اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خبر داد:

اجرای طرح شجره طیبه در تهران آغاز شد

اجرای طرح شجره طیبه در تهران آغاز شد
کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی از جمله صدقات، اکرام ، زکات، جشن‎‎های نیکوکاری و عاطفه‎‎ها ،اطعام و غیره به دنبال توسعه مشارکت‎‎های مردمی و جلب حمایت‌های بیشتر خیران در جهت ارائه خدمت بهتر به نیازمندان آبرومند جامعه گام برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل کمیته امداد استان تهران در جهت پلاک گذاری دو اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه در روستای منجیل آباد از توابع شهرستان رباط کریم با یکی از خیران فعال در این حوزه دیدار و گفتگو کرد.

یکی از خیران تهرانی در اقدامی خداپسندانه اقدام به ارائه کمک های خود به مددجویان کمیته امداد ساکن در روستای منجیل آباد از توابع شهرستان رباط کریم کرده است.

این خیر 80 ساله که خود ساکن تهران است بیش از سه ماه است همکاری خود را با کمیته امداد شهرستان رباط کریم آغاز کرده و کمک های خود را در قالب طرح های حمایتی و مشارکتی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ساکن در روستای منجیل آباد اهداء می کند.

به گفته فتح الله عزیزی مدیر کمیته امداد شهرستان رباط کریم این نیکوکار ، همزمان با فصل برداشت میوه های تابستانی بیش از 20 میلیون تومان در قالب زکات مستحبی برای توزیع در بین جامعه هدف به این نهاد اهداء کرد.

وی همچنین از اهدای محصولات دو اصله درخت از باغ این نیکوکار خبر داد و گفت: با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران این نیکوکار تهرانی دو اصله درخت به طرح شجره طیبه کمیته امداد شهرستان رباط کریم اهداء کرد.

محسن ولیئی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران در دیدار با این نیکوکار با بیان اینکه زکات به معنای پاک‌ و پاکیزه ‌کننده است، گفت: مبانی دین مبین اسلام همواره راهگشای انسان بوده و زکات یکی از فریضه های الهی است، که در دستگیری از نیازمندان نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات، اثرات و برکت های بسیار زیادی در حوزه فرهنگی دارد، بیان کرد: براساس روایات دینی یکی از راه های رونق اقتصادی کسب ‌و کار صاحبان صنایع، رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که اگر آنان در پرداخت زکات مستحبی اهتمام داشته باشند و از کار محرومان جامعه گره گشایی کنند، خداوند نیز گره از کار و  مشکلات اقتصادی  آنها بازخواهد کرد.

ولیئی با بیان اینکه حمایت از اقشار محروم و نیازمند نشانه زنده بودن جامعه بوده و کمیته امداد با اتخاذ چنین سیاستی، توانمندسازی را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ زکات زمینه ساز تحقق عدالت اجتماعی بوده و پرداخت زکات موجب افزایش رشد معنوی و کاهش فقر در جامعه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، افزود: کمیته امداد با اجرای طرح‌های مشارکتی از جمله صدقات، اکرام ، زکات، جشن‎‎های نیکوکاری و عاطفه‎‎ها و یا طرح‎‎های اطعام محرومان و غیره به دنبال توسعه مشارکت‎‎های مردمی و جلب حمایت‌های بیشتر خیران در جهت ارائه خدمت بهتر به نیازمندان آبرومند جامعه گام برداشته است.

وی به هزینه‌ کرد زکات پرداختی نیکوکاران در محل زکات جمع آوری شده اشاره کرد و گفت :زکات جمع‌آوری شده در قالب کمک به محرومان محل و یا در ایجاد طرح‎‎های عام‌المنفعه در همان محل هزینه می‎‎شود تا نیاز نیازمندان آن محل مرتفع شود.

شایسته ذکر است؛ در ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری نموده و ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه