اخبار داغ

اندر احوالات افزایش نرخ حمل و نقل عمومی؛

گلایه مردم از مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها در زنجان/ مسیر تاکسی ها خیلی کوتاه است

گلایه مردم از مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها در زنجان/ مسیر تاکسی ها خیلی کوتاه است
پانزدهم تیرماه بود که افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس به صورت رسمی اعلام شده و این افزایش نرخ تاکسی ها اعتراضات مردمی را در پی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، پانزدهم تیرماه بود که افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس به صورت رسمی اعلام شده و از همان روز نیز همین افزایش نرخ توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس اعمال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان, ، پانزدهم تیرماه بود که افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس به صورت رسمی اعلام شده و از همان روز نیز همین افزایش نرخ توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس اعمال شد.,

هنوز چند مدتی از مصوبه اخیر شورای شهر و خبر گرانی تاکسی و حمل و نقل عمومی در زنجان نگذشته است که جبهه گیری ها علیه این مصوبه آغاز شده است.

,

اعتراض مردم به این مصوبه در فضای مجازی و در تاکسی ها و محافل عمومی در حالی ادامه دارد که خبرها از لغو این مصوبه به گوش می رسید.

,

یک شهروند زنجانی در این باره گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان چرا باید افزایش کرایه تاکسی ها 20 درصد باشد؟

,

وی ادامه داد: افزایش کرایه تاکسی ها باید کارشناسی شده باشد و این مصوبه افزایش کرایه ناوگان عمومی در حالی است که در آمد مردم خیلی کم است.

,

صباحی تصریح کرد: در بیشتر مکان ها از جمله چهارره سعدی،سه راه امجدیه، اول خیابان شهدا، و اول خیابان امام به سوی چهار راه 15 خرداد تاکسی ها سد معبر و اتراق می کنند و شهرداری در این خصوص احساس مسئولیت نمی کند و روان سازی در این مسیرها اتفاق نمی افتد.

,

شهروند دیگر این افزایش کرایه ها را درحالی ناعادلانه می داند که معتقد است مسیرهای تاکسی ها در زنجان خیلی کوتاه است و این افزایش کرایه ها اصلا عادلانه نیست.

,

گلایه مردم از مصوبه گرانی کرایه تاکسی ها در زنجان

, گلایه مردم از مصوبه گرانی کرایه تاکسی ها در زنجان,

طبق مصوبه شورای شهر میزان کرایه تاکسی از طریق کارت خوان 550 تومان و به صورت نقدی 600 تومان، نرخ کرایه تاکسی تعیین شده برای دو مسیر کارت‌خوان 850 تومان و به صورت نقدی 900 تومان تعیین شد.

, کارت‌خوان,

بر همین اساس نرخ سه مسیر در زنجان یک هزار و 100 تومان با کارت‌خوان و یک هزار و 200 تومان به صورت نقدی تعیین شد.

, کارت‌خوان,

نرخ کرایه تاکسی در چهار و پنج مسیر به ترتیب یک هزار و 400 و یک هزار و 500 تومان از طریق کارت‌خوان و کرایه‌های این مسیرها به صورت نقدی یک هزار و 500 و یک هزار و 600 تومان اعلام شده است.

, کارت‌خوان,

همچنین نرخ کرایه پیش‌بینی شده برای خودروهای ون یک هزار و 100 تومان و تاکسی‌های بی‌سیم 4 هزار تومان تعیین شده است.

,

بر اساس این مصوبه نرخ کرایه اتوبوس نیز 10 درصد افزایش یافته و بر این اساس نرخ کرایه اتوبوس‌های شهر زنجان با کارت‌خوان 370 تومان و به صورت نقدی 500 تومان تعیین، اتوبوس‌های سریع‌السیر 600  تومان به صورت نقدی و با استفاده از کارت‌خوان 490 تومان، نرخ کرایه اتوبوس شهر سایان هم به صورت کارتی و نقدی به ترتیب 490 و 600 تومان تعیین شد.

, کارت‌خوان, السیر, کارت‌خوان, سایان,

بر این اساس نرخ کرایه تعیین شده برای دیزج‌آباد با استفاده از کارت‌خوان 630 تومان و مبلغ نقدی این کرایه 700 تومان اعلام شد.

, کارت‌خوان,

این افزایش کرایه ها در حالی اتفاق می افتد که هنوز کارت شهروندی در زنجان برای شهروندان صادر نشده است.

,

همه این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که به گفته ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت تجارت و معدن استان زنجان، این موضوع به هیچ وجه مورد قبول سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نبوده و در جلسه ستاد تنظیم بازار استان نیز مورد تصویب نشده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه