اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

مهلت ثبت نام را من مشخص نمی کنم

مهلت ثبت نام را من مشخص نمی کنم
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:بازه زمانی برای ثبت نام دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌شود و مدیر مدرسه یا مدیر کل نقشی در تعیین آن ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، تابستان فصلی است که اگر چه دانش آموزان مدارس امتحانات خود را پشت سر گذاشتند اما هنوز استرس و اضطراب امتحانات را فراموش نکرده اند باید به فکر ثبت نام برای سال بعد خود باشند.
 
گاهی اوقات والدین همان ابتدای دوره ثبت نام به مدارس مراجعه می‌کنند که با با نبود ظرفیت در مدارس مواجه شده و مدارس اظهار می‌کنند که ظرفیت مدرسه تکمیل شده و فرزند شما را ثبت نام نمی‌کنیم. این در صورتی است که برخی از افراد به مدارس محل زندگی شان مراجعه کرده و مدارس ظرفیت نداشته اند و این مسئله گلایه عده ی زیادی از والدین را در پی داشته است.
 
مادر یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول که برای ثبت نام فرزندش با مشکل مواجه شده بود اظهار کرد:  در 31 خرداد ماه برای ثبت نام فرزندم به یکی ازمدارس بیرجند مراجعه کردم اما به دلیل ظرفیت نداشتن مدرسه نتوانستم برای فرزندم ثبت نام کنم.
 
وی افزود:برای اعتراض به اداره آموزش و پرورش مراجعه کردم و یکی از مسئولان در پاسخ به من گفت: همه کاره مدیر مدرسه است و مجدد برای ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید.
 
مادر این دانش آموز بیان کرد: دوباره به مدرسه رفتم  اما مدیر مدرسه حضور نداشت و از دو نفر از مسئولان مدرسه خواستم که اگر ظرفیت تمام شده لا اقل اسم فرزندم را در لیست رزرو بنویسند؛ نه تنها این کار را نکرده بلکه با برخورد نامناسب خود من را از اتاق بیرون کردند.
 
این موضوع را با عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درمیان گذاشتیم و از وی دلیل اینکه چرا مهلت ثبت نام مدارس زود به پایان رسیده است را جویا شدیم.
 
عباس لامعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: مهلت ثبت نام مدارس مدت زمان مشخصی دارد  و ما در همه مدارس برای ثبت نام چندین بار اطلاع رسانی کرده ایم.
 
وی افزود: احتمال اینکه کسی نتواند برای فرزندش ثبت نام کند خیلی کم است و همه ثبت نام می‌شوند اما چون بازه زمانی مشخصی دارد بهتر است که والدین هر چه سریعتر برای ثبت نام مراجعه کنند که با مشکل مواجه نشوند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: بازه زمانی برای ثبت نام دانش آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌شود و به مدیر مدرسه یا مدیر کل ارتباطی ندارد.
 
لامعی تصریح کرد: دربرخی مدارس خاص مانند  مدارس شاهد اگر دانش آموزی پیش ثبت نام نداشته باشد ثبت نام نمی‌شود و معمولا مدارس خاص مهلت زمان ثبت نام مشخصی دارند.
 
وی با بیان اینکه خیلی کم اتفاق می‌افتد که دانش آموزی ثبت نام نشود، گفت: معمولا همه دانش آموزان برای سال بعد ثبت نام می‌شوند احتمال اینکه دیر تر روند ثبت نام طی شود  و یا با کمی مشکل مواجه شوند وجود دارد اما اینکه کسی اصلا نتواند ثبت نام کند امکان ندارد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: چنانچه اولیا با مشکل در ثبت نام و یا برخورد نامناسب از طرف مسئولان مدرسه روبه شوند به شخص مدیر کل مراجعه کرده و حتما پیگیر مشکل شان خواهم بود و به مدیر و مسئولان مدرسه تذکرات لازم داده و در صورت نیاز برخورد جدی خواهد شد.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه