اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

برجام ثابت کرد که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست/ ساده اندیشانه است بگوییم توان نظامی و موشکی مهم نیست!

برجام ثابت کرد که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست/ ساده اندیشانه است بگوییم توان نظامی و موشکی مهم نیست!
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین درسی که ما از برجام گرفتیم این بود که هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنیم، از لبخندهای او ذوق نکنیم و به وعده هایش دل نسپریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخاورستان؛ در خصوص فرارسیدن سالگرد برجام و نقاط قوت وضعف این قرارداد اظهارکرد: همانطور که قبلا مقام معظم رهبری فرمودند که وقتی آمریکایی ها خرشان از پل بگذرد شروع می کنند به لگد زدن، دقیقا همین اتفاق ها افتاد و برخی از مفاد برجام که به نفع ما بود و قرار بود انجام شود، انجام نشد و برخی تحریم ها هم که قرار بود برداشته شود، برداشته نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛,

وی  افزود: هر چه می گذرد هم به عمق نظرات مقام معظم رهبری بیش تر پی می بریم و متعجب می شویم که این مرد بزرگ چقدر با مسائل آشنایی دارد و چقدر عمیق می فهمد؛ برخلاف برخی ها که مسائل را خیلی سطحی می دیدند و با یک خنده اوباما ذوق می کردند و تصورشان این بود که همه مسائل حل می شود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم همیشه دنبال مذاکره با آمریکا بود و مذاکره هم صورت گرفت، ولی نامردی آمریکا سرجایش هست و هیچ تغییری ایجاد نشد.

,

عبادی تصریح کرد: مهم ترین درسی که ما از برجام گرفتیم این بود که هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنیم، از لبخندهای او ذوق نکنیم و به وعده هایش دل نسپریم.

,

وی تاکید کرد: همواره باید دقت کنیم که آمریکایی ها هر لحظه زیر هرقراری می زنند و اهداف کلی آنها که برای منطقه، خاورمیانه و ایران است، نه با لبخند تغییر می کند و نه با مذاکره، و آنها به دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند و این لبخندها،  خوش و بش کردن ها و قدم زدن ها تغییری در سیاست های آنها ایجاد نمی کند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: پس از برجام آمریکا تحریم های جدیدی را یکی پس از دیگری علیه ایران وضع کرد و بیش از آنکه تحریم بردارند، تحریم وضع کردند، هنوز هم به دنبال ایجاد تحریم های جدید هستند و این دولت و آن دولت هم فرقی ندارد چرا که سیاست های آنها یکی است و ممکن است روش های آنها با هم تفاوت داشته باشد.

,

عبادی افزود: آمریکا همان گرگی است که 40-50 سال قبل بوده و مخصوصا در برجام یکی از فایده ها این بود که آمریکا شناسی مردم بیشتر شد.

,

وی بیان کرد: برجام یک سری ویژگی های مثبت و منفی دارد، اما یکی از مشکلات این قرارداد این است که یک سری چیزها را نقد دادیم و قرار است نسیه بگیریم که هنوز همانها را هم نداده اند.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخصوص در مبادلات بانکی مشکلات زیادی داریم ادامه داد: سال گذشته از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای ماموریت به چین رفتم و دیداری با دانشجویان مقیم چین داشتیم که یکی از دردهای بزرگ این دانشجویان این بود که اجازه افتتاح حساب در بانک های چین را نداشتند، در حالی که یکی از مهم ترین مباحثی که قرار بود پس از برجام انجام شود تسهیل مبادلات بانکی بود، که متاسفانه این کار تاکنون انجام نشده است.

,

عبادی گفت: بلوک غرب و رهبری آمریکا اگر نقطه ضعفی از یک کشوری که تحت سیطره شان نباشد گیر بیاورند، و بفهمند که می توانند از این نقطه ضعف استفاده کنند ، آن را رها نمی کنند تا آن کشور و مملکت را به نابودی بکشانند.

,

وی اذعان کرد: آنچه آمریکا برای ما رقم زد و دید که بی تاثیر نیست، مباحث اقتصادی و تحریم ها بود و لذا بلوک غرب هرگز دست از تحریم برنخواهد داشت و هر چه بتواند تحریم های جدیدی ایجاد خواهد کرد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این شرایط باید برگردیم به سخنان مقام معظم رهبری در 7-8 سال گذشته و به اقتصاد مقاومتی بپردازیم و به درون متکی باشیم، در این حال می توانیم با سایر کشورها هم  رابطه داشته باشیم، اما باید پایه های اقتصاد متکی به درون باشد تا کسی نتواند برای ما موج ها و فشارهای اقتصادی ایجاد کند.

,

عبادی با اشاره به اینکه تاکنون اقتصاد مقاومتی هرگز جدی گرفته نشده است تصریح کرد: متاسفانه بیشتر در حد لفاظی به اقتصاد مقاومتی توجه شده و همان پروژه هایی مثل افتتاح کارخانه ها یا جاده ها، که قبلا هم وجود داشته است اکنون در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی بیان می شود، در حالی که اقتصاد مقاومتی بسیار فراتر از اینها هست و باید طوری به اقتصاد مقاومتی پرداخته شود که تحریم ها تاثیری برای ما نداشته باشد و آن وقت است که غرب ما را خواهد پذیرفت.

,

وی ادامه داد: اما غیر از این هر چه لبخند بزنیم و هزاران ساعت گفتگو کنیم و هر چه امتیاز بدهیم آنها باز هم کوتاه نخواهند آمد  چرا که ماهیت آنها همین است.

,

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون  دولت اقدام قابل مندی در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام نداده است گفت: دولت باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد و بطور مثال دقیقا مشخص شود که قرار است امسال چه اقداماتی انجام شود، تا اگر تحریمی انجام شود مورد فشار قرار نگیریم و کشور به دلیل کمبود مواد اولیه و ... دچار مشکل نشود.

,

عبادی اذعان کرد: خدا را شاکرم که مقام معظم رهبری از برجام دو جلوگیری کردند، چرا که معلوم شد ما در مذاکرات برعکس آمریکایی ها خیلی حرفه ای عمل نمی کنیم.

,

وی با اشاره به برخی صحبت ها مبنی بر اینکه امروز دنیای گفتمان است و نیازی به موشک نداریم اظهارکرد: تاکنون آنقدر که در زمینه نظامی و موشکی موفق بوده ایم، درزمینه دیپلماسی نبوده ایم، با توجه به این اجتماعی که در عربستان انجام شد و بیانیه ای علیه ایران منتشر شد، آقای ظریف چگونه می خواهد از عملکرد دیپلماسی خود دفاع کند؟

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر ما بگویم دیپلماسی و گفتگو را دنبال کنیم و نیازی به موشک نداریم، این  واویلا است، چرا که اگر پشتوانه نظامی قوی نداشته باشیم غربی ها جواب سلام دیپلمات های ما را هم نمی دهند و این ساده اندیشانه است که بگوییم توان نظامی مهم نیست.

,

عبادی افزود: در یک منطقه ای پر آشوب هستیم و باید خود را قوی کنیم؛ و چون موشک های ما نقطه قوت ما است، غربی ها به دنبال مخالفت و تضعیف توان موشکی ما هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه