اخبار داغ

باز هم قصور و بی مسئولیتی پزشک؛

مردم جمعه ها مریض نشوند/ لطفا هنگام مراجعه به بیمارستان پول و پارتی همراه داشته باشید

مردم جمعه ها مریض نشوند/ لطفا هنگام مراجعه به بیمارستان پول و پارتی همراه داشته باشید
چرا باید در یک بیمارستان دولتی که به دلیل دارا بودن اورژانس ممکن است هر لحظه بیماران تصادفی یا ... با حال وخیم منتقل شوند و نیاز به عمل فوری داشته باشند، پزشک جراح در شیفت کاری خود حاضر نباشد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ همه بیماران برای درمان دردهای خود به پزشک مراجعه می کنند، اما متأسفانه یکی از مواردی که ممکن است برخی بیماران با آن مواجه شوند و درد و رنج آنها چند برابر شود قصور پزشکی است که از سوی تعداد معدودی از پزشکان انجام می شود و معمولا این موضوع از بی تجربگی نشأت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

پایگاه خبری خاورستان، تاکنون تعدادی از پرونده های قصور پزشکی انجام شده در استان را پیگیری و منتشر کرده است، اما پرونده ای که قرار است امروز منتشر شود کمی با بقیه پرونده ها متفاوت است و مشکل به وجود آمده به دلیل بی توجهی و بی مسئولیتی پزشک است.

, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

پدر فاطمه که برای پیگیری و رسیدگی به اتفاقی که بر سر فرزندش آمده است به خاورستان مراجعه کرده بود گفت: روز جمعه ( 23 تیرماه) برای تفریح و دیدن خانواده به روستایمان سیسکان که در 42 کیلومتری بیرجند قرار دارد رفته بودیم فاطمه دختر چهارساله ام همراه با دوستانش برای بازی به پارک روستا رفته بود، اما ساعت های 10 صبح بود که در حین بازی، انگشت اشاره دستش لای چرخ و فلک گیر کرد و دچار جراحت شد.

, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

پدر فاطمه با نگرانی که دارد ادامه می دهد: پس از این موضوع به سرعت دخترم را با خودروی شخصی به بیرجند آوردیم و حوالی ساعت 11 به بیمارستان امام رضا(ع) رسیدیم پرستاران اورژانس اقدامات اولیه را انجام دادند و دکتر اورژانس تشخیص داد که باید انگشتش عمل شود و به همین دلیل به بخش منتقل شد. در واقع استخوان انگشتش شکسته بود و گوشت هم پاره شده بود.

,

, ,

وی افزود: پس از ساعتی که دخترم در بخش بستری بود، از یکی از پرستاران سوال کردم که چرا دخترم را به اتاق عمل نمی برید؟ مگر قرار نیست عمل شود؟ که پرستار پاسخ داد در حالی که اکنون شیفت پزشک هم هست، وی برای شیفت خود در بیمارستان حاضر نشده است.

,

پدر فاطمه اظهارکرد: در این هنگام به پرستاران اصرار کردم که با دکتر تماس بگیرند تا برای عمل حاضر شود، اما پرستاران عنوان کردند که دکتر خیلی بد اخلاق است و جرأت ندارند با او تماس بگیرند، که نهایتا با اصرارهای پی در پی من، با وی تماس گرفتند.

,

وی ادامه داد: دکتر در جواب گفته بود که با گوشی همراه از جراحت وارد شده عکس بگیرند و برای او ارسال کنند تا بررسی کند، پس از این اقدام و فرستادن عکس ها، دکتر تشخیص داده بود که جراحت وارد شده خیلی عمیق و اورژانسی نیست و عمل جراحی فرزندم را به فردا موکول کرد.

,

پدر فاطمه گفت: وقتی صبح روز بعد دکتر برای عمل حاضر شده بود، عنوان کرد که بیمار را 5 روز دیرتر به بیمارستان منتقل کردند و اکنون انگشت سیاه شده و باید قطع شود، پدر بیمار را وادار کنید برای قطع انگشت رضایت دهد.

,

وی گفت: در این هنگام بسیار عصبانی شدم و مطرح کردم که انگشت فرزندم دیروز دچار حادثه شده و دکتر برای عمل حاضر نشده است، چرا دکتر با این روش به دنبال تبرئه خود است، و اظهارکردم که برای قطع انگشت فرزندم رضایت نمی دهم که پرستاران هم گفتند می توانید بیمار را به هر جایی که دوست دارید ببرید.

,

پدر فاطمه ادامه داد: پس از این موضوع، پزشک به جای قطع انگشت، آن را عمل کرد، اما پس از آن گفته بود موفقیت عمل 50- 50 است و پس از عمل و به مرور زمان، سیاهی انگشت بیشتر خواهد شد. همچنین در پرونده پزشکی قید کرده بود که امکان سیاه شدن انگشت پس از عمل وجود دارد، در حالی که انگشت قبل از عمل هم سیاه شده بود.

,

وی ادامه داد: ساعت 10:30 که دخترم را از اتاق عمل بیرون آوردند، درخواست کردم که پرونده و مدارک پزشکی او را تحویل دهند تا برای درمان بهتر به مشهد مراجعه کنم، اما پرستاران در این هنگام هم به بهانه های مختلف از دادن پرونده خودداری کردند که این موضوع منجر به درگیری لفظی شد و در حالی که ما نگران حال بیمار خود بودیم، پرستاران طی گفته های خود عنوان کردند که اکنون دوره پول و پارتی شده و اگر کسی پول و پارتی داشته باشد کارش انجام می شود و چرا با ما دعوا می کنید، اگر جرأت دارید به خود دکتر بگویید؛ زنگ می زنیم بیایند شما را جمع کنند و ....

,

وی گفت: وقتی در این خصوص به رئیس بیمارستان هم مراجعه کردیم وی از غیبت پزشک در بیمارستان اطلاعی نداشت، اما پزشک جانشین در جریان بود، ولی در هر صورت اقدام و پیگیری خاصی برای ما انجام نشد. نهایتا با اصرار خودمان؛ ساعت 2 بعدظهر دخترم را از بیمارستان مرخص کردیم و حتی دکتر برای بیمارش دارو هم ننوشت و پرستاران عنوان کردند که برای نوشتن نسخه باید به مطب پزشک مراجعه شود.

,

پدر فاطمه اذعان کرد: پس از ترخیص با پزشکی در مشهد هم تماس گرفتم که گفتند دیگر نمی توان کاری انجام داد، همچنین دخترم را به مطب یکی از متخصصین سرشناس بیرجند هم بردم که این دکتر هم عنوان کرد که باید روز اول عمل می شد، اما اینکه تصمیم گرفته شود که باید انگشت قطع شود یا خیر، 10 روز طول می کشد، این در حالی است که پزشک جراح بیمارستان در همان روز اول تصمیم به قطع انگشت گرفته بود.

,

وی ادامه داد: اکنون بنده و تمام خانواده برای سلامت دخترم نگران هستیم و نمی دانیم که آیا انگشتش سالم خواهد بود یا باید قطع شود. در همین خصوص هم از پزشک جراح به علت حاضر نبودن در شیفت کاری و دیرعمل کردن شکایت کردم.

,

همچنین تعدادی از پرستاران هم به دلیل ایجاد سرو صدا و دعوای لفظی از بنده شکایت کرده اند، در حالی که اصلا احوالات و نگرانی های ما را درک نکرده اند.

,

پدر فاطمه تصریح کرد: اکنون سوال بنده این است که چرا باید در یک بیمارستان دولتی که به دلیل دارا بودن اورژانس ممکن است هر لحظه بیماران تصادفی یا ... با حال وخیم منتقل شوند و نیاز به عمل فوری داشته باشند، پزشک جراح در شیفت کاری خود حاضر نباشد؟ چرا باید به جای اینکه پزشک از نزدیک بیمار را معاینه کند، از روی یک عکس در تلفن همراهش نظر پزشکی دهد؟ اگر خدای ناکرده انگشت فرزندم ترمیم نشود و قرار باشد قطع شود، چه کسی پاسخگوی سلامت و آینده او خواهد بود؟

,

 

,

اما سوال کلی که مطرح می شود این است که چرا دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان، تا این حد پزشکان را بدون نظارت رها کرده اند که در شیفت کاری خود حاضر نمی شوند؟ چرا در خصوص حضور و غیاب پزشکان نظارتی انجام نمی شود؟ مگر نه اینکه اگر پزشکی مشکلی دارد و نمی تواند در شیفتش حاضر شود؛ باید به بیمارستان اطلاع دهد تا پزشک جایگزینی برای او آماده کنند؟

,

اکنون از دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بیمارستان ومراجع قانونی و ذیربط ... انتظار می رود که در این خصوص قاطعانه با پزشک خاطی برخورد کنند تا درس عبرتی برای سایر پرسنل شود، چرا که با این وضعیت، ممکن است این مشکل برای بیماران دیگری هم به وجود بیاید و سلامتی افراد دیگری هم مورد تهدید قرار بگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه