اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

هرس سبز و بیل زدن باغات انگور مهمترین روش مبارزه با آفات است

هرس سبز و بیل زدن باغات انگور مهمترین روش مبارزه با آفات است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هرس سبز ، بیل زدن زمین ها و سمپاشی پس از برداشت محصول بعنوان روشهای کوتاه مدت برای از بین بردن آفات زنجر ه مو در باغات انگور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بوئین امروز ، علی اکبر متقی فرد با اشاره به خطر  آفات زنجر ه مو برای باغات استان اظهار داشت: باید از روش های علمی برای مبارزه با آفات بهره ببریم و از برخوردهای غیرکارشناسی و احساسی در این خصوص به طور جدی پرهیز کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بوئین امروز,

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال های اخیر تلاش کرده تا به شکل کاملاٌ  علمی مبارزه با آفات را در برنامه های خود دنبال و پیگیری کند.

,

متقی فرد با بیان اینکه؛ زنجره یکی از آفات مهم باغات انگور می باشد بیان داشت : این آفت از دیر باز در ایران شیوع  داشته و در حال حاضر این حشره در بسیاری از مناطق مو کاری به صورت یک آفت مهم در آمده و در سراسر کشور پراکنده شده است.

,

وی اضافه کرد:خسارت این آفت فوق العاده زیاد است و در برخی از مناطق مو کاری به ۸۵ تا ۹۰ درصد نیز می رسد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین آماده سازی زمین و تهیه بستر کاشت، انتخاب ارقام مناسب، نحوه تربیت و  هرس موها، مدیریت علف های هرز، آبیاری مرتب و کافی، شخم و پابیل کردن زمین باغ، حذف شاخه های حاوی تخم آفت (هرس سبز) و مبارزه شیمیایی را از مهمترین اقدامات مدیریت تلفیقی در مبارزه با آفت زنجره مو ذکر کرد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: باید با اقدام مشترک و راهکار علمی در این موضوع ورود پیدا کنیم تا کارها به نتیجه برسد.

,

متقی فرد اظهارداشت: با استفاده از همه امکانات موجود و دیدگاههای کارشناسی و علمی امیدواریم در فرصت مقرر و کوتاه موجود بتوانیم از گسترش آفت در سایر باغات جلوگیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه