اخبار داغ

کنسول سابق ایران در پاکستان:

پاکستان تسلط امنیتی بر خاک خود ندارد

پاکستان تسلط امنیتی بر خاک خود ندارد
کنسول سابق ایران در پاکستان گفت: دولت پاکستان تسلط امنیتی بر روی خاک خود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن روحی صفت در گفتگوبا صبح توس اظهار کرد: دولت پاکستان بر روی ایالت بلوچستان خود تنها 12 درصد اعمال حاکمیت دارد در حالی که این استان 56 درصد از خاک کشور پاکستان را تشکیل می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, صبح توس,

 

,

وی تصریح کرد: پاکستان در داخل خودش تسلط زیادی ندارد بطوریکه گروهای تروریستی به صورت آزادانه در این کشور فعالیت و تردد دارند و دولت پاکستان توانایی مالی و نظامی برای تامین امنیت در خاک کشورش را ندارد.

,

 

,

کنسول سابق ایران در پاکستان با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته در مرز شرقی ایران افزود: این حمله توسط گروه‌های تروریستی برنامه ریزی و اجرا شده است،.

,

 

,

روحی صفت در رابطه با امنیت کامل در مرزهای شرقی کشورمان گفت: امنیت در مرزهای شرقی کشور خوب است و نسبت به زمان حضور ریگی غیر قابل مقایسه است.

,

 

,

وی در ادامه ابراز داشت: تحرکاتی همواره در مرزهای کشور بخصوص در مرز پاکستان توسط اشرار و تروریست ها صورت می‌گیرد که این حملات تروریستی در مرزهای شرقی کشورمان با حمایت کشورهای غربی و بخصوص عربستان انجام می‌شود.

,

 

,

کنسول سابق ایران در پاکستان با اشاره به حملات مکرر به شیعیان پاکستان توسط تروریست‌ها و ضمن تاکید بر این موضوع که پاکستان تسلط امنیتی بر روی خاک خود ندارد، افزود: تروریست‌ها با انجام عملیات انتحاری و بمب‌گذاری در مساجد و اماکن عمومی باعث شهادت بسیاری از شیعیان شده اند.

,

 

,

روحی صفت در رابطه با ایجاد امنیت توسط بومیان در شرق کشور ضمن تاکید بر این نکته که منطقه شرق کشور بخصوص مرز پاکستان تحت کنترل کامل سپاه پاسداران است، گفت: امنیت باید در مرزها، متکی بر همکاری‌های مردم بومی همان منطقه باشد تا از تحرکات تروریستی کاسته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه