اخبار داغ

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان:

نظام مهندسی قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است

نظام مهندسی قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است
معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه پرونده‌های مالیاتی در حال رسیدگی هستند، گفت:نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخص، برخی گزارش‌های رسیده، از افزایش یکباره و بی‌رویه تعرفه‌های نظام مهندسی در قزوین (بیش‌از ۸۰ درصد) خبر می‌دهند که البته این اقدام موجب اعتراضات شدید مردمی و برخی مسوولان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

پیرو این افزایش بی‌رویه نرخ‌ها، برخی نهادهای نظارتی استان با حساسیت بیشتری عملکردهای نظام مهندسی قزوین را زیر ذره بین قرار داده و به طور جدی پیگیر ماجرا هستند.

,

چندی پیش برخی منابع خبری عنوان کرده بودند که نظام مهندسی استان قزوین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده از شهروندان دریافت کرده و باید این مبلغ را بلافاصله و بدون تعلل به خزانه واریز می‌کرده است که البته این امر با تاخیر و پیگیری مستمر اداره کل امور مالیاتی استان قزوین صورت گرفته است!

,

نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است

,

غلامحسن کشاورز معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در تشریح این موضوع اظهار کرد: نظام مهندسی تا اواسط سال ۹۵ درخصوص پرداخت مالیات بلاتکلیف و مشمول هیچ کدام از مراحل قوانین مالیاتی قرار نگرفته بود.
وی افزود: سرانجام بعد از رسیدگی و کش و قوس‌های فراوان این سازمان مشمول مرحله اول قرار گرفت و بنا شد از سال ۸۷ به بعد تمام قوانین نظام ارزش افزوده را اجرا کنند.

, شاخص،,
,

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا پرونده سازمان نظام مهندسی تا پایان سال ۹۳ رسیدگی و مالیات آن قطعی و وصول شده است.

,

کشاورز بیان کرد: باتوجه به قوانین نظام مالیات بر ارزش افزوده، نظام مهندسی موظف است به ازای ارائه هر نوع کالا و خدمات برای ارباب رجوع ۹درصد ارزش افزوده دریافت کند.

,

این مسوول توضیح داد: نظام مهندسی در پایان هر دوره باید مالیات‌هایی که بابت خرید کالا و یا خدمت پرداخت کرده را با مالیات‌های دریافتی تهاتر کرده و مازاد یا کسری آن را با اداره مالیات تسویه کند.

,

وی با بیان اینکه فردا آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده می‌باشد، تصریح کرد: باتوجه به حجم کاری و اهمیت پرونده‌های طبقه بندی شده؛ پرونده‌های سال‌های ۹۴ و ۹۵ در حال رسیدگی است.

,

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در حال حاضر تا اتمام رسیدگی به پرونده‌های‌ مالیات بر ارزش افزوده تمامی‌شرکت‌ها نمی‌توانیم نظر قطعی در خصوص عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نظام مهندسی صادر کنیم.

,

وی در انتها با اشاره به اینکه سازو کار رسیدگی بر مالیات بر ارزش افزوده با عملکرد مالیات متفاوت است، گفت: در نظر داریم طی نیمه اول سال جاری بتوانیم تمامی امورات شرکت‌‌ها را رسیدگی کرده و مالیات مربوطه را مطالبه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه