اخبار داغ

ارسالی از شهروندخبرنگار:

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری هزارجریب

تصاویری زیبا از منطقه گردشگری هزارجریب
بخش هزارجریب منطقه‌ ای است کوهستانی که در استان های مازندران و گلستان در شمال ایران واقع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رادکانا؛ بخش هزارجریب منطقه‌ ای است کوهستانی که در استان های مازندران و گلستان در شمال ایران واقع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رادکانا,

به لحاظ تقسیمات کشوری این منطقه جزو حوزه‌های استحفاظیه شهرستان های: نکا، بهشهر، گلوگاه و کردکوی می‌باشد.

,

هزارجریب نامی است که از دیرباز تاکنون به منطقه ای مشتمل بر مناطق کوهستانی شهرستان های بهشهر، نکاء، ساری، و شرق سوادکوه در استان مازندران و قسمتی از ناحیه کوهستانی شهرستان های سمنان و دامغان اطلاق می شود.

,

منطقه هزارجریب از دو قسمت دودانگه و چهاردانگه تشکیل شده است.

,

هزارجریب بهشهر جزئی از هزارجریب بزرگ است که در جنوب و جنوب شرقی شهرستان بهشهر قرار دارد.

,

هزارجریب بهشهر به عنوان جزئی از منطقه کوهستانی البرز دارای روستاهای پراکنده و کوچک است. هزارجریب بهشهر (بخش یانه سر) است.

,

منطقه شکار ممنوع هزار جریب با وسعت حدود 49 هزار هکتار واقع در جنوب شرقی شهرستان بهشهر و جنوب شهرستان گلوگاه دارای جاذبه های متنوع جغرافیایی، طبیعی و تاریخی و همچنین دارای تنوع پوششی، گیاهی و حیوانی فراوانی برخوردار است.

,

این منطقه دارای پوشش جنگلی انبوع و فراوانی نظیر درخت ممرز، ال، کچف، شمشاد، بلوط، انجیلی، شیردار، مرس (راش)، ازگیل وحشی، آلوچه وحشی، زرشک کوهی، سیب وحشی، ولیک، تلکا، بارانک جنگلی می باشد و همچنین دارای پوشش گیاهان زینتی نظیر گل شقایق، گل رز، گل بنفشه، زعفران وحشی،… و گیاهان دارویی نظیر گل گاوزبان، گل آویشن، اسفنج، و گونه های فراوانی از گونه های وحشی است.

,

این منطقه دارای حیواناتی نظیر گوزن (مرال)، شوکا، پلنگ، خرس، گربه وحشی، شغال، گرگ، روباه، خرگوش، خوک و همچنین دارای پرندگانی نظیر قرقاوول، کبک، دلیجه، عقاب، شاهین، بحری، سارگپه، بلبل، کرکس، هدهد، بلدرچین، تکا و انواعی از گنجشک ها است.

,

پوشش جغرافیایی این منطقه شامل کوه های نظیر رشته کوه های جهان مورا، کوه سردر، کوه اندرک، کوه کبودریز، کوه پارمت، کوه قلع ادوک می باشد و همچنین رودخانه بنام مهربان رود زیبای خاصی را در این منطقه بوجود آورده است.

,

از جاذبه های دیدنی این منطقه نظیر آبشار سمبی در روستای یخکش، غار بادو لکلک در روستای پچت، شمشیر بر در روستای سفید چاه، چشمه کینوا در روستای ارضت، چشمه عبدالهی و استخر طبیعی و زیبای روستای کلا می باشد.

,

برای رسیدن به منطقه هزارجریب از بهشهر پس از خروج از شهرستان بهشهر و گذر از بهشت فاطمه و عبور (علی تپه) به عبور پاسند می رسیم و از آنجا جاده دسترسی به هزارجریب بطول ۱۸ کیلومتر بصورت آسفالت و مابقی بصورت شوسه می باشد.

,

نزدیکترین روستا در فاصله ۲۵ کیلومتری از عبور پاسند می باشد که روستای رودبار و روستای محمدآباد می باشد.

,

تصاویری از منطقه هزارجریب از شهروندخبرنگار رادکانا/ رسولی:

, تصاویری از منطقه هزارجریب از شهروندخبرنگار رادکانا/ رسولی:, تصاویری از منطقه هزارجریب از شهروندخبرنگار رادکانا/ رسولی:, رادکانا,

, , , , , , , , , , ,

, ,

 

, , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه