اخبار داغ

زندان ها دارای مهدکودک می شوند

زندان ها دارای مهدکودک می شوند
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: هر زندانی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدکودک را از سازمان بهزیستی دریافت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ا باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه در ۸ سال گذشته تفاهم‌نامه ای برای کودکان بالای دو سال با سازمان زندان ها به امضاء رسیده است، اظهار داشت: بدون شک محیط زندان برای این کودکان مناسب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: کودکان بالای ۲ باید به بهزیستی کشور واگذار شوند و همچنین برای کودکان زیر دو سال که رابطه عاطفی با مادر دارند باید تا خروج از دو سالگی در زندان بمانند.
,
 
,
نفریه با تاکید بر اینکه سازمان زندان ها معتقد است که مهدکودک ها و شیرخوارگاه ها باید در کنار زندان ها ساخته شود، گفت: به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان ها این امر تحقق نیافته است و در حال حاضر فقط 2 زندان این اتفاق افتاده است.
,
 
,
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با سازمان زندان ها برای ساخت شیرخوارگاه و مهدکودک به توافق رسیده ایم، تاکید کرد: اگر سازمان زندان ها بتواند مشکلات حراستی خود را حل کند می تواند مجوز احداث مهدکودک ها در زندان ها را از سازمان بهزیستی اخذ کند.
,
 
,
وی  با بیان آنکه هم اکنون در تهران سازمانهای مردم نهادی معرفی شده که این مجوز را بگیرد،در خصوص آمار کودکان موجود در زندان، گفت: آمارها متفاوت است چرا که تعداد زنان زندانی و کودکانشان زیاد است اما طبق آخرین بررسی 2300 کودک به دلیل زندانی بودن والدین خود در زندان به سر می‌برند.
,
 
,
 نفریه تاکید کرد: هر زندانی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک در آن حضور داشته باشد، سازمان زندان ها می تواند در راستای تاسیس مهدکودک از سازمان بهزیستی کشور مجوز دریافت کند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه