اخبار داغ

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد

ترویج عفاف و حجاب راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

ترویج عفاف و حجاب راهکاری موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد تصریح کرد: باید سعی کنیم که زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم و تنها به حجاب ظاهری اکتفا نکنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، مریم بیدخام مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در همایش نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حجاب و عفاف به عنوان یکی از مباحث مهم روز اظهار کرد: واژه عفاف به معنای پاکدامنی و زندگی توام با اخلاق و حجاب به معنای حفظ و پوشش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص، ,

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگر هستند افزود: یک زن مسلمان نباید تنها به حجاب یا عفاف تکیه کند بلکه همواره باید سعی داشته باشد که این دو رکن را در یک راستا پیش ببرد.

,

این مسوول در ادامه گفت: طبق آیات قرآن کریم، خداوند برای حفظ حرمت عفاف و حجاب تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده و از هر دو خواسته شده که پوشش و عفاف خود را رعایت کنند.

,

بیدخام با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد تصریح کرد:  باید سعی کنیم که زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج دهیم و تنها به حجاب ظاهری اکتفا نکنیم.

,

وی تشریح کرد: باتوجه به جمعیت ۴۰ میلیونی بانوان در  کشور؛ ۲۶ میلون نفر مکلف به رعایت پوشش و حجاب هستند که از این میزان حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر یعنی ۵ درصد پوشش نامناسب دارند.

,

بیدخام اضافهکرد: پوشش‌های نامناسب در جامعه باید با فرهنگ‌سازی‌های مطلوب کاهش یابد چراکه اگر برخورد مناسبی برای مقابله با این معضل نداشته باشیم ممکن است بدحجابی فراتر رود.

,

بیدخام با بیان اینکه تربیت صحیح اسلامی در خانواده شکل می‌گیرد اذعان داشت: برخی تصور می‌کنند بحث پوشش و حجاب برعهده دولت است در صورتی که  دولت نمی‌تواند رعایت حجاب را در غالب یک دستور سازمانی را به جامعه ابلاغ کند.

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تاکید کرد:ترویج کتاب شهدای زن و الگو سازی از این افراد، برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس و نمایش پوشش اسلامی می‌تواند تاثیر بسزایی در  راستای ترویج عفاف و حجاب در  جامعه داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه ۲۴ دستگاه در ترویج عفافو حجاب مسوول هستند ادامه داد: دفتر اجتماعی بازرسینی را برای این منظور پیش بینی کرده که به ادارات مختلف مراجعه کرده و اجرای مصوباترا مورد ارزیابی قرار می‌دهند .

,

بیدخام نبود لباس با قیمت های مناسب را نیز یکی از دلایل گسترش بدحجابی خواند و گفت: باید با ارائه راهکارهای لازم بتوانیم لباس‌هایی را عرضه کنیم که  متناسب با نوع پوشش،کیفیت و قیمت مناسب بوده و نشان از پوشش ایرانی و اسلامی داشته باشد.

,

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی بانوان توانمند استان قزوین تشریح کرد:  بانوان توانمند در زمینه‌های مختلف می‌توانند به سایت مورد نظر مراجعه کنند تا در صورت ارزیابی‌های لازم بتوانیم از ظرفیت بانوان توانمند در استان استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه