اخبار داغ

با یک پهلوان؛

حسین اکبری؛ چهره نام آشنای «زینل خان»/ 16 بار در سکوی نخست زینل خان

حسین اکبری؛ چهره نام آشنای «زینل خان»/ 16 بار در سکوی نخست زینل خان
یک پهلوان کشتی با چوخه گفت: کشتی را از اجدادم و پدارنم به ارث برده ام و پهلوانی را مدیون آنان هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین، «حسین اکبری» پهلوان کشتی باچوخه است که 20 سالی میدان دار میادین پهلوانی چوخه در خراسان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپهرآیین,

«حسین اکبری» که نخستین مقام های پهلوانی اش در گود زینل خان را یک دومی و یک سومی می داند می گوید: راه خوبی برای پیشرفت چوخه کاران اسفراین هموار شده است و شرایط فراهم است.

,

وی که 16 بار در 14 فروردین گود کشتی زینل خان روی سکوی نخست بالا رفته است می افزاید: کشتی را از اجدادم و پدارنم به ارث برده ام و پهلوانی را مدیون آنان هستم.

,

وی خاطر نشان می کند: بستر  برای رشد فراهم است اما باید با حمایت مسئولان هر هفته رقابت ها تداوم یابد تا بتوانیم چوخه کاران را آماده حفظ کنیم.

,

وی که فقط افتخاراتش در دایره کشتی باچوخه و بازی های سنتی و بومی خلاصه نمی شود و 4 مدال رنگین کوراش را نیز در کارنامه افتخارات خویش دارد اظهار می کند: 2 طلا و 2 نقره در طول دوران حضورم در تیم ملی کوراش به دست آورده ام.

,

وی به حضورش در تیم ملی جودو نیز اشاره می کند و ابراز می کند: دو دوره قهرمانی کشور در رشته جودو در کرمان و مشهد نیز مقام هایی را کسب کرده ام. وی اظهار می کند: بارها در خراسان بزرگ نیز در میادین کشتی باچوخه اول شده ام که همه این ها را مدیون شهروندانم هستم.

,

وی به جوانان می گوید: اگر به دنبال فعالیت در جودو و کوراش هستند برای توفیق بیش تر از کشتی باچوخه آغاز کنند تا بتوانند توفیقات خوبی را کسب نمایند.

,

«حسین اکبری» اکنون مربی کشتی باچوخه و از مربیان تیم ملی جودو نیز است که آخرین بار، 14 فروردین 92 در در رقابت های گود چشمه زینل خان حضور یافت و صاحب عنوان نخست شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه