اخبار داغ

در میزگرد حجاب و عفاف مطرح شد:

عدم توجه دولت و دستگاه های اجرایی به عفاف و حجاب/ آب رفتن بودجه های فرهنگی

عدم توجه دولت و دستگاه های اجرایی به عفاف و حجاب/ آب رفتن بودجه های فرهنگی
سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت:علیرغم تلاش های صورت گرفته نتیجه مطلوبی گرفته نشده است و متاسفانه اعتبارات فرهنگی از همه جا کمتر است و روز به روز آب می‌رود. گاهی تذکراتی هم به دستگاه های اجرایی داده می‌شود اما گوش شنوایی نیست و توجهی صورت نمی‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، صبح امروز میزگردی پیرامون موضوع "عفاف و حجاب" با حضور حجت الاسلام رضایی سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، سید محمد موسوی زاهد قائم مقام دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه استان  و  فاطمه حجی پور مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس (س) در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

حجت الاسلام احمد رضایی، سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهایت همکاری برای ترویج فرهنگ اسلامی و پیاده کردن سیره اهل بیت را تا کنون داشته وبعد از این هم خواهد داشت.

,

 

,

وی افزود:مباحثی که در حوزه دین ، اسلام، حجاب و عفاف و... مطرح می‌شود باید تخصصی بوده و بازتاب آنها هم بررسی و پیگیری شود.

,

 

,

 سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:در تقویم رسمی ما روزی به نام عفاف و حجاب نامگذاری شده است در صورتی که در اسلام هیچ فعالیتی محدود به زمان خاصی نیست و برای همیشه است ، دین اسلام ابدی بوده و قرار نیست که بعد از آن دین دیگری بیاید. و اینکه روزی به عنوان حجاب و عفاف نامگذاری شده است جهت یادآوری به عده ای است که شاید فراموش کرده اند و این خود نشان دهنده اهمیت موضوع است که روزی از سال را به یادش نامگذاری کرده اند.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: حجاب در لغت به معنای چیزی که مانع از رسیدن می‌شود است و به منع کردن هم از آن تعبیر می‌شود و در اصطلاح حجاب پوشش است که ما در جامعه در بین بانوان مشاهده می‌کنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه حجاب یک امر ذاتی است، اذعان کرد: ذاتی بودن حجب و حیا باعث می‌شود که فرد حجاب و عفت داشته باشد و حجب و حیا در صورتی تاثیر دارد که پرده حیا دریده نشود.

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تاریخچه حجاب و عفاف از زمان دین اسلام نیست و از همان آغاز خلقت آدم و حوا حجاب بوده است.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی گفت: اما ولنگاری های ایجاد شده در حوزه حجاب بیشتر از زمان انقلاب صنعتی صورت گرفت و از قرن 18 میلادی که از زن به عنوان ابزار و کالا استفاده شد که این کار باعث شکسته شدن اقتدار و جایگاه زن شد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه عفاف ریشه حجاب است  و حجاب میوه عفاف، افزود: حجاب کار ظاهری است که انجام می‌گیرد و عفاف کار دل است. حجاب می‌تواند ریایی و تحمیلی باشد در صورتی که عفاف کارذاتی ،باطنی و ارزشمند است.

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: عفاف و حجاب منحصر به زن و مرد نیست و مشترک است و عفت در چشم، زبان،شکم و... باید وجود داشته باشد.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی اذعان کرد: عفت راس همه خوبیها است و اگر چتر عفت باز شود در همه زمینه ها عفت رعایت خواهد شد و در نتیجه خللی در زندگی ها نخواهد بود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: امروز ریشه خیلی از بدبختی ها در جامعه ما بی عفتی است که منجر به بی حجابی می‌شود. حجب و حیا و عفتی که خدا به زن داده است او را ازنگاه نامحرم و در برابر همه تهدیدات محیط بیمه می‌کند و حجاب مانند سپری است در برابر همه تیرهای مسمومی که با نگاه افراد بی قید و بند به سمت زن روانه می‌شود .

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: مهمترین ویژگی زن حفظ اقتدار و جایگاه اوست، وقتی اقتدار زن شکسته شود امتیازاتی را که دین برایش در نظر گرفته است از دست خواهد داد و اگر حجابی کنار رود شخصیت زن شکسته خواهد شد.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: بی ارزش بودن زن مربوط به قبل از اسلام است و با ظهور اسلام این تفکری که از زن به عنوان کالا و ابزار استفاده می‌شد ازبین رفت و اسلام به زن شخصیت داد و جایگاه بخشید.

,

 

,

وی با بیان اینکه امروزه وضعیت حجاب و عفاف در جامعه کمرنگ شده است و زنان خود ارزش و اهمیتی برای خود قائل نیستند، اظهار کرد:  مردم هر گونه که دولتها برایشان برنامه ریزی کند به همان سمت و سو حرکت خواهند کرد.

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: دولت در زمینه فرهنگ سازی حجاب و عفاف باید برنامه داشته باشد و هزینه کند نه اینکه فرهنگ را فراموش کرده و به حال خود رها کند.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سال است که بحث فرهنگ و تهدیدات فرهنگی، شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و... را مطرح کرده و با جدیت دنبال می‌کنند، گفت: کشور ما درزمینه حجاب و عفاف و فرهنگ سازی آن چندین هزار شهید داده است و در کشور ما باید شرایط به گونه ای باشد که سایر کشورها از فرهنگ و حجاب ما الگو بگیرند نه اینه ما از تبلیغات غرب استفاده کرده و فرهنگ آنها را در زندگی خود پیاده کنیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: گاهی افرادی برای حجاب و عفاف تصمیم گیری می‌کنند که نه تنها اعتقاد قلبی ندارند بلکه ظاهرشان هم مناسب نیست.

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: درسازمان تبلیغات یک کار کشوری در حوزه آسیب های اجتماعی آغاز کرده ایم  که به طور خاص در حال پیگیری و انجام است، در خصوص مباحث حاشیه شهری هم آموزش های که مربوط به حوزه ما است را انجام داده و از ابتدای سال تا کنون کارگاه های زیادی را برگزار کرده ایم.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی اذعان کرد: در برگزاری کارگاه ها و کلاس ها باید به سراغ افرادی رفت که آنها به سراغ ما ( روحانیون) نمی‌آیند به این دلیل که اغلب مخاطبان ما در کارگاهها و مساجد قشر خاصی هستند که همیشه در جلسات حضور دارند ما برای تاثیر گذاری و جذب مخاطب باید سراغ افرادی برویم که کمتر و یا اصلا در جلسات حضور ندارند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ما برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب و رعایت شئونات اسلامی از مهد کودکها آغاز کرده ایم، گفت: تا کنون بیش از 70 نفر از مربیان و مدیران مهدکودک ها آموزش دیده اند.

,

 

,

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ما هر چه در زمینه فرهنگ ایرانی اسلامی، حجاب و عفاف و... تلاش کنیم کم است چرا که تلاش دشمن علیه ما و فرهنگ ما بیشتر از تلاش ما است و از هر راهی در صدد ضربه زدن به فرهنگ ما هستند.

,

 

,

حجت الاسلام رضایی گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته نتیجه مطلوبی گرفته نشده است و متاسفانه اعتبارات فرهنگی از همه جا کمتر است و روز به روز آب می‌رود. گاهی تذکراتی هم به دستگاه های اجرایی داده می‌شود اما گوش شنوایی نیست و توجهی صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده است که باید با سازمان تبلیغات و ستاد امر به معروف تعامل بیشتری داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه