش نداشتند؛ نشان می‎دهد که از ایرانی بودن تروریست‌ها مطلع بوده‌اند.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: هدف اصلی تشکیل داعش ضربه به جبهه مقاومت علیه اسرائیل بوده که محور این مقاوت ایران است و اگر حضور مدافعین حرم در عراق و سوریه نبود قطعا جنایاتی که در این مناطق رخ می‌دهد در ایران اتفاق می‌افتاد.

,

تا کنون بیش از یکصد مورد تلاش داعش برای نفوذ به ایران خنثی شده است

, تا کنون بیش از یکصد مورد تلاش داعش برای نفوذ به ایران خنثی شده است,

سفیر سابق ایران در مکزیک عنوان کرد: کسانی که حمایت‌های ایران از دولت عراق و سوریه و مشارکت در سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی را مذمت می‌کردند در حقیقت عملکردشان به نفع داعش و داعشی‌ها تمام می‌شود.

,

وی تصریح کرد: با توجه به حادثه تروریستی که موجی شهادت جمعی از هموطنانمان شد وقت آن است کسانی که شعار “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” را سر می‌دادند، وارد میدان شده و به مبارزه با داعش بایستند.

,

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از صد مورد تلاش داعش برای نفوذ به ایران خنثی شده و ضربات مهلکی را تجربه کرده‌اند.

,

وی افزود: باید از سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، ارتش و وزارت اطلاعات بابت زحماتی که در دفاع از امنیت کشور، مقابله با دشمنان و سرکوب داعش در بیرون از مرزها می‌کشند، تشکر کرد.

,

قدیری ابیانه با بیان اینکه آقای روحانی باید بابت صحبت‌هایی که در تضعیف این نیروها داشته است، عذرخواهی کند اضافه کرد: رییس جمهور باید مشخص کند که آیا جنایتکاران داعش که دست به ترور می‌زنند مستحق اعدام هستند یا خیر؟

,

کاهش هزینه‌های نظامی به نفع دشمنان کشور است

, کاهش هزینه‌های نظامی به نفع دشمنان کشور است,

وی تاکید کرد: در شرایطی که عربستان ۱۱۰میلیارد دلار قرارداد نظامی می‌بندد و کشورهای دیگری نظیر امارات هم چنین کاری می‌کنند باید گفت کاهش هزینه‌های نظامی در ایران مکمل اقدامات آنان است.

,

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه تقویت توان نظامی کشور لازمه بازدارندگی است، تشریح کرد: کسانی که می‌گفتند ما به موشک نیاز نداریم و در جهت تضعیف توان موشکی ایران اقدام می‌کردند باید خدا را شکر کنند که سایر مسوولین مانند آن‌ها فکر نمی‌کردند.

,

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه تضعیف نیروهای نظامی و انتظامی خیانت به ملت و کمک به دشمنان ایران محسوب می شود، گفت: بودجه نظامی کشور را در یک قلم ۵ هزار میلیارد تومان کاهش دادند در حالی که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای پیروزی خویش در انتخابات از بیت المال هزینه کردند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه