اخبار داغ

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر:

مرکز خدمات پیش بیمارستانی در هوراند افتتاح می شود

مرکز خدمات پیش بیمارستانی در هوراند افتتاح می شود
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر؛ در جمع خبرنگاران: آزمایشگاه مرکز بهداشت شماره 7 اهر با صرف مبلغ 5 میلیارد ریال مجهز شده و روزانه نزدیک به 100 نفر مراجعه کننده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال، رئیس شبکه بهداشت؛ علی نیری پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های قبل بنا به کم‌کاری‌های انجام‌شده در خانه‌های بهداشت اهر مشکل زنجیره‌ای سرما وجود داشت که تعداد 95 دستگاه یخچال خریداری‌شده و تحویل مراکز بهداشتی اهر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

 

,

وی با اشاره به تعداد مراجعات زیاد به آزمایشگاه مرکز بهداشت شماره 7 اهر گفت: امروزه آزمایشگاه این مرکز را با صرف مبلغ 5 میلیارد ریال به‌صورت قابل‌قبول و درشان مردم اهر مجهز کرده‌ایم و روزانه نزدیک به 100 نفر مراجعه‌کننده به این مرکز را خدمات‌دهی می‌کنیم.

,

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ظاهری 15 مرکز بهداشت شهرستان اهر و هوراند اذعان داشت: تمامی 15 مرکز بهداشتی اهر و هوراند شکل ظاهری نامطلوبی پیداکرده بودند و ساختمان‌های آن‌ها تخریب‌شده بود که امروزه تمامی آن 15 مرکز بازسازی‌شده و مشکلات بهداشتی آن‌ها نیز رفع شده است. همچنین پانسیون‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته شد تا برخی پزشکان که از شهرهای دیگر به اهر می‌آیند به‌راحتی در آن‌ها مستقر شوند.

,

نیری پور با توجه به اینکه قضاوت عملکرد شبکه بهداشت اهر به عهده مردم است گفت: آن‌گونه که بررسی کرده‌ایم کارهای انجام‌شده در 2 سال گذشته کم‌نظیر بوده و مثل آن قبلاً صورت نگرفته است. با کمک خیرین سلامت و همچنین کار و تلاش دوستان علاوه بر احداث مرکز بهداشت و درمان در روستای رواسجان، خانه بهداشت و مرکز بهداشت در روستای نقدوز و مرکز بهداشت و درمان در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری احداث‌شده و یا در حال احداث است.

,

وی از احداث درمانگاه در منطقه کمتر توسعه‌یافته چلپ وردی اهر خبر داد و گفت: مردم این منطقه واقعاً ازنظر خدمات درمانی محروم هستند و به دلیل فاصله زیاد مراکز درمانی با این منطقه؛  صحیح نیست زمانی که توان احداث درمانگاه در این منطقه داریم مردم را از آن محروم کنیم.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خانه‌های بهداشت روستایی در روستاهای ملالو، ازنان و ارناب در حال احداث است، گفت: مرکز بهداشت و درمان روستای ورگهان و خانه‌های بهداشت این روستاها را سعی می‌کنیم تا هفته دفاع مقدس عملیات عمرانی را به پایان رسانده و به بهره‌برداری برسانیم. همچنین در سال 94 تعداد 7 خانه بهداشت در روستاهای شهرستان افتتاح شد تا مردم روستاهای اهر از خدمات بهداشتی بی‌نصیب نمانند.

,

نیری پور از وقف زمینی به مساحت 4 هزار و 200 مترمربع توسط خیر هوراندی به شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد و گفت: انشا الله در این زمین و با توافقات انجام‌شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مرکز درمان بستر احداث خواهد شد که عمدتاً خدمات پیش بیمارستانی در آن انجام خواهد شد و از اعزام برخی بیماران به شهر اهر یا تبریز جلوگیری خواهد شد.

,

وی با توجه به کارهای انجام شده در 2 سال گذشته اظهار داشت: مردم از لحاظ خدمات دندان پزشکی در مشکل بودند که امروزه در درمانگاه شماره 6 اهر مرکز دندانپزشکی احداث شد تا مردم بتوانند با قیمت مناسب از خدمات دندانپزشکی بهره مند شوند. همچنین برای اولین بار در منطقه مرکز بیماری های رفتار کلنگ زنی شد و به زودی به خدمات دهی مشغول می شود.

,

وی در ادامه افزود: آموزشگاه بهورزی در اهر بازسازی شد و تعداد 15 نفر بهورز جذب این مرکز شدند تا پس از بازنشستگی بهورز های موجود، این اشخاص در شهرستان به کار گیری شوند و نیاز شهرستان تامین گردد. همچنین سعی در این داریم تا شبکه بهداشت و درمان اهر سرآمد شود.

,

وی در آخر مطرح کرد: تا سالهای قبل کار به گونه ای بود که در صورت بیمار شدن فرد به مراکز درمانی مراجعه می کرد ولی امروزه روال عوض شده است و همکاران ما با مراجعه به خانه ها بیمار یابی می کنند و حتی اشخاصی که از بیماری خود خبر ندارند هم مورد بررسی قرار می دهند و در صورت بیمار بودن خدمات درمانی صورت می گیرد. تا کنون 61 درصد مردم اهر مورد بررسی قرار گرفته است و این روند ادامه دارد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه