اخبار داغ

گزارشی از ‌نقش حجاب و عفاف در عظمت زن؛

حیا و غیرت، زیربنای حجاب و عفاف در جامعه است/چادر بیش‌ از بمب پشت دشمن را می‌لرزاند

حیا و غیرت، زیربنای حجاب و عفاف در جامعه است/چادر بیش‌ از بمب پشت دشمن را می‌لرزاند
معاون فرهنگی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان گفت: چادر بیش‌ از بمب پشت دشمن را می‌لرزاند چراکه عفاف و پوشش اسلامى زنان و دختران امروز کشور در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى نقش بسیار مهمی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، حجاب و عفاف، به عنوان دو فرهنگ ارزشی در میان زنان و مردان هر جامعه رواج دارد که خود باعث پیش گیری از بسیاری  آسیب ها و مشکلات اجتماعی و خانوادگی نیز می شود. و در این مقوله در گذشته و تاریخ معاصر کشور ما با خیانتی بزرگ به نام کشف حجاب از سوی دشمنان با هدف نابودی آموزه های دینی و جایگزینی ارزش های ایرانی اسلامی با فرهنگ لیبرالی  مواجه بوده ایم که این توطعه بزرگ نیز با عفت پیشه کردن زنان ایرانی  به  سرانجام نرسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

امروزه نیز از سوی دشمنان حجاب زنان ایرانی نیز از مورد حجمه های زیادی قرا می گیرد. مسئله حجاب  یک امر فطری است و حفظ پوشش هر فرد در اجتماع می تواند پاسخی  به نیازهای درونی آن فرد باشد  و این افزایش بی حجابی در جوامع خود نیز میتواند عامل اثرات منفی زیادی در حوزه های فردی و اجتماعی ایجاد کند. پوشش و حجاب زن و مرد پرتویی از آفرینش الهی است که فلسفه وجودی آن حفظ کرامت مادی و معنوی افراد در هر جامعه است و این موضوع می تواند زمینه ساز رشد و تعالی  آنان تا مراتب بالای انسانیت شود.

,

خانواده کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی هر اجتماع بشری است که از آثار اولیه رعایت حجاب در جامعه می توان به استحکام این بنیان مقدس کمک شایانی کند چرا که با رعایت حجاب اسلامی و پوشش مناسب در محیط  بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ و خانواده دارای ثبات خواهد شد و از سوی دیگر زنان بی حجاب با خودآرایی و پوشش نامناسب در محیط اجتماع، باعث به خطر افتادن زندگی خانوادگی خود و دیگر می شوند و در برخی موارد باعث از هم گسستگی خانواده ها می شود و به صراحت می توان گفت اولین نفع و زیان، در رعایت و عدم رعایت حجاب به خود فرد برمی گردد.

,

 امروزه بسیاری از مردم  بر این باورند که حجاب مختص بانوان است در صورتیکه این تصور کاملا غلظ و نادرست است چرا که حجاب و پوشش اسلامی تنها مختص زنان یک اجتماع نبوده و اثرات حجاب برای مردان و زنان یکسان است و تنها موضوعیت فردی ندارد، بلکه از این مسئله دارای اثری بزرگ در اجتماعی نیز هست به گونه ای که یک پوشش مناسب می تواند موجب کنترل غرایز و بی بند و باریها در تعاملات اجتماعی شود وچکه خود این مسله نیز باعث تحکیم نظام خانواده می گردد.

,

 

,

حجاب و عفاف تنها با هم معنا دارند

, حجاب و عفاف تنها با هم معنا دارند, حجاب و عفاف تنها با هم معنا دارند,

در این خصوص یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: عفاف به معنای تقوا، خود کنترلی و پرهیز است و عفاف ابعاد و معانی مختلفی وجود دارد از جمله عفاف چشم عفاف گوش ، عفاف زبان ، عفاف دل و عفاف دست  و چنانچه همه این اینها حفظ شود آسیبهای اجتماعی جامعه کاهش و بعضا از بین خواهد رفت.

, پاپایا,

رویا مرادی حقیقی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف در جامعه می تواند به سالم بودن جامعه کمک کند تصریح کرد: با حفظ حجاب و عفاف در بین زنان ومردان  اضطراب های ناشی از روابط خارج از محدوده از بین خواهد رفت  وهمچنین دیگر خیانت‌های زناشویی در جامعه جایگاهی نخواهد داشت.

,

مدرس کارگاههای عفاف و حجاب استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری یکی از راههای نفوذ دشمن در جامعه اسلامی را ترویج بد حجابی و بی عفتی عنوان نموده، افزود: متاسفانه قبل از اینکه ما برای هجمه دشمن برنامه ریزی کنیم دشمن برای ما برنامه ریزی کرده است.

,

وی ادامه داد: در زمینه ترویج حجاب متاسفانه به جای اینکه برنامه های تلویزیونی و یا رایانه ای برای اقشار مختلف متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشیم کورکورانه از برنامه های دشمن الگو برداری می کنیم.

,

 

,

کپی برداری از لباس های غربی و شرقی آفت اصلی بازار لباس کشور

, کپی برداری از لباس های غربی و شرقی آفت اصلی بازار لباس کشور, کپی برداری از لباس های غربی و شرقی آفت اصلی بازار لباس کشور,

مرادی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای نادرست دیگر در این زمینه اقناع مخاطبان از طریق کپی برداری از فرهنگ بیگانه بوده است؛ در صورتی که باید روی خود کنترلی افراد، بالا بردن اعتماد به نفس مخاطبان و متناسب با فرهنگ دینی و مذهبی و قومی برنامه سازی شود.

,

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را نمونه حجاب و عفاف کامل در فرهنگ اسلامی دانست و اظهار کرد: چگونگی معرفی این الگو برای قشر جوان و نوجوان بسیار مهم است چرا که گاهی افراد خاص به گونه ای به مخاطب معرفی می شوند که دست یافتنی نیستند.

,

این  کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به اینکه جوان ها و نوجوانان وقتی خود را به الگوهای بزرگ اسلامی نزدیک نمی بینند مایوس می شوند، ادامه داد: از این روی این افراد در پی کسب معرفت نمی روند اما برای آنها الگوهای کاذب موجود در جامعه مانند هنر پیشه ها و فوتبالیست ها چون دست یافتنی اند  مورد تقلید قرار می گیرند.

,

وی گفت: حجاب مختص یک جنس، یک قشر و یا یک جامعه نیست بلکه این امر برای حفظ سلامت جامعه  ضروری است و تعریف حجاب در هر فرهنگی متفاوت تعریف شده است.
حقیقی در پایان اعتیاد ، خیانت زناشویی ، طلاق ، بیماری های روانی ، قتل ، بد بینی ها ، از بین رفتن کرامت انسانی ، دزدی و اختلاس ، ناامنی در جامعه ، لذت گرایی ، پوچی  را از جمله آسیب های بدحجابی عنوان کرد.

,
,

 

,

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری در جامعه  

, گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری در جامعه  , گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امری ضروری در جامعه  ,

معاون فرهنگی دادگستری کل استان نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار داشت: نقش حجاب و پوشش اسلامى در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى بسیار مهم است.

, پاپایا,

حجت الاسلام غلامرضا نجفی با اشاره به اینکه حجاب، عاملی بسیار مهم و تأثیرگذار برای حفظ آرامش و صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی است، ادامه داد: حجاب کمک می کند زندگی ها از هم نپاشد و مردان به زنان و دختران پاکدامن و عفیف، نگاه آلوده نکنند.

,

حجت الاسلام نجفی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را یک  امر ضروری و غیر قابل انکار عنوان کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف در جامعه نیازمند برنامه های فرهنگی به صورت مداوم است.

,

وی در پایان گفت: هر ساله به مناسبت هفته حجاب و عفاف  از سوی دادگستری کل استان ازبانوان  کارمندان در دستگاه  قضایی استان تجلیل به عمل می آید که این امر خود نیز عاملی برای  انگیزش بانوان به سمت عفاف و حجاب است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه