اخبار داغ

بی عدالتی از نوع آزمون استخدامی؛

نا امیدی جوانان رودباری برای شرکت در ماراتن استخدامی/وقتی همه شهرستانها بومی رودبار محسوب می شوند

نا امیدی جوانان رودباری برای شرکت در ماراتن استخدامی/وقتی همه شهرستانها بومی رودبار محسوب می شوند
ثبت نام آزمون استخدامی در حالی آغاز شده است که در دفترچه ثبت نامی شانس جوانان رودباری برای شرکت در این آزمون یک به هزار است و اینجاست که بی عدالتی غوغا می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، طی چند سال اخیر از سالهای ۱۳۸۵ تاکنون، برنامه برگزاری آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی کشور با هدف ایجاد عدالت و توسعه متوازن نیروی انسانی مورد نیاز در ادارات نقاط مختلف کشور به اجرا در آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

طرحی که آغاز آن در دولت هشتم یا نهم زده شد، فقط با هدف آزمون و جلوگیری از استخدام های غیرقانونی،  راه جذب قانونی افراد وابسته به دولت و بستگان و حامیان وابسته به دولت هشتم و نهم را با هر رشته و هر مقطع تحصیلی، بدون توجه به نیاز یا عدم نیاز به آنها و فقط برای جذب دوستان خود بکار می‌بردند.

,

آنچه که ذهن همه ی جوانان تحصیلکرده و مخصوصا دهه ی شصتی ها این نسل کم شانس و پرشور و استعداد را مشغول کرده و امید تغییر طرح های استخدامی دولت را کمرنگ کرده ادامه‌ روش های قبلی در برگزاری آزمون های استخدامی و مخصوصا اعلام نیازها،٬ رشته های مورد نیاز، سهمیه ها ، تعداد ، کیفیت و کمیت آزمونها و اعلام نتایج آزمون های عنوان شده می باشد.

,

به عنوان نمونه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴ تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز برای منطقه ی رودبارجنوب بلا استثنا به نحوی اعلام شده بود که یا رشته مورد نظر در رودبار فارغ‌التحصیل نداشته یا اگر بود جنسیت آن مغایر بود ، یا شرایط سنی خاص و سهمیه ای خاص بود.

,

سهرابی یکی جوانان رودباری متقاضی ثبت نام درآزمون استخدامی به خبرنگار ما گفت: مهم تر اینکه برای هر رشته‌ای که در رودبار اعلام نیاز شده بود با پذیرش حداکثر یک تا دو نفری و حق شرکت و امتیاز برای تمامی شهرستانهای استان کرمان تنظیم شده بود.

,

متاسفانه پس از کلی انتظار و با اعلام شروع ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال جاری ٬ امروز که دفترچه آزمون را دانلود کردم با مطالعه ی رشته شغل‌های مورد نیاز برای شهرستان خودم رودبارجنوب و همچنین اعلام نیازهای شهرهای همجوار و حتی کل کشور بی عدالتی های زیادی را مشاهده کردم.

, بی عدالتی,

وی ادامه داد:  یک نکته خیلی ذهنم را به خود مشغول کرده است که چگونه است که برای هر رشته-شغلی در هر اداره ای در رودبارجنوب از تمام نقاط استان کرمان می‌توانند شرکت کنند و به یک اندازه امتیاز دارند!! اما برای رشته-شغل های دیگر شهرستان های استان فقط خودشان هستند و نامی از رودبارجنوب نیست!!

,

مثال میزنم دبیری علوم اجتماعی رودبار یک نفر اعلام نیاز شده با حق امتیاز برای کرمان، بردسیر، سیرجان، رفسنجان، زرند، بافت، ارزوییه، بم ، نرماشیر، ریگان، جیرفت، عنبرآباد ، فاریاب ، کهنوج … اما برای کرمان و بردسیر فقط حق شرکت برای خودشان باشد!! خوب چند درصد احتمال قبولی و انتخاب یک معلم رودباری خواهد بود؟؟یا این بی عدالتی نیست؟

,

سنجری یکی از تحصیلکردکان رودباری با ابراز گلایه مندی از وضع موجود گفت: آنان که این قوانین را می نویسند و آنان که سهمیه ها را اینچنین تنظیم می‌کنند لحظه ای خودشان را جای جوان تحصیلکرده ی رودباری بگذارند آیا می توانند خود را قانع کنند و در مقابل این ظلم خاموش باشند؟؟

,

وی ادامه داد: نمونه این بی عدالتی را در آزمون قبلی در همین دولت خودمان لمس کردیم با ۷ سال سابقه ی تدریس و نیاز آموزش و پرورش شهرستان به رشته‌های تحصیلی ما ،  در آزمون استخدامی ۹۴ در کل استان کرمان یک نفر رشته ی ….. آنهم در بم اعلام نیاز شده بود که شرایط آن برای ما مثل ظلم های همیشگی محدودیت داشت و کسی از رودبار نتوانست شرکت کند، جالب اینجا بود که در سال تحصیلی گذشته چند نفری تحت عنوان نیروهای استخدامی جدید با همین رشته های تحصیلی ما در رودبار مشغول به کار شدند!!!

,

اینجاست که بی عدالتی غوغا می‌کند و صبر هم اندازه‌ای دارد.

,

خروجی اشتغال وبیکاری این شهرستان را از زبان مسئولین نقل میکنیم که بیان میدارند۳۰۰۰نیروی تحصیل کرده بیکار در این شهرستان داریم.

, ت,

علی ای حال امیدواریم دولت دوازدهم با عزم جدی وبا سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با برنامه وبا عزمی جهادی برای حل معضل بیکاری در این منطقه اقدام کند.

,

شهرستان رودبار جنوب با ۱۲۰هزار نفر جمعیت در۳۳۰کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده و یکی از قطب های بزرگ کشاورزی ودامپروری در کشور هم محسوب می شود ولی هیچ گونه صنعتی در این شهرستان وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه