اخبار داغ

معاون پرورشی آموزش و پرورش آبیک عنوان کرد

آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد برای فرهنگ سازی حجاب

آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد برای فرهنگ سازی حجاب
معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت:رعایت حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است و مهمترین نهاد در جامعه آموزش و پرورش است که میتواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراد مرادی رحیم آبادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در گفت وگو با  نگاه آبیک با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب پوششی است که دختران می‌توانند به نحو شایسته‌ای برای خود انتخاب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  نگاه آبیک,

وی افزود: کلمه حجاب از تلفیق دو کلمه حج و آب هر دو به معنای پاکی نمود پیدا کرده است، حریت، جاذبه، آبرو و بندگی از آثار حجاب است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به سوره احزاب آیه ۵۹ تصریح کرد : خداوند می‌فرماید ای پیامبر به زنان و دختران بگو خویشتن را به چادر بپوشانند.
مرادی در ادامه اضافه کرد: حجاب فقط مختص دختران نیست بلکه پسران نیز باید حجاب ظاهری خود را رعایت کنند همین امر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دختران و پسران خواهد شد.

,
,
,

وی تاکید کرد:رعایت حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ سازی است و مهمترین نهاد در جامعه  آموزش و پرورش است که میتواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد.
این مسئول با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان آبیک در هفته عفاف و حجاب بیان کرد: هفته عفاف و حجاب ، از ۱۷ تیرماه آغاز و تا ۲۲ تیرماه ادامه خواهد داشت آموزش و پرورش شهرستان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه های متنوع و متمرکزی را در این هفته اجرا می کند.

,
,

وی عنوان کرد: اجرای طرح میثاق با شهدا، برگزاری مسابقات در خصوص عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه با موضوع حجاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توزیع بروشور آموزشی با موضوع حجاب، اجرای طرح گلپوش، تهیه و توزیع میثاق نامه حجاب و عفاف و شرکت و همکاری در جشنواره مد و لباس اسلامی از جمله برنامه های این حوزه می باشد.

,

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: شعار هفته حجاب و عفاف امسال “کرامت انسانی-نشاط اجتماعی” می باشد.

,

مردادی با اشاره به اهم برنامه‌ها در هفته عفاف و حجاب اعلام کرد: روز شنبه ۱۷ تیر ماه برنامه میثاق با شهدا، روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه  بازدید از نمایشگاه مدل و لباس با حمایت از محصولات داخلی برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: دوشنبه ۱۹ تیر ماه دیدار و تجلیل از همسران شهدای فرهنگی و سه شنبه ۲۰ تیر ماه  دیدار و تجلیل از رتبه های قرآنی دانش آموزان دختر برتر انجام خواهد شد.

,

این مسئول در پایان با بیان اینکه چهارشنبه ۲۱ تیر ماه کارگاه آموزشی با موضوع جامعه عفیف، امنیت اخلاقی، حریم خانواده برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: پنج شنبه ۲۲ تیر ماه  اجتماع فرهنگیان خانم با عنوان کرامت انسانی، صیانت از حریم خانواده برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه