اخبار داغ

سبزی‌کاری سنتی که در دل شهر صنعتی نفس می‌کشد+تصاویر

سبزی‌کاری سنتی که در دل شهر صنعتی نفس می‌کشد+تصاویر
کشاورزانی که در دل شهر صنعتی اراک، به کاشت سبزیجات پرداخته‌اند، کم نیست. کشاورزانی که با کاشت سبزی بارقه امید را در دل هر آدمی زنده کرده و از این راه کسب رزق حلال می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ این روزها با رونق زندگی شهرنشینی دیدن یک فضای دل انگیز، باغی باصفا و فرحبخش غبار خستگی را از روح می‌زداید و زندگی را مشحون از طراوت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این روزها که در چهار دیواری‌های سرد و بی روح محصور شده‌ایم حسرت روزهایی را می‌خوریم که بخش کوچکی از مساحت باغچه خانه‌ها را سبزی کاری و گل می‌کاشتند، طراوتی که به واسطه این باغچه‌ها در محله‌هایمان بود دیگر وجود ندارد.

,

بوی ریحان و گل یاس و محمدی، پیچک و اقاقیا فضای کوچه را پر می‌کرد، ولی این روزها دیدن یک صحنه از کاشت گل یا سبزی برای‌ بیشترمان به یک آرزو یا حسرت تبدیل شده است.

,

اما هنوز هم هستند فضاهای سرسبزی که یادآور خاطرات کودکی باشند، اراک به عنوان یک شهر بزرگ صنعتی که نام کلانشهر را به واسطه پیوستن بخش‌هایی چون کرهرود به یدک می‌کشد به مانند دیگر شهرهای کشور در میان توده‌ای از ساخت و ساز، ده‌ها تقاطع غیرهم سطح، مراکز تجاری و تفریحی محصور است.

,

نکته جالب اینکه افزایش بی رویه قیمت‌های مسکن بسیاری از کشاورزا ن و باغداران را وسوسه کرده و می کند تا با تغییر کاربری به سودهای سرشار و راحتی برسند اما هنوز هم هستند در دل این شهر صنعتی باغ‌های زیبا و سرسبزی که هنوز به کشت سبزیجات پرداخته‌اند؛ کشاورزانی که با کاشت سبزی بارقه امید را در دل ما زنده کرده و از این راه کسب رزق حلال می‌کنند.

,
,
, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه