اخبار داغ

آخوندی در ارومیه:

حقوق شهروندی در ساخت و ساز مدنظر قرار گیرد/ قانون درست است مشکل عملکرد نظام مهندسی است

حقوق شهروندی در ساخت و ساز مدنظر قرار گیرد/ قانون درست است مشکل عملکرد نظام مهندسی است
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در امر مهندسی و ساخت و ساز حقوق شهروندی را مدنظر قرار داد به گونه ای که هر شخصی به دلخواه خود شرایط را برگزیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، عباس آخوندی در اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه گفت: ساختار قانون درست است اما مشکل جامعه در حوزه عملکرد نظام مهندسی مربوط به نحوه اجرا و کنترل ساختمان بود که انحراف پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: باید در امر مهندسی و ساخت و ساز حقوق شهروندی را مدنظر قرار داد یعنی هرکس به دلخواه خود شرایط را برگزیند.

,

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجرای ساخت و ساز در مجرایی غیر از راه اصلی و قانونی مشکل امروز جامعه مهندسان است.

,

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال بهبود روش ها باشیم، گفت: راه دشوار تعیین شده برای دریافت مجوز مردم را عاصی کرده و به همین دلیل شاهد بیراهه ها هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: در آئین نامه اجرا و نظارت بر ساختمان مبنا بر این است که طرف قرارداد باید کارفرما باشد و می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی نیز باشد.

,

آخوندی با تحلیل وضعیت عمومی نظام مهندسی کشور افزود: امیدواریم بتوانیم به نتیجه خوبی در این زمینه برسیم چراکه شرایط کنونی شایسته مهندسان کشورمان نیست چون عده‌ای دانش مهندسی و ساختمان‌های مهندسی را زیر سئوال می‌برند و اگر این سوء تفاهم‌ها هموار نشود با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شویم.

,

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از مهندسان درخواست داریم قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را به خوبی اجرا کنند و در این میان اخلاق مهندسی باید در هر اقدامی رعایت شود تا پیامدهای خوبی برای مردم و جامعه داشته باشد.

,

وی گفت: اگر ساختمان‌های ساخته شده توسط مهندسان در دراز مدت و کوتاه مدت با حقوق جامعه مغایرت داشته باشد مشکلاتی را پیش می‌آورد که در مغایرت با قوانین مهندسی قرار دارد.

,

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نظام‌نامه اخلاق مهندسی دو موضوع کلی مدنظر است که یکی از افتخارات جامعه مهندسی است و مهندس متعهد می‌شود که خلاف جامعه و محیط زیست اقدامی را انجام ندهد و در نظام مهندسی به سوی نظام نامه اخلاقی می‌رویم که در سکوی پیشرفت ما را قرار می‌دهد.

,

آخوندی یادآور شد: نظام دوگانه در قانون به خوبی پیش بینی شده است و در عمل به این موضوع کمتر توجه شده است باید به جای توزیع کوپن به سمت حرکت به سمت شرکت‌های مهندسی برای ارائه خدمات می‌کردیم بهتر از پیش می‌توانستیم نتیجه بگیریم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه