اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان :

هیچ موردی از شیوع تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است/اقدامات پیشگیرانه همچنان ادامه دارد

هیچ موردی از شیوع تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است/اقدامات پیشگیرانه همچنان ادامه دارد
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در حال اجرا است، گفت: هیچ موردی مبنی بر شیوع تب کریمه کنگو تا کنون در حوزه دامپزشکی استان زنجان گزارش نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر حاج کاظمی  امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان ،با تاکید بر اینکه اشاعه چنین شایعاتی فقط برای تشویش اذهان عمومی است، اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو در دو سطح روستایی و شهری همچنان ادامه دارد و در این میان شهروندان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه بیماری ویروسی تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی، زمینه را برای ایجاد مخاطرات و تلفات دام فراهم می‌کند، تصریح کرد: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه‌ها و تماس افراد انسانی با بافت و خون دام‌های آلوده منتقل می‌شود و برای کنترل شیوع، افرادی که با دام سر و کار دارند باید نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از تماس با کنه و یا دام‌هایی که به صورت غیر مجاز کشتار شده‌اند، خودداری کنند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر این‌که شهروندان در صورت مشاهده دام آلوده و موارد مشکوک سریعاً با سامانه ۱۵۱۲ تمس حاصل کنند، افزود: سالگذشته در راستای مبارزه با شیوع تب کریمه کنگو، یک میلیون و ۷۵ هزار مترمربع از جایگاه‌های دامداری و ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ راس دام سمپاشی شدند.

,

حاج کاظمی با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی و انتقال کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی از دیگر اقدامات اساسی و مطلوب اداره‌کل دامپزشکی طی سال گذشته بود،ابراز کرد: اگر لاشه‌های کشتار شده ۲۴ ساعت در سردخانه نگه‌داری شود، عامل تب کریمه کنگو، تب مالت و بسیاری از بیماری‌ها غیر فعال می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر مراکز عرضه گوشت و تشدید نظارت‌ها در فصول گرم سال، برخورد با متخلفان و افرادی که کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند، همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان کشتارگاه‌ها و میادین دام، سلاخان و قصابان از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو به شمار می‌رود، عنوان کرد: سال گذشته در همین راستا ۱۰۸ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان به این شایعات توجه نکنند و گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند، یادآور شد: در حال حاضر کانون‌های بیماری تب کریمه کنگو در استان زنجان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال پایش است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی‌ها، مراتب را با شماره 1512 در میان بگذارند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه