اخبار داغ

گزارش/

پیشرفت صفر درصدی پروژه انتقال گاز از سربیشه به نهبندان طی 4 ماه

پیشرفت صفر درصدی پروژه انتقال گاز از سربیشه به نهبندان طی 4 ماه
هم اکنون 4 ماه از کلنگ‌زنی پروژه خط انتقال گاز از نهبندان به سربیشه می‌گذرد، اما هنوز این پروژه اجرایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شهرستان نهبندان، یکی از شهرستان هایی است که محرومیت در آن موج می زند و کم و کاستی ها در آن به وفور یافت می شود. مردم این شهرستان مرزی علاوه بر اینکه با خشکسالی ها، بیکاری، فقر و نداری دسته پنجه نرم می کنند، متاسفانه از کمترین خدمات و زیرساخت ها بهره مندند و دولت توجه چندانی به این منطقه مرزی و محروم نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

 

,

محرومیت ها در این شهرستان آنقدر زیاد است که حتی مقام معظم رهبری در هفتم شهریور سال 1378 در سفر به نهبندان فرمودند: «به نهبندان آمدم تا نظر مسئولان را به این منطقه و مناطقی مانند آن جلب کنم.» و از این طریق ایشان به دنبال جلب توجه مسئولان به این شهرستان و حل مشکلات مردم آن بودند.

,

 

,

, ,

اما متاسفانه تاکنون این شهرستان مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته و توجه چندانی به رفع محرومیت های آن نشده است، در حالی که اگر قرار باشد وجود محرومیت ها به همین روند ادامه داشته باشد، مردم دیگر تابی برای ماندن نخواهند داشت و مجبور به مهاجرت خواهند شد. همانطور که نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه هفته گذشته ( 22 تیرماه سال جاری) در شورای اداری خراسان جنوبی اعلام کرد که؛ طی 5 سال اخیر، 7 هزار نفر از مردم شهرستان مرزی نهبندان اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

,

وی در این جلسه با اشاره به محرومیت‌های استان، بر لزوم توجه ویژه دولت به خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: از رئیس جمهور می خواهیم نجابت مردم خراسان جنوبی را ببیند و توجه ویژه ای به این استان به خصوص شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه داشته باشد.

, .,

 

,

یکی ازپروژه هایی که عملیات اجرایی آن در دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در دوم فروردین‌ماه سال جاری کلنگ زنی شد، پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان بود.

,

 

,

اما اکنون که 4 ماه از زمان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی می گذرد، هنوز هیچ اقدامی در راستای اجرای این پروزه انجام نشده است.

,

 

,

این بی‌توجهی دولت نسبت به تعهدی که ایجاد کرده است، سبب شد تا نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، 21 تیرماه و در حاشیه حضور بیِژن زنگنه وزیر نفت در مجلس شوراى اسلامى، طی نامه‌ای؛ تسریع در شروع پروژه  لوله‌گذارى گاز رسانى از سربیشه به نهبندان را درخواست کند.

,

, ,

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص در گفتگو با خاورستان؛ اظهار کرد: 4 ماه شده است که پروژه خط انتقال گاز از سربیشه به نهبندان کلنگ زنی شده، اما متاسفانه هنوز شروع نشده و هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: مسیر اجرای این پروژه حدود 120 کیلومتر است و وزیر نفت نیز در زمان افتتاح گفته بود اجرای آن حدود 80 میلیارد تومان هزینه دارد.

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هر چه پروژه دیرتر آغاز شود، فرصت‌ها از دست می‌رود و باز هم باید مردم زمستان را در سرما یخ بزنند اظهار کرد: نهبندان محروم‌ترین شهرستان خراسان جنوبی است اما اگر امکانات و زیرساخت‌ها برای این شهرستان محروم تامین نشود، مردم اقدام به مهاجرت خواهند کرد.

,

افضلی با بیان اینکه هم اکنون گازرسانی داخل شهر در حال انجام است تاکید کرد: گازرسانی برای مناطق مرزی لازم است و مردم این شهرستان منتظر آغاز عملیات خط انتقال گاز بین شهری از سربیشه هستند.

,

 

,

مردم شهرستان نهبندان سال‌هاست که منتظر ایجاد زیرساخت‌ها هستند و سفر رئیس جمهور و کلنگ‌زنی پروژه انتقال گاز، بارقه‌های امید را در دل این مردم روشن کرد، اما متاسفانه گویا این انتظارها پایانی ندارد. در حالی که هرچه دولت در زمینه تامین زیرساخت‌ها و خدمات برای این منطقه محروم و مرزی تعلل کند، باعث رنجش بیشتر مردم و اقدام آن‌ها به مهاجرت خواهد شد و با خالی شدن مرز، هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهد شد.

,

امید است دولتی که شعارش را تدبیر و امید نام نهاده، برای رفع مشکلات و محرومیت‌های مردم این منطقه تدبیری بهتر بیندیشد و مردم این شهرستان را به حل مشکلات امیدوارتر کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه