اخبار داغ

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

حجاب حافظ اسرار زیبایی های زن است/اعتلا و پیشرفت زن در جامعه با رعایت پوشش

حجاب حافظ اسرار زیبایی های زن است/اعتلا و پیشرفت زن در جامعه با رعایت پوشش
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان حجاب را حافظ اسرار زیبایی های زن دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان درتجمع هزار نفری صیانت از حریم خانواده که صبح امروز در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد اظهار کرد: بین همه ی ما در هر دین و مسلک و جامعه ای، واژه هایی گر چه مترادف ولی مورد استفاده قرار می گیرند و همه ی ما اصلاح هایی را که فراوان بکار بده شده را فراوان می شنویم، مثلا کنترل چشم و یاعفت چشم و این به این معناست که چشم هر چیزی را نباید ببیند و گوش هر چیزی را نباید بشنود پس همه ی ما این را می دانیم که این کنترل از جایی صورت می گیرد لذا اگر خود، کنترل شده باشد می توان اعضا و جوارح دیگر را در کنترل خود داشته باشید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل،,

 

,


وی گفت: امروز در جهان ، قرار است مصداق این بند حاکمیت کند که هر چه دیده بیند دل کند یاد، پس وقتی دل رفته باشد مبارزه با آن سخت و سنگین است اما سوال این است که همه ی ما اعتراف داریم که در هر مسلک و ملیتی پاکی و عفت پسندیده و عقلایی است در حالی که وقتی پوشش کنار گذاشته می شود معنایش این است که هر کسی می تواند مرا در تملک خویش قرا  بدهد.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه عدم رعایت پوشش عین ناهنجاری و آسیب است  افزود: دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: رحمت، از جمله ارزش ها و صفاتی است که خداوند در ابتدا برای خود اثبات و اعلام می کند و سپس دامنه و گستره آن را جهانی و ابدی و ازلی می داند. گستردگی مفهوم رحمت در قرآن و کلام بزرگان نشان می دهد که رحمت نشانه و ویژگی اصلی دین اسلام است که این دین را نیز دین رحمت بیان کرده اند.

,
,

 

,


وی گفت: همین مساله است که رحمت حاکم خانواده باعث می شود که رحمت الهی نیز در جامعه سرازیر شود و اگر نظام خانوادگی از رحمت و مهربانی تهی باشد این رحمت الهی نیز از آن جامعه گرفته می شود. خداوند رحمت را در دل پدر و مادر نهاده است و دامن کوچک مادر که به وسعت جهان است و آغوش پرمهر پدر که به وسعت هستی است در واقع شعاعی از رحمت و مهربانی خداست که انسان را از تولد تا ادامه زندگی در یک کانون مهرآمیز رشد دهد.

,
,

 

,


دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهارکرد: دنیای غرب این نشانه محبت و رحمت یعنی زن را نشانه گرفته است تا این جامعه را از هم بپاشد .
کرمانی تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف در جامعه نه تنها مانعی برای جامعه نیست بلکه زنان مجبه و عفیف جامعه باعث متجلی ساختن جامعه از هرگونه معضل و آسیب اجتماعی خواهند شد که برای رعایت این اصل نباید حجاب را فقط معطوف به خانم ها دانست بلکه وظیفه مردان نیز همانند زنان در حفظ ظاهر و عفت در کلام نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

,
,
,

 

,

جامعه ما نیازمند کمال زن است نه جمال او

,

در ادامه رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سنندج در این همایش اظهار کرد: جامعه ما نیازمند کمال زن است نه جمال او و باید زنان جامعه به دنبال کسب کمال باشند.

,

 

,

حجت‌الاسلام علی سبحانی با اشاره به اینکه جمال زن نیازمند پوشش و حجاب است، افزود: کمال امری اکتسابی است ولی جمال موروثی و هر آنچه که موروثی باشد هنر محسوب نمی‌شود چرا که خداوند به اهل کمال پاداش می‌دهد نه به جمال.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: هرجا که کمال بدرخشد جمال کمرنگ‌تر خواهد شد و هرجایی هم که جمال پررنگ باشد کمال کمرنگ می‌شود.

,

 

,

وی تلاش بانوان برای رسیدن به کمال را خواستار شد و گفت: در صورت دست یابی بانوان به کمال جامعه نیز به کمال خواهد رسید.

,

 

,

در این همایش که با حضور دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان برگزار شد، نمایشگاهی از محصولات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف برپا شد.

,

 

,

همچنین در حاشیه این نمایشگاه غرفه‌ای از محصولات حجاب و عفاف با تخفیف ویژه محصولات فرهنگی را به بانوان عرضه می‌کرد.

,

 

,

قرائت شعر توسط فائزه کرمی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد سنندج و اجرای گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی نیز از دیگر برنامه‌های همایش مدافعان حریم خانواده بود که با شعار هفته عفاف و حجاب مبنی بر عفاف و حجاب ندای فطرت و تعالی اجتماعی برگزار شد.

,

 

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه