اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه؛

اشتغال زنان بایستی متناسب با شأن و جایگاه آنان باشد

اشتغال زنان بایستی متناسب با شأن و جایگاه آنان باشد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اشتغال زنان بایستی متناسب با شأن و جایگاه آنان باشد، گفت: در زمینه اشتغال بانوان در جامعه فرهنگ‌سازی غلطی انجام شده است و برخی گمان می‌کنند، مدیریت برای یک زن افتخار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرآشتیان، حجت‌الاسلام حسینی قمی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش مدافعان حریم خانواده در آشتیان گفت: همه ما وظیفه داریم ارزشهای دینی را به نسل جوان منتقل، و نسل جوان را در تقویت ایمان یاری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیا,

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب اسلامی یکی از ارزش‌های والای دین به شمار می‌رود و نقش خانواده در القای این ارزش و نهادینه ساختن آن دو چندان است.

,

حسینی قمی اظهار کرد: مادران ما با آیات و روایات قرآن و اهل بیت(ع) دختران خود را با آثار حجاب آشنا کنند، اگر دعوت به ارزشهای دینی به تبعبت از اولیای الهی با مهربانی و محبت باشد بر مخاطب اثرگذاری بیشتری دارد.

,

وی ادامه داد: بدحجابی، تنها منکر نیست، بلکه مشکلات و معضلات اجتماعی دیگری نیز در جامعه وجود دارد که به بدحجابی دامن می زند.

,

حسینی با انتقاد از مشاغل نامرتبط با شأن و جایگاه زنان در جامعه گفت: در زمینه اشتغال بانوان در جامعه فرهنگ‌سازی غلطی انجام شده است و برخی گمان می‌کنند، مدیریت برای یک زن افتخار است، در حالیکه شغل اصلی یک زن تربیت همسر و فرزند است.

,

حسینی ادامه داد: مخالف اشتغال زنان در جامعه نیستیم اما باید اشتغال زنان مناسب شان و جایگاه آنان باشد، قداستی که دین اسلام به زن و جایگاه او داده باید به دختران و زنان ما شناسانده شود تا آن ها گرفتار کار در مشاغل کاذب نشوند.

,

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جامعه‌ای که مردان آن بیکار هستند و توانایی تشکیل خانواده را ندارند، چرا دولت بر طبل اشتغال زنان می کوبد؟!

,

حسینی گفت: حضور زنان بدحجاب در مشاغل نامرتبط دلیلی برای ضعیف شدن قید و بند مردان نسبت به خانواده های خود و در نتیجه فروپاشی بنیان خانواده است.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث حجاب و عفاف باید به صورت جدی عمل کنیم چراکه این موضوع ضربه های بزرگی به بدنه اجتماع وارد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه