اخبار داغ

مسئول دفتر نظارت وبازرسی انتخابات شهرستان قاینات:

شورای نگهبان یک نهاد نظارتی مستقل با وظایف و اختیارات معین در قانون

شورای نگهبان یک نهاد نظارتی مستقل با وظایف و اختیارات معین در قانون
مسئول دفتر نظارت وبازرسی انتخابات شهرستان قاینات گفت: شورای نگهبان یک نهاد نظارتی مستقل با وظایف و اختیارات معین در قانون است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمد صادقی مسئول دفتر نظارت وبازرسی انتخابات شهرستان قاینات در گفتگوبا خبرنگار نسیم قائن به مناسبت سالگرد تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان پس از مقام و مسؤولیت ولایت فقیه، مقدس‌ترین نهاد در جامعه ما شناخته می‌شود که پاسدار احکام اسلامی است و به طور صریح در ماده 91 قانون اساسی آمده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیم آن می رفت که این نهضت نوپا مانند دیگر نهضتهای عدالت طلبانه ی ملت ایران گرفتار مصائب و ناکامیهایی از جانب دشمنان خارجی و ایادی شان در داخل شود لذا به تدبیر امام راحل عظیم الشان و همت خبرگان قانون اساسی زمینه ی تشکیل یک نهاد نظارتی مستقل فراهم شد و نهایتا در 26 تیرماه 1359 شورای نگهبان تاسیس شد تا از جمهوریت و اسلامیت نظام پاسداری کند و بحمدالله با گذشت سه دهه از عمر پر برکت جمهوری اسلامی با اقتدار کامل وظایفش را انجام می دهد .

,

مسؤول دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات شهرستان قاینات اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد نظارتی مستقل با وظایف و اختیارات معین در قانون است این نهاد متشکل از 6 فقیه  و 6 حقوقدان است که فقها با حکم رهبر معظم انقلاب منصوب می شوند و حقوقدانان با معرفی رئیس قوه قضائیه و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان راه پیدا می کنند .

,

صادقی بیان داشت: درباب اهمیت شورای نگهبان همین بس که مصوبات مجلس شورای اسلامی بدون تایید شورای نگهبان فاقد اعتبار است وهمچنین در صورتیکه اصلی از اصول قانون اساسی بنا به دلایلی مورد ابهام واقع شود تفسیر شورای نگهبان فصل الخطاب خواهد بود.

,

وی افزود: یکی دیگر از وظایف واختیارات شورای نگهبان که در اصل99 قانون اساسی آمده است نظارت برتمام مراحل انتخابات است واز ابتدای انقلاب تا کنون برخی افراد وجریانهای فکری،با نظارت شورای نگهبان وخصوصا نظارت استصوابی شورا مشکل داشته ودارند لیکن شورای نگهبان هیچگاه تحت تاثیر هجمه های افرادوجریان های فکری قرار نگرفته وبنا به فرمایش مقام معظم رهبری مرّ قانون را رعایت می کند وبا قدرت وصلابت از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام جلوگیری می کند.

,

صادقی در پایان گفت: شورای نگهبان در کل کشورناظرین وبازرسین بصیر وامینی دارد که نظارت بر انتخابات (به جز انتخابات شهر وروستا) را برعهده دارد ودفاتر شورای نگهبان در مراکز استانها وشهرستانها در طول سال دایر هستند واز طریق همایشهای فصلی،نشستهای بصیرتی، توزیع بسته های فرهنگی ، اجرای مسابقات متعدد و.. به ارتقاء سطح آگاهی های سیاسی وبصیرت افزایی ناظرین می پردازند

,

وی گفت: در شهرستان قاینات بیش از 400ناظر فعال هستند که طبق برنامه های ابلاغی استان با دفتر نظارت وبازرسی شهرستان همکاری می کنند.

,

صادقی از برگزاری همایش ناظرین شورای نگهبان شهرستان در مرداد ماه سال جاری خبرداد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه