اخبار داغ

بازگویی تلاش انگلیس و آمریکا برای از بین بردن اسلام در ایران:

شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در دامان مادران پاک تربیت شدند/دشمن با جنگ نرم به دنبال از بین بردن قداست و پاکدامنی زنان است

شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در دامان مادران پاک تربیت شدند/دشمن با جنگ نرم به دنبال از بین بردن قداست و پاکدامنی زنان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در دامان مادارن پاک تربیت شدند که در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ایران را سربلند و سرافراز نگه داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،آیت الله شیخ علی خاتمی شامگاه روز گذشته در تجمع ملی صیانت از حریم خانواده (گرد همایی خانوادگی عفاف و حجاب) که در امام زاده سید ابراهیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تجمع یک ریشه تاریخی دارد و این ریشه اعتقادی و فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با بیان اینکه سابقه تاریخی تجمع به سالها قبل به توطئه استبدادی انگلیس برای اسلام زدایی باز می گردد، تصریح کرد:حدود نود سال قبل انگلیس احساس کرد کشورهای اسلامی به خاطر دین در مقابل توطئه های آنها تسلیم نیستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه انگلیس با مطالعات انجام داده فهمید که با قدرت نظامی نمی تواند بر همه کشور های اسلامی مسلط باشند، نقشه کشید در جوامع اسلامی، اسلام را از جامعه بیرون بکشد، ابراز کرد: انگلیس مطالعات و تحقیقات خود را چهار کشور به عنون پایلوت انتخاب به اجرا در آورد.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انگلیس اقدامات  خود را در کشور هایی مثل ایران ترکیه، افغانستان و پاکستان انجام داد، عنوان کرد: انگلیس در این کشورها اسلام زدایی را آغاز کرد تا این برنامه را در همه کشور های اسلامی تسری دهد.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه انگلیس برای این کار خود چهار زمامدار را انتخاب کرد تا نقشه شوم خود را اجرا کند، خاطرنشان کرد: رضاشاه پهلوی در ایران، کمال آتا ترک در ترکیه، مارشال ایوب خان در افغانستان و امان الله خان در پاکستان را انتخاب کرد.

,

وی با اشاره به اینکه هدف انگلیس از اجرای این برنامه این بود که  برکات و آثار اسلام را از جامعه بیرون ببرد، گفت: در فکر این بود که روابط اجتماعی مردم بر اساس اسلام تنظیم نشود، تنها یک نفر درون خانه مسلمان باشد برای آنها هیچ ایرادی ندارد و از گسترش اسلام در هراس بودند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بعد از مدتی سخت گیریها انگلیس در ترکیه به اهداف خود رسید اسلام و نمود های اسلام را از عرصه جامعه بیرون برد، تصریح کرد: ترکیه توانست اسلام را در داخل مساجد زندانی کند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در چهار کشور از همه خشن تر و قلدرتر رضا شاه پهلوی بود نتوانستند به اهداف شوم خود برسند، افزود: رضا شاه پهلوی با تمام قدرت به مبارزه پرداخت تا نقشه شوم انگلیس را در ایران پیاده کند.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رضا شاه پهلوی اقدامات خود را شروع کرد و گفت: اول هیچ کس حق ندارد لباس روحانیت بر تن کند و روحانیون را مجبود کرد لباس روحانیت را از تن خارج کنند و کشف حجاب و برداشتن چادر از سر بانوان را شروع کرد.

,

وی با اشاره به اینکه مردم مشهد به خاطر اعتراض به این دستور ضد دین و قرآن در مسجد گوهر شاهد مشهد اجتماع کردند، عنوان کرد: نیروهای رضا شاه این  اجتماع را به خاک و خون کشیدند بیش از دو هزار نفر شهید شدند که امروز سالروز همان روز است.

,

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تنها کسی که نتوانست نقشه شوم انگلیس که اسلام زدایی بود را در ایران پیاده کند رضا شاه بود، ابراز کرد:اینجا کشور اهل بیت است مردم این کشور پیوند ناگسستنی با اهل بیت دارند و عشق به اهل بیت مخصوصاً حضرت زهرا(س)،حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) از عامل مهم ایستادگی مردم بود.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت استعماری منطقه آمریکا به جای انگلیس نشسته و دید که با جنگ،کشت وکشتار نمی تواند اسلام زدایی را در ایران انجام دهد، خاطرنشان کرد: جنگ نرم را شروع کرد.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه غرب با جنگ نرم سعی کرد عفت و پاکدامنی که به عنوان یک قداست مطرح است را از نظر مردم بیاندازد، گفت: اگر عفت  مطرح نباشد به اهداف خود می رسد.

,

وی با اشاره به اینکه حفظ حجاب و عفاف نه تنها به نفع شخص است بلکه به نفع سلامت جامعه است، اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف ضربه محکمی بر پیکر استعمارگران است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اگر امروز رزمندگان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه جانفشانی می کنند اگر هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند ثمره خون آنها است که با عفاف و رعایت حجب حیا همه توطئه های آنها خنثی می شود.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان بیش از یک میلیون جمعیت دارد در دوران دفاع مقدس شاید هفصد هزار نفر بیشتر نباشد سه هزار شهید تقدیم کرد که در دامان مادارن پاک تربیت شدند که در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ایران را سربلند و سرافراز نگه داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه